Sami nevíme, zda to Elon Musk myslí vážně, nebo nás jen tahá za nos. Na svém Twitterovém účtu však zveřejnil několik příspěvků, ze kterých jasně vyplývá, že příští raketoplán jeho vesmírné agentury Space X ponese vskutku netradiční náklad: Sytě červený Tesla Roadster.
Raketoplán Falcon Heavy, který by měl odstartovat ze startovací plochy Apollo 11 již příští měsíc, ponese vskutku netradiční náklad. Na svém Twitteru se tím pochlubil sám výkonný ředitel Tesly i vesmírné agentury Space X, Elon Musk.
Ten totiž do raketoplánu naloží svůj vlastní sportovní elektromobil Tesla Roadster první generace ve speciálním odstínu "Midnight Cherry" (půlnoční třešňová červená). Během startu bude na palubě roadsteru vyhrávat song "space Oddity" od Davida Bowie.
Falcon Heavy to launch next month from Apollo 11 pad at the Cape. Will have double thrust of next largest rocket. Guaranteed to be exciting, one way or another.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Payload will be my midnight cherry Tesla Roadster playing Space Oddity. Destination is Mars orbit. Will be in deep space for a billion years or so if it doesn’t blow up on ascent.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Mezi dalšími příspěvky, které prozrazovaly řadu detailů, se Musk smířil i s tím, že výlet roadsteru po vesmíru potrvá pár miliard let. Tedy za předpokladu, že se do vesmíru vůbec dostane - to totiž není úplně jisté, jak Musk připouští. Pokud se ale všechno vydaří, pak se Tesla Roadster stane jedním z prvních kusů "vesmírného odpadu" okolo Marsu.
Tím se vlastně dostáváme k tomu, proč Musk vystřelí do vesmíru právě červený Roadster. V jednom ze svých příspěvků totiž doslova napsal "červené auto pro červenou planetu".
Samotný raketoplán Falcon Heavy představuje největší z raket společnosti Space X. Její start měl proběhnout již dříve, nicméně nakonec byl odložen až na leden 2018. Musk i celá společnost vkládá do rakety Falcon Heavy velké naděje, neboť právě tato raketa by měla dostat lidi zpátky na Měsíc a jednou snad i na Mars.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?