Automobilkám Volkswagen a Audi se konečně podařilo najít způsob, jak znovu vrátit do oběhu některé modely SUV s 3.0 litrovými diesely. A aby se jejich výprodej urychlil, nabízejí obě automobilky slevy v desítkách procent. Bohužel pro nás se však situace dotýká pouze amerického trhu. Tamní zákazníci však získají možnost pořídit reprezentativní SUV s výraznou slevou.
Zprávu přinesl web Jalopnik, kterému se podařilo získat zajímavé informace od kontaktu z CarsDirect.com. Podle důvěryhodných informací se do oběhu mají vrátit stovky téměř nových SUV, které však kvůli ekologicky-problémovým motorů musely být odstaveny. Problémy s motory a jejich emisemi už se však podařilo vyřešit, takže zpátky do prodeje zamíří stovky "nových" reprezentativních SUV značky Volkswagen a Audi.
Protože však modely delší dobu stály, rozhodly se obě automobilky jejich prodej uspíšit slevami. V případě se jedná o slevy až o 25 % z prodejní ceny, v závislosti na roku výroby. Modely vyrobené v roce 2014 budou prodávány s 25% slevou, modely z roku 2015 s 20% slevou a modely z roku 2016% dostanou 15% slevu.
Příklad si můžeme ukázat na VW Touareq TDI Sport z roku 2014, který stál nový 51160 dolarů (cca 1,1 milionu). Jeho motor přitom disponoval výkonem 241 koní, točivým momentem 550 Nm a spotřeba se pohybovala okolo 8.1 litru na 100 kilometrů. Po započtení 25% slevy srazí zákazníci částku o cca 278000 korun.
Podobné slevy však dosáhne jen pár vyvolených, neboť nabídka "nových" modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 je značně omezená (cca 20 kusů). Lépe jsou na tom ale modely vyrobené v roce 20016, kterých je na trhu zhruba 200. O něco lépe na tom budou zájemci o modely 3.0 litrové Audi Q7. Modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 se totiž dochovalo cca 200 a slevy mohou dosahovat až 15000 dolarů, tedy cca 323000 korun.
Velkou neznámou však zůstává, co se stane s vozy Porsche Cayenne vybavenými stejným motorem. Stejně tak ještě není vyřešen problém reprezentativních sedanů Audi A6, A7 a A8, které byly vybaveny starším typem 3.0 litrového dieselu, pro který ještě nebyla schválena úprava na "ekologický" režim.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.