O Hammondově děsivé nehodě, která se odehrála během natáčení nové sezóny pořadu Grand Tour ve Švýcarsku, už asi každý slyšel. Dokonce jsme vás informovali, že záběry z této nehody se objeví hned v první epizodě nové sezóny. Amazon šel však ještě dál a uvolnil poslední rozhovor celé trojice před děsivou nehodou.
Co se stalo na konci příběhu všichni víme, Richard Hammond nezvládl řízení čistě elektrického supersportu Rimac Concept One, v levotočivé zatáčce mu ustřelila zadní část vozu a ten doslova vyletěl ze silnice. Po tvrdém přistání pak následovala řada kotrmelců, která vyústila v celkem 100 metrovou vzdálenost od místa, kde vůz vyletěl. Výsledkem byl vážně zraněný moderátor s ošklivě poraněným levým kolenem, který se s vypětím všech sil vyplazil z vozu krátce předtím, než začal hořet.
Co se ale stalo předtím? Už v jednom z předchozích rozhovorů, u kterého byl přítomen i zakladatel automobilky Rimac, Richard uvedl, že se jednalo o poslední natáčení, o které je dodatečně požádal režisér. Málokdo už ale tušil, jaký rozhovor spolu trojice moderátorů těsně před startem posledního pokusu vedla.
Tento rozhovor však nyní v rámci propagace zveřejnil sám Amazon, který se jeho prostřednictvím snaží získat větší pozornost pro první epizodu. Ta měla premiéru 8. prosince a známá trojice se v ní vydala do Švýcarska ve vozech Lamborghini Aventador S, Honda NSX a právě Rimac Concept One.
V onom rozhovoru si dva starší kolegové dobírají Hammonda kvůli tomu, že se závodů účastní v nejsilnějším voze, takže všichni přítomní diváci bezpochyby očekávají vytvoření nového rekordu a navíc reprezentuje celý chorvatský automobilový průmysl. V tomto duchu se nesl celý krátký rozhovor, který Hammondovi zřejmě na klidu nepřidal. Ve světle pozdějších událostí to zní hrozně, ale jinak se jedná o klasický přístup tohoto moderátorského tria.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.