O Hammondově děsivé nehodě, která se odehrála během natáčení nové sezóny pořadu Grand Tour ve Švýcarsku, už asi každý slyšel. Dokonce jsme vás informovali, že záběry z této nehody se objeví hned v první epizodě nové sezóny. Amazon šel však ještě dál a uvolnil poslední rozhovor celé trojice před děsivou nehodou.
Co se stalo na konci příběhu všichni víme, Richard Hammond nezvládl řízení čistě elektrického supersportu Rimac Concept One, v levotočivé zatáčce mu ustřelila zadní část vozu a ten doslova vyletěl ze silnice. Po tvrdém přistání pak následovala řada kotrmelců, která vyústila v celkem 100 metrovou vzdálenost od místa, kde vůz vyletěl. Výsledkem byl vážně zraněný moderátor s ošklivě poraněným levým kolenem, který se s vypětím všech sil vyplazil z vozu krátce předtím, než začal hořet.
Co se ale stalo předtím? Už v jednom z předchozích rozhovorů, u kterého byl přítomen i zakladatel automobilky Rimac, Richard uvedl, že se jednalo o poslední natáčení, o které je dodatečně požádal režisér. Málokdo už ale tušil, jaký rozhovor spolu trojice moderátorů těsně před startem posledního pokusu vedla.
Tento rozhovor však nyní v rámci propagace zveřejnil sám Amazon, který se jeho prostřednictvím snaží získat větší pozornost pro první epizodu. Ta měla premiéru 8. prosince a známá trojice se v ní vydala do Švýcarska ve vozech Lamborghini Aventador S, Honda NSX a právě Rimac Concept One.
V onom rozhovoru si dva starší kolegové dobírají Hammonda kvůli tomu, že se závodů účastní v nejsilnějším voze, takže všichni přítomní diváci bezpochyby očekávají vytvoření nového rekordu a navíc reprezentuje celý chorvatský automobilový průmysl. V tomto duchu se nesl celý krátký rozhovor, který Hammondovi zřejmě na klidu nepřidal. Ve světle pozdějších událostí to zní hrozně, ale jinak se jedná o klasický přístup tohoto moderátorského tria.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.