Pro běžného zákazníka je údaj o nejrychlejším kole na Nürburgringu zcela zbytečným údajem, ovšem automobilky jsou překonáváním těchto rekordů zcela posedlé a neustále mají potřebu nám dokazovat, že legendární "Zelené peklo" zvládají rychleji než konkurence. Dříve se tohle přetahování týkalo jen sportovních vozů, ovšem časy pokročily a nyní už se na trať vrhají i mastodontní SUV.
Lamborghini má v lámání rekordu na Ringu obzvlášť dobrou praxi a není to ani tak dlouho, co se Huracan Performante stal nejrychlejším produkčním vozem na této náročné trati. Rekord mu však příliš dlouho nevydržel, neboť ho o něj připravilo Porsche 911 GT2 RS s časem 6 minut 47.3 sekundy.
Lamborghini se však chystá na Nürburgring vrátit a znovu lámat rekordy. Tentokrát už ale nevezme Huracán a nebude se pokoušet o rekord nejrychlejšího produkčního vozu. Místo toho vyveze nové super SUV Urus a pokusí se pokořit rekordní čas v segmentu SUV, který drží Alfa Romeo Stelvio Quadrifogli. Čas této italské krásky sice mnozí zpochybňují, neboť s videem zachycující pokus bylo evidentně manipulováno, ovšem nikdo se ještě ani nepokusil tvrdit, že by Zelené peklo zajel rychleji.
Lamborghini o svém prvním novodobém SUV nijak nepochybuje, jak potvrdil v rozhovoru pro magazín Car Maurizio Reggiani, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení. Ten potvrdil, že Urus se pokusí zlomit rekord na jaře nadcházejícího roku. Důvodem, proč super SUV nevyrazí ještě teď, jsou samozřejmě podnební podmínky. Až se ale oteplí, měl by mít Urus ideální předpoklady lámat rekordy.
Ostatně když se reportéři zeptali, zda si v automobilce myslí, že Urus je na tento účel dostatečně připraven, Reggiani se prý jen usmál a pobaveně pronesl, že 650 koní jistě odvede svou práci.
Lamborghini však není jediné, které si na rekord brousí zuby. O jeho překonání by se mohl pokusit i koncernový kolega Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Vnitřní konkurence bychom se však bát neměli, Urus je nepatrně dražší a s cenovkou přesahující 4,3 milionu korun by měl mít právo obsadit první místo aniž by výrazně parazitoval na Cayennu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.