Nová série Grand Tour už má za sebou první dva díly a skalní fanoušci už se nemohou dočkat toho třetího, který vyjde opět koncem tohoto týdne. A aby nás Amazon řádně navnadil, připravil si pro nás krátkou ukázku, podle které je skutečně na co se těšit.
V nejnovějším dílu se tak máme setkat s Jeremy Clarksonem, který bude během toulek po Evropě v Bugatti Chiron srovnávat, zda je lepší vlastnit supersportovní automobil, nebo si ráno užívat luxusní snídaně v St. Tropez, odpoledne lyžování v Alpách a večeře v Turíně, což mu umožní letadla i helikoptéry.
V mezidobí se však James May vrhne na trochu té poctivé motoristické novinařiny, tedy alespoň v rámci Grand Tour, a přinese nám dlouho očekávanou recenzi poslední dobou tolik vychvalované Kia Stinger GT, se kterou se povozil na Malorce.
Ze soudku nostalgie se pak vynoří porovnání dvou extrémních supersportů své doby, tedy Bugatti EB110 a Jaguáru XJ220.
Na závěr epizody se objeví i Richard Hammond, který se s berlemi v rukou stále zotavoval ze své autonehody. Ani to mu však nezabránilo v tom, by vyzval Jamese Maye na závod v novém typu parkování, které sám vymyslel. V závodu celebrit Celebrity Face Off se pak objeví Hugh Bonneville a Casey Anderson.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?