Countdown u Volkswagenu. Vedení promluvilo o rozsáhlé revoluci

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 4. prosince 2017, 10:36 Google+

Největší produktová a technická ofenzívy v historii značky Volkswagen nabývá stále konkrétnější podoby. Sto týdnů před plánovaným zahájením výroby prvního modelu řady I.D. se představenstvo značky dohodlo na akci „MEB Supplier Summit“ s důležitými dodavateli na milnících procesu přípravy výroby. Jako první vozidlo na základě nové modulární platformy MED pro vozidla s elektrickým pohonem sjede koncem roku 2019 z montážní linky ve výrobním závodě v saském Cvikově kompaktní, zcela elektrický Volkswagen I.D.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rodina elektrických vozů Volkswagen I.D.

Rodina elektrických vozů Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Předseda představenstva značky, Dr. Herbert Diess, podepsal společně s kolegy z představenstva a šéfy nejdůležitějších dodavatelů partnerskou smlouvu o zajištění bezproblémového zahájení výroby inovativních elektromobilů. Diess k tomu říká: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují nyní do poslední fáze. Společně chceme v tomto jedinečném průmyslovém projektu dosáhnout toho, aby byla Evropa v globálním závodě o vedoucí postavení v oblasti elektrické mobility o krok napřed. Cvikov se tak stane největším evropským kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu. Díky tomu napíšeme do kroniky automobilu další kapitolu.“

Během pěti let dojde na celém světě napříč značkami k zahájení výroby
32 modelů na nové platformě, naznačil Diess rozsah celého projektu a dodal: „Chceme být rozhodně na vrcholu, jen naše značka bude do roku 2022 nabízet více než 20 elektromobilů a v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur.“

Ralf Brandstätter, člen představenstva, zodpovědný za nákup, k tomu vysvětlil: „Dosud bylo v rámci naší elektrické ofenzivy nominováno více než 100 dodavatelů. Pro mě je důležité, že dnes pro naše partnery a Volkswagen začíná nová podoba spolupráce – nejdůležitější dodavatele zapojujeme mnohem dříve a intenzivněji do vývojových prací na projektu I.D.“

Volkswagen sází při uvedení platformy MEB na tzv. „value sourcing“. Dodavatelé u tohoto přístupu přicházejí se svými nápady pro lepší technická řešení díky soutěži konceptů již v rané fázi vývojového procesu. Brandstätter k tomu říká: „Přidaná hodnota spočívá ve výrazně těsnějším propojení a v rovnoprávném postavení při práci s oboustranně výhodnými výsledky.“

Již v roce 2020 má být vyrobeno více než 100 000 vozů Volkswagen na platformě MEB. Christian Senger, vedoucí modelové řady elektrické mobility, k tomu říká: „Výrazně jsme minimalizovali komplexnost projektu I.D. a proces vzniku produktu jsme zkrátili o jedenáct měsíců. Nová platforma pro naše vozidla, autonomní jízda i témata síťového propojení a služeb vyžadují model úzké spolupráce se všemi partnery a dodavateli. Produktový plán je připraven. Nyní se pouštíme s veškerou energií do jeho společné realizace.“

Zcela nově vyvinutá elektrická soustava platformy MEB je důsledně přizpůsobena požadavkům na budoucí digitální mobilitu s nulovými emisemi. Integruje různě výkonné elektromotory, ploché akumulátory, uložené v podlaze, s inovativními technologiemi a softwarovými funkcemi, jako je chytré osvětlení nebo průhledový displej s rozšířenou realitou, které byly dosud vyhrazeny automobilům prémiového segmentu.

Modely Volkswagen I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ jsou součástí „startovní formace“, s níž Volkswagen zahájí v rychlém sledu během roku 2020 svou elektrickou ofenzivu. Nová generace vozidel se bude vyrábět v Evropě, Číně a USA.

Vytisknout

Diskuze: Countdown u Volkswagenu. Vedení promluvilo o rozsáhlé revoluci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vizualizace projektu tanku s otáčivou věží a nástavkem

Tatra vyvinula revoluční tank! Vyspělému Československu podrazila kolena válka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud