Automobilka Mazda si chystá na autosalon v Tokiu malé překvapení. Svou premiéru obnovenou premiéru zde totiž oslaví tři vozy Mazda Mx-5 první generace, která byla poprvé představena před téměř třiceti lety.
Mazda v současné době vyrábí již čtvrtou generaci celosvětově nejpopulárnějšího roadsteru MX-5, který bývá často nazýván "Miata", což byl exportní název pro americký trh. Na chystaném autosalonu v Tokiu však představí tři zcela nové Mazdy Mx-5 první generace. Ptáte se proč?
Budou totiž reprezentovat výsledky nedávno zahájeného programu na profesionální renovaci první generace, za kterou stojí samotná automobilka. Vozy nesou červenou, bílou a modrou barvu, což byly jediné barvy dostupné na začátku produkce. Další se přidávaly až později.
Vozy sice vypadají jako nové, ovšem všechny za sebou mají kompletní generálku, během které byly rozebrány do poledního šroubku, zbaveny prokleté koroze, dostaly nový lak, novou plátěnou střechu, původní pneumatiky Bridgestone, volant značky Nardi a původní hlavici řadící páky - a všechny tyto díly musely být kvůli první generaci znovu vyrobeny.
Aby Mazda prokázala maximální kvalitu renovace, pozvala japonské zástupce Německé organizace pro standardizaci "TÜV Rheinland", kteří zkoumali každý jednotlivý proces renovace.
Mazda začne přijímá objednávky na komplexní renovaci první generace modelu Mx-5 už od 13. prosince, ovšem navzdory celosvětové poptávce je služby dostupná zatím pouze japonským zákazníkům. Rozsáhlá komunita majitelů Miat po celém světě však doufá, že Mazda své služby rozšíří i na Evropu a USA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?