Závodní speciál VW Golf GTI TCR navštívil plastického chirurga, od kterého dostal podobné úpravy, kterými se mohou chlubit jeho silniční varianty. Kromě vzhledu se však nic dalšího neupravovalo, takže pod nasupenou maskou nalezneme stejnou techniku.
Německá automobilka se svým upraveným modelem pochlubila na akci Essen Motor Show 2017 (Německo), kde bude modifikovaný vůz k vidění až do 10. prosince. Hlavní úpravy byly směřovány na funkční design, takže nyní by měl vůz nabízet vyšší přítlak, lepší chlazení a menší odpor.
Mechanicky se však stále jedná o stejný Volkswagen Golf GTI TCR, jaký jsme mohli sledovat v minulé sezóně. Pod karoserií, rozšířené oproti standardním modelům o 40 cm, nalezneme platformu MQB a 2.0 litrový přeplňovaný motor, který se nachází i v modelu Golf R.
Pohonná jednotka generuje 350 koňských sil a 420 Nm točivého momentu. Závodní speciál tak akceleruje z 0 na 100 km/h v čase 5.2 sekundy.
Pokud byste se s tímto speciálem chtěli pochlubit na závodech, budete na jeho pořízení potřebovat 90.000 euro, tedy cca 2,3 milionu korun. Jeho cenu ale obhajují výsledky, kterých v minulých letech dosáhl. V minulém roce vyhrál vytrvalostní závody VLN ve své kategorii na Nurburgringu a skvělých výsledků dosáhl i na závodech TCR International Series.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?