Pro běžného zákazníka je údaj o nejrychlejším kole na Nürburgringu zcela zbytečným údajem, ovšem automobilky jsou překonáváním těchto rekordů zcela posedlé a neustále mají potřebu nám dokazovat, že legendární "Zelené peklo" zvládají rychleji než konkurence. Dříve se tohle přetahování týkalo jen sportovních vozů, ovšem časy pokročily a nyní už se na trať vrhají i mastodontní SUV.
Lamborghini má v lámání rekordu na Ringu obzvlášť dobrou praxi a není to ani tak dlouho, co se Huracan Performante stal nejrychlejším produkčním vozem na této náročné trati. Rekord mu však příliš dlouho nevydržel, neboť ho o něj připravilo Porsche 911 GT2 RS s časem 6 minut 47.3 sekundy.
Lamborghini se však chystá na Nürburgring vrátit a znovu lámat rekordy. Tentokrát už ale nevezme Huracán a nebude se pokoušet o rekord nejrychlejšího produkčního vozu. Místo toho vyveze nové super SUV Urus a pokusí se pokořit rekordní čas v segmentu SUV, který drží Alfa Romeo Stelvio Quadrifogli. Čas této italské krásky sice mnozí zpochybňují, neboť s videem zachycující pokus bylo evidentně manipulováno, ovšem nikdo se ještě ani nepokusil tvrdit, že by Zelené peklo zajel rychleji.
Lamborghini o svém prvním novodobém SUV nijak nepochybuje, jak potvrdil v rozhovoru pro magazín Car Maurizio Reggiani, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení. Ten potvrdil, že Urus se pokusí zlomit rekord na jaře nadcházejícího roku. Důvodem, proč super SUV nevyrazí ještě teď, jsou samozřejmě podnební podmínky. Až se ale oteplí, měl by mít Urus ideální předpoklady lámat rekordy.
Ostatně když se reportéři zeptali, zda si v automobilce myslí, že Urus je na tento účel dostatečně připraven, Reggiani se prý jen usmál a pobaveně pronesl, že 650 koní jistě odvede svou práci.
Lamborghini však není jediné, které si na rekord brousí zuby. O jeho překonání by se mohl pokusit i koncernový kolega Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Vnitřní konkurence bychom se však bát neměli, Urus je nepatrně dražší a s cenovkou přesahující 4,3 milionu korun by měl mít právo obsadit první místo aniž by výrazně parazitoval na Cayennu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.