Automobilkám Volkswagen a Audi se konečně podařilo najít způsob, jak znovu vrátit do oběhu některé modely SUV s 3.0 litrovými diesely. A aby se jejich výprodej urychlil, nabízejí obě automobilky slevy v desítkách procent. Bohužel pro nás se však situace dotýká pouze amerického trhu. Tamní zákazníci však získají možnost pořídit reprezentativní SUV s výraznou slevou.
Zprávu přinesl web Jalopnik, kterému se podařilo získat zajímavé informace od kontaktu z CarsDirect.com. Podle důvěryhodných informací se do oběhu mají vrátit stovky téměř nových SUV, které však kvůli ekologicky-problémovým motorů musely být odstaveny. Problémy s motory a jejich emisemi už se však podařilo vyřešit, takže zpátky do prodeje zamíří stovky "nových" reprezentativních SUV značky Volkswagen a Audi.
Protože však modely delší dobu stály, rozhodly se obě automobilky jejich prodej uspíšit slevami. V případě se jedná o slevy až o 25 % z prodejní ceny, v závislosti na roku výroby. Modely vyrobené v roce 2014 budou prodávány s 25% slevou, modely z roku 2015 s 20% slevou a modely z roku 2016% dostanou 15% slevu.
Příklad si můžeme ukázat na VW Touareq TDI Sport z roku 2014, který stál nový 51160 dolarů (cca 1,1 milionu). Jeho motor přitom disponoval výkonem 241 koní, točivým momentem 550 Nm a spotřeba se pohybovala okolo 8.1 litru na 100 kilometrů. Po započtení 25% slevy srazí zákazníci částku o cca 278000 korun.
Podobné slevy však dosáhne jen pár vyvolených, neboť nabídka "nových" modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 je značně omezená (cca 20 kusů). Lépe jsou na tom ale modely vyrobené v roce 20016, kterých je na trhu zhruba 200. O něco lépe na tom budou zájemci o modely 3.0 litrové Audi Q7. Modelů vyrobených mezi lety 2014 až 2015 se totiž dochovalo cca 200 a slevy mohou dosahovat až 15000 dolarů, tedy cca 323000 korun.
Velkou neznámou však zůstává, co se stane s vozy Porsche Cayenne vybavenými stejným motorem. Stejně tak ještě není vyřešen problém reprezentativních sedanů Audi A6, A7 a A8, které byly vybaveny starším typem 3.0 litrového dieselu, pro který ještě nebyla schválena úprava na "ekologický" režim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.