O Hammondově děsivé nehodě, která se odehrála během natáčení nové sezóny pořadu Grand Tour ve Švýcarsku, už asi každý slyšel. Dokonce jsme vás informovali, že záběry z této nehody se objeví hned v první epizodě nové sezóny. Amazon šel však ještě dál a uvolnil poslední rozhovor celé trojice před děsivou nehodou.
Co se stalo na konci příběhu všichni víme, Richard Hammond nezvládl řízení čistě elektrického supersportu Rimac Concept One, v levotočivé zatáčce mu ustřelila zadní část vozu a ten doslova vyletěl ze silnice. Po tvrdém přistání pak následovala řada kotrmelců, která vyústila v celkem 100 metrovou vzdálenost od místa, kde vůz vyletěl. Výsledkem byl vážně zraněný moderátor s ošklivě poraněným levým kolenem, který se s vypětím všech sil vyplazil z vozu krátce předtím, než začal hořet.
Co se ale stalo předtím? Už v jednom z předchozích rozhovorů, u kterého byl přítomen i zakladatel automobilky Rimac, Richard uvedl, že se jednalo o poslední natáčení, o které je dodatečně požádal režisér. Málokdo už ale tušil, jaký rozhovor spolu trojice moderátorů těsně před startem posledního pokusu vedla.
Tento rozhovor však nyní v rámci propagace zveřejnil sám Amazon, který se jeho prostřednictvím snaží získat větší pozornost pro první epizodu. Ta měla premiéru 8. prosince a známá trojice se v ní vydala do Švýcarska ve vozech Lamborghini Aventador S, Honda NSX a právě Rimac Concept One.
V onom rozhovoru si dva starší kolegové dobírají Hammonda kvůli tomu, že se závodů účastní v nejsilnějším voze, takže všichni přítomní diváci bezpochyby očekávají vytvoření nového rekordu a navíc reprezentuje celý chorvatský automobilový průmysl. V tomto duchu se nesl celý krátký rozhovor, který Hammondovi zřejmě na klidu nepřidal. Ve světle pozdějších událostí to zní hrozně, ale jinak se jedná o klasický přístup tohoto moderátorského tria.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.