O Hammondově děsivé nehodě, která se odehrála během natáčení nové sezóny pořadu Grand Tour ve Švýcarsku, už asi každý slyšel. Dokonce jsme vás informovali, že záběry z této nehody se objeví hned v první epizodě nové sezóny. Amazon šel však ještě dál a uvolnil poslední rozhovor celé trojice před děsivou nehodou.
Co se stalo na konci příběhu všichni víme, Richard Hammond nezvládl řízení čistě elektrického supersportu Rimac Concept One, v levotočivé zatáčce mu ustřelila zadní část vozu a ten doslova vyletěl ze silnice. Po tvrdém přistání pak následovala řada kotrmelců, která vyústila v celkem 100 metrovou vzdálenost od místa, kde vůz vyletěl. Výsledkem byl vážně zraněný moderátor s ošklivě poraněným levým kolenem, který se s vypětím všech sil vyplazil z vozu krátce předtím, než začal hořet.
Co se ale stalo předtím? Už v jednom z předchozích rozhovorů, u kterého byl přítomen i zakladatel automobilky Rimac, Richard uvedl, že se jednalo o poslední natáčení, o které je dodatečně požádal režisér. Málokdo už ale tušil, jaký rozhovor spolu trojice moderátorů těsně před startem posledního pokusu vedla.
Tento rozhovor však nyní v rámci propagace zveřejnil sám Amazon, který se jeho prostřednictvím snaží získat větší pozornost pro první epizodu. Ta měla premiéru 8. prosince a známá trojice se v ní vydala do Švýcarska ve vozech Lamborghini Aventador S, Honda NSX a právě Rimac Concept One.
V onom rozhovoru si dva starší kolegové dobírají Hammonda kvůli tomu, že se závodů účastní v nejsilnějším voze, takže všichni přítomní diváci bezpochyby očekávají vytvoření nového rekordu a navíc reprezentuje celý chorvatský automobilový průmysl. V tomto duchu se nesl celý krátký rozhovor, který Hammondovi zřejmě na klidu nepřidal. Ve světle pozdějších událostí to zní hrozně, ale jinak se jedná o klasický přístup tohoto moderátorského tria.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?