Štědrý večer se kvapem blíží a vy stále ještě nemáte vymyšlený vánoční dárek? Možností je přehršel a ne vždy se zavděčíte elektronikou nebo párem teplých ponožek. Pokud máte doma neposedného řidiče, který však stále ještě nemá svůj vlastní dopravní prostředek, můžete mu udělat nebývalou radost pod stromečkem.
Doba značně pokročila, automobilky chrlí na trh stále nové modely a v bazarech se začínají stále častěji objevovat poměrně zajímavé vozy, které pořídíte za cenu slušně vybaveného telefonu či laptopu. Samozřejmě, je potřeba počítat s přidanými náklady v podobě prvního servisu a hlavně pojištění, nicméně pořídit dnes automobil do 20.000 už rozhodně není nic nemožného.
Podívali jsme se tedy na nabídku jednoho z nejnavštěvovanějších českých webů nabízející ojetiny a pár jich pro vás vybrali. Při výběru jsme si stanovili pouze finanční limit 15.000 Kč (a něco málo zbude na první servis) a klimatizaci ve výbavě. Ačkoliv jsme zaškrtávali i kolonku "Nehavarováno", u některých modelů o tom poněkud pochybujeme a rozhodně bychom doporučovali prohlídku s mechanikem.
Citroën Xsara 1.8i 66 kW - 12 900 Kč
Je velkým překvapením, že nejlevnější z námi procházených vozů patří na první pohled k těm nejzachovalejším. Xsara z roku 2000 sice neoplývá kdovíjakým výkonem, 90 koní z objemu 1.8 litru je ostudně málo, nicméně stav jejího interiéru i exteriéru se zdá být příslibem dlouhé životnosti. Na svůj nájezd 195 000 kilometrů totiž vypadá až překvapivě zachovale. Prodejce navíc přidává 2 sady gum. Drobnou nevýhodou však může být STK platná jen do března 2018.
Škoda Felicia 1.6
Ve výběru samozřejmě nemůže chybět stará dobrá Felicie, v tomto případě v kdysi prémiové exportní variantě s motorem 1.6 litru, klimatizací a elektrickým stahováním okýnek. Vůz bohužel prošel pokusy jakéhosi pseudo-tunera, nicméně pestrobarevné potahy na výplni dveřích a palubní desce by snad s trochou opatrnosti mohly jít sundat.
Dalším malým trablem je koroze, se kterou už snad Felicie vyjížděly z automobilky. Zde se klasicky projevuje na pátých dveřích a zadních lemech. Kromě toho však automobil vypadá překvapivě zachovale a za nastavenou cenu by nemusel být marnou koupí. Na tachometru mu svítí 144 000 kilometrů a rozvody měly být dělány v roce 2015 (140 000 km). Technická však platí bohužel jen do ledna 2018.
Peugeot 206 2,0 HDI
Nejmodernějším z pětice nalezenců je Peugeot 206 s dieselovým motorem 2.0 HDI o výkonu 90 koní. Ten sice nepatří mezi žádné sportovce, ovšem tyto motory se kdysi těšily velmi dobré pověsti, tudíž ani nájezd 245 110 kilometrů by nemusel být problém, pokud byla motoru věnována péče.
Interiér i exteriér bohužel odpovídají nájezdu. Venku nalezneme pár větších i menších škrábanců a promáčklin, uvnitř pak vůz působí poněkud vybydleně a stav předních sedaček i volantu skrývají laciné potahy. Pokud byste ale stihli interiér pořádně vyčistit a plasty oživit, mohl by malý Peugeot udělat radost. STK platí do 11/2018, nicméně je zde malý háček - prodejce přiznává horší spojku, která se dřív nebo později přihlásí o výměnu.
Hyundai Coupe 1,6
Pokud chcete udělat radost sportovním kupé, nic levnějšího než Hyundai Coupe pravděpodobně neseženete. Dovezené kupé s výkonem 116 koní svými jízdními vlastnostmi rozhodně neoslní, nicméně díky řadě shodných dílů z Lantry bude jeho údržba relativně snadná. Navzdory fotkám pořízeným na kalkulačku nevypadá vůz úplně špatně, ovšem při nájezdu 206 549 kilometrů bychom byli opatrní, neboť některé díly budu jistě volat po výměně. STK však platí do září 2018, takže se chvíli jistě povozíte.
Peugeot 406 1.8i
Posledním vozem, na který padlo naše oko, je Peugeot 406 s motorem 1.8 o výkonu 110 koní. Čtyřistašestka byla svého času velice vychvalovaným vozem, který se snažil po stránce jízdních vlastností dohnat německé konkurenty seč mu síly stačily. Uvnitř nalezneme dostatek prostoru a interiér tohoto kousku překvapivě neprojevuje tolik známek únavy, koli bychom u vozu s nájezdem 254 801 kilometrů čekali.
Při tomto nájezdu je však opět potřeba celý vůz raději dvakrát zkontrolovat, což by ale snad neměl být problém - neboť inzerent nabízí možnost přizvat si vlastního technika. Navíc vám prodejce vystaví certifikát Cebia, který by toho měl o voze opět hodně prozradit.
Navzdory pár puchýřkům na zadní části a oloupanému laku na kapotě vypadá vůz dobře, ovšem znervózňují nás dvoubarevné světlomety, které naznačují něco o kolizi. Kontrola motorového prostoru a originálních dílů/svárů tak jistě bude na místě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?