Sami nevíme, zda to Elon Musk myslí vážně, nebo nás jen tahá za nos. Na svém Twitterovém účtu však zveřejnil několik příspěvků, ze kterých jasně vyplývá, že příští raketoplán jeho vesmírné agentury Space X ponese vskutku netradiční náklad: Sytě červený Tesla Roadster.
Raketoplán Falcon Heavy, který by měl odstartovat ze startovací plochy Apollo 11 již příští měsíc, ponese vskutku netradiční náklad. Na svém Twitteru se tím pochlubil sám výkonný ředitel Tesly i vesmírné agentury Space X, Elon Musk.
Ten totiž do raketoplánu naloží svůj vlastní sportovní elektromobil Tesla Roadster první generace ve speciálním odstínu "Midnight Cherry" (půlnoční třešňová červená). Během startu bude na palubě roadsteru vyhrávat song "space Oddity" od Davida Bowie.
Falcon Heavy to launch next month from Apollo 11 pad at the Cape. Will have double thrust of next largest rocket. Guaranteed to be exciting, one way or another.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Payload will be my midnight cherry Tesla Roadster playing Space Oddity. Destination is Mars orbit. Will be in deep space for a billion years or so if it doesn’t blow up on ascent.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Mezi dalšími příspěvky, které prozrazovaly řadu detailů, se Musk smířil i s tím, že výlet roadsteru po vesmíru potrvá pár miliard let. Tedy za předpokladu, že se do vesmíru vůbec dostane - to totiž není úplně jisté, jak Musk připouští. Pokud se ale všechno vydaří, pak se Tesla Roadster stane jedním z prvních kusů "vesmírného odpadu" okolo Marsu.
Tím se vlastně dostáváme k tomu, proč Musk vystřelí do vesmíru právě červený Roadster. V jednom ze svých příspěvků totiž doslova napsal "červené auto pro červenou planetu".
Samotný raketoplán Falcon Heavy představuje největší z raket společnosti Space X. Její start měl proběhnout již dříve, nicméně nakonec byl odložen až na leden 2018. Musk i celá společnost vkládá do rakety Falcon Heavy velké naděje, neboť právě tato raketa by měla dostat lidi zpátky na Měsíc a jednou snad i na Mars.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?