Pokud patříte mezi opravdu zapálené petrolheady, pak jistě znáte film "Bullitův případ", který naprosto změnil způsob, kterým se do té doby natáčely filmové honičky. Scéna, během níž seděl hlavní hrdina Steve McQueen za volantem tmavě zeleného Fordu Mustang a pronásledoval padouchy v Dodge Charger, měla takový úspěch, že Ford dokonce začal vyrábět speciální edici Ford Mustang Bullit. A právě tento speciální model by se mohl po letech opět vrátit do nabídky.
První spekulace o přípravě speciální edice Ford Mustang Bullit se objevily již začátkem roku, kdy se na internetu objevilo video z natáčení reklamního spotu, na kterém se Dwayne "The Rock" Johnson prochází areálem vývojového oddělení Ford. Na několika záběrech je totiž v pozadí vidět řada snímků tmavě zeleného vozu, který barvou, detaily i stylovými ráfky kol připomíná právě legendu z konce šedesátých let.
Od té doby se na internetu strhla spousta diskuzí vztahujících se k existenci, parametrům či podobě vozu, ovšem nikdy se neobjevil žádný konkrétní důkaz, který by existenci vozu potvrdil či naopak vyvrátil. Tedy až dosud.
Na diskuzním fóru Mustang6g se totiž objevil příspěvek, který obsahuje 3 fotografie vozu, který se nápadně podobá snímkům z kanceláře Fordu. Podle autora příspěvku se mu povedlo zachytit tyto tři snímky během natáčení reklamy kdesi v Chicagu. Konečně by se tak mohlo jednat o první důkaz toho, že Ford Mustang Bullit opravdu dorazí a nebude to dlouho trvat.
Snímky sice nejsou příliš kvalitní, žluté světlo značně zkreslilo barvy a třes společně s digitálním šumem maskuje jemné detaily, ovšem po chvíle ustavičného zírání se zdá, že vůz opravdu nese tmavě zelený lak označovaný jako "Dark Highland Green" a v jeho podbězích se ukrývají kola s pěti černými paprsky a chromovaným lemem. Jediným detailem, který nám do skládačky chybí, jsou už jen žebra na místě zadních oken.
To už je však pouze malý detail. Pokud by se Mustang Bullit opravdu dostal do výroby, jistě by si své zákazníky našel. Pod jeho kapotou se navíc ukrývá ryzí Amerika: 5.0 litrový motor Coyote V8 spojený s šestistupňovým manuálem, nebo s 10 stupňovou automatickou převodovkou.
Datum odhalení vozu zatím netušíme, ovšem podle webu CarScoops se dá očekávat, že pokud Ford nyní natáčí reklamní spoty, představení by mohlo proběhnout již v lednu na autosalonu v Detroitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.