Sami nevíme, zda to Elon Musk myslí vážně, nebo nás jen tahá za nos. Na svém Twitterovém účtu však zveřejnil několik příspěvků, ze kterých jasně vyplývá, že příští raketoplán jeho vesmírné agentury Space X ponese vskutku netradiční náklad: Sytě červený Tesla Roadster.
Raketoplán Falcon Heavy, který by měl odstartovat ze startovací plochy Apollo 11 již příští měsíc, ponese vskutku netradiční náklad. Na svém Twitteru se tím pochlubil sám výkonný ředitel Tesly i vesmírné agentury Space X, Elon Musk.
Ten totiž do raketoplánu naloží svůj vlastní sportovní elektromobil Tesla Roadster první generace ve speciálním odstínu "Midnight Cherry" (půlnoční třešňová červená). Během startu bude na palubě roadsteru vyhrávat song "space Oddity" od Davida Bowie.
Falcon Heavy to launch next month from Apollo 11 pad at the Cape. Will have double thrust of next largest rocket. Guaranteed to be exciting, one way or another.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Payload will be my midnight cherry Tesla Roadster playing Space Oddity. Destination is Mars orbit. Will be in deep space for a billion years or so if it doesn’t blow up on ascent.
— Elon Musk (@elonmusk) 2. prosince 2017
Mezi dalšími příspěvky, které prozrazovaly řadu detailů, se Musk smířil i s tím, že výlet roadsteru po vesmíru potrvá pár miliard let. Tedy za předpokladu, že se do vesmíru vůbec dostane - to totiž není úplně jisté, jak Musk připouští. Pokud se ale všechno vydaří, pak se Tesla Roadster stane jedním z prvních kusů "vesmírného odpadu" okolo Marsu.
Tím se vlastně dostáváme k tomu, proč Musk vystřelí do vesmíru právě červený Roadster. V jednom ze svých příspěvků totiž doslova napsal "červené auto pro červenou planetu".
Samotný raketoplán Falcon Heavy představuje největší z raket společnosti Space X. Její start měl proběhnout již dříve, nicméně nakonec byl odložen až na leden 2018. Musk i celá společnost vkládá do rakety Falcon Heavy velké naděje, neboť právě tato raketa by měla dostat lidi zpátky na Měsíc a jednou snad i na Mars.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.