Na světě najdete celou paletu automatů, mezi ty běžnější patří například automaty na kávu, pití či rychlou svačinku, ovšem mezi těmi méně obvyklými se v posledních letech rozmáhá nový trend: automaty na auta. Je nám absolutně jasné, jak bláznivě to zní, ovšem v Číně se rozhodli dohnat tuto absurditu k vrcholu. Jejich plánovaný automat má totiž kočičí hlavu.
Čínské e-shopy v posledních letech prudce nabírají na popularitě, ostatně na jejich výhody už přišli i čeští zákazníci, díky kterým Česká pošta v nejbližších letech rozhodně nezkrachuje. E-Shop Alibaba se však nechce spokojit jen s prodejem různých skopičin a laciné elektriky do celého světa a rozhodl se rozjet on-line prodej aut.
I to je samo o sobě průkopnické, ale stále se nejedná o žádnou revoluci. Prodávat auta on-line se nedávno rozhodl třeba Peugeot, který pak v rámci své reklamní kampaně otevřel nejmenší autosalon na světě - uvnitř telefonní budky.
Lidé z obchodu Alibabga se tak rozhodli zvolit přístup, kterým se ve světě rozhodně neztratí. V čínských městech Nanjing a Shanghai již brzy otevřou automaty na auta. Zní to možná šíleně, ovšem jejich systém je zajímavě propracovaný. Jakmile se potencionální zákazník akredituje skrze službu China’s Zhima Credit system / stane se jedním z "Alibaba Super Member", dostane možnost stáhnout si zvláštní aplikaci.
Prostřednictvím této aplikace si pak bude moci prohlížet auta zaparkovaná ve výdejním automatu, domluvit si testovací jízdu až na tři dny, nebo automobil rovnou koupit. K ověřování identity a údajů bude využívána buď obličejová rekognice, nebo přihlašovací kód. Po jeho zadání vám bude automobil přistaven na silnici.
Uživatelé nové aplikace budou mít možnost vyzkoušet si všechny dostupné automobily, pouze s tím omezením, že v prvních pěti měsících mohou vyzkoušet maximálně pět vozidel. Výběr však bude skutečně pestrý: Maserati, Mercedes-Benzm BMW, Audi a nebo Volvo.
Huan Lu, marketingová ředitelna automobilové sekce Alibaba, uvádí, že nové možnost mají potencionálním zákazníkům značně ulehčit výběr. Právě proto se nejedná o klasický showroom, ale o místo, kde si mohou zákazníci bez závislosti na komkoliv druhém vybrat svůj vůz a zkontroovat si jeho parametry.
Zní to celé fantasticky, ovšem nesmíme zapomínat, že obrovský e-shop má mnohem divočejší plány. Do roka chce totiž postavit hned několik dalších automatů, neboť o jejich úspěšnosti nepochybuje.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?