Na světě najdete celou paletu automatů, mezi ty běžnější patří například automaty na kávu, pití či rychlou svačinku, ovšem mezi těmi méně obvyklými se v posledních letech rozmáhá nový trend: automaty na auta. Je nám absolutně jasné, jak bláznivě to zní, ovšem v Číně se rozhodli dohnat tuto absurditu k vrcholu. Jejich plánovaný automat má totiž kočičí hlavu.
Čínské e-shopy v posledních letech prudce nabírají na popularitě, ostatně na jejich výhody už přišli i čeští zákazníci, díky kterým Česká pošta v nejbližších letech rozhodně nezkrachuje. E-Shop Alibaba se však nechce spokojit jen s prodejem různých skopičin a laciné elektriky do celého světa a rozhodl se rozjet on-line prodej aut.
I to je samo o sobě průkopnické, ale stále se nejedná o žádnou revoluci. Prodávat auta on-line se nedávno rozhodl třeba Peugeot, který pak v rámci své reklamní kampaně otevřel nejmenší autosalon na světě - uvnitř telefonní budky.
Lidé z obchodu Alibabga se tak rozhodli zvolit přístup, kterým se ve světě rozhodně neztratí. V čínských městech Nanjing a Shanghai již brzy otevřou automaty na auta. Zní to možná šíleně, ovšem jejich systém je zajímavě propracovaný. Jakmile se potencionální zákazník akredituje skrze službu China’s Zhima Credit system / stane se jedním z "Alibaba Super Member", dostane možnost stáhnout si zvláštní aplikaci.
Prostřednictvím této aplikace si pak bude moci prohlížet auta zaparkovaná ve výdejním automatu, domluvit si testovací jízdu až na tři dny, nebo automobil rovnou koupit. K ověřování identity a údajů bude využívána buď obličejová rekognice, nebo přihlašovací kód. Po jeho zadání vám bude automobil přistaven na silnici.
Uživatelé nové aplikace budou mít možnost vyzkoušet si všechny dostupné automobily, pouze s tím omezením, že v prvních pěti měsících mohou vyzkoušet maximálně pět vozidel. Výběr však bude skutečně pestrý: Maserati, Mercedes-Benzm BMW, Audi a nebo Volvo.
Huan Lu, marketingová ředitelna automobilové sekce Alibaba, uvádí, že nové možnost mají potencionálním zákazníkům značně ulehčit výběr. Právě proto se nejedná o klasický showroom, ale o místo, kde si mohou zákazníci bez závislosti na komkoliv druhém vybrat svůj vůz a zkontroovat si jeho parametry.
Zní to celé fantasticky, ovšem nesmíme zapomínat, že obrovský e-shop má mnohem divočejší plány. Do roka chce totiž postavit hned několik dalších automatů, neboť o jejich úspěšnosti nepochybuje.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?