Nová série Grand Tour už má za sebou první dva díly a skalní fanoušci už se nemohou dočkat toho třetího, který vyjde opět koncem tohoto týdne. A aby nás Amazon řádně navnadil, připravil si pro nás krátkou ukázku, podle které je skutečně na co se těšit.
V nejnovějším dílu se tak máme setkat s Jeremy Clarksonem, který bude během toulek po Evropě v Bugatti Chiron srovnávat, zda je lepší vlastnit supersportovní automobil, nebo si ráno užívat luxusní snídaně v St. Tropez, odpoledne lyžování v Alpách a večeře v Turíně, což mu umožní letadla i helikoptéry.
V mezidobí se však James May vrhne na trochu té poctivé motoristické novinařiny, tedy alespoň v rámci Grand Tour, a přinese nám dlouho očekávanou recenzi poslední dobou tolik vychvalované Kia Stinger GT, se kterou se povozil na Malorce.
Ze soudku nostalgie se pak vynoří porovnání dvou extrémních supersportů své doby, tedy Bugatti EB110 a Jaguáru XJ220.
Na závěr epizody se objeví i Richard Hammond, který se s berlemi v rukou stále zotavoval ze své autonehody. Ani to mu však nezabránilo v tom, by vyzval Jamese Maye na závod v novém typu parkování, které sám vymyslel. V závodu celebrit Celebrity Face Off se pak objeví Hugh Bonneville a Casey Anderson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?