Automobilkám Volkswagen a Audi se konečně podařilo najít způsob, jak znovu vrátit do oběhu některé modely SUV s 3.0 litrovými diesely. A aby se jejich výprodej urychlil, nabízejí obě automobilky slevy v desítkách procent. Bohužel pro nás se však situace dotýká pouze amerického trhu. Tamní zákazníci však získají možnost pořídit reprezentativní SUV s výraznou slevou.
Zprávu přinesl web Jalopnik, kterému se podařilo získat zajímavé informace od kontaktu z CarsDirect.com. Podle důvěryhodných informací se do oběhu mají vrátit stovky téměř nových SUV, které však kvůli ekologicky-problémovým motorů musely být odstaveny. Problémy s motory a jejich emisemi už se však podařilo vyřešit, takže zpátky do prodeje zamíří stovky "nových" reprezentativních SUV značky Volkswagen a Audi.
Protože však modely delší dobu stály, rozhodly se obě automobilky jejich prodej uspíšit slevami. V případě se jedná o slevy až o 25 % z prodejní ceny, v závislosti na roku výroby. Modely vyrobené v roce 2014 budou prodávány s 25% slevou, modely z roku 2015 s 20% slevou a modely z roku 2016% dostanou 15% slevu.
Příklad si můžeme ukázat na VW Touareq TDI Sport z roku 2014, který stál nový 51160 dolarů (cca 1,1 milionu). Jeho motor přitom disponoval výkonem 241 koní, točivým momentem 550 Nm a spotřeba se pohybovala okolo 8.1 litru na 100 kilometrů. Po započtení 25% slevy srazí zákazníci částku o cca 278000 korun.
Podobné slevy však dosáhne jen pár vyvolených, neboť nabídka "nových" modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 je značně omezená (cca 20 kusů). Lépe jsou na tom ale modely vyrobené v roce 20016, kterých je na trhu zhruba 200. O něco lépe na tom budou zájemci o modely 3.0 litrové Audi Q7. Modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 se totiž dochovalo cca 200 a slevy mohou dosahovat až 15000 dolarů, tedy cca 323000 korun.
Velkou neznámou však zůstává, co se stane s vozy Porsche Cayenne vybavenými stejným motorem. Stejně tak ještě není vyřešen problém reprezentativních sedanů Audi A6, A7 a A8, které byly vybaveny starším typem 3.0 litrového dieselu, pro který ještě nebyla schválena úprava na "ekologický" režim.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.