Pravděpodobně všichni už známe Kena Blocka a sérii jeho bláznivých videí označovaných jako Gymkhana. V nich se rally závodník prohání po různých tratích v různých automobilech s se stovkami koní a hodnotou v milionech, aby nás pobavil něčím, o čem si většina z nás může nechat jen zdát.
Jsou mezi námi však i tací, kteří o driftování, skocích a gumování koleček na asfaltu nechtějí jen snít, ale své sny si plní. Jedním z těch známějších je Etienne Guerra, který už před šesti lety vypustil do světa video, na kterém řádí se svou starou Fiestou.
Šest let už je ale poměrně dlouhá doba, takže se Etienne rozhodl připomenout nám jak své o něco lepší jízdní dovednosti, tak skutečnost, že se můžete bavit i v autě s výkonem sotva 60 koní a hodnotou chytrého telefonu prémiové značky.
Je evidentní, že Fiesta z roku 1994 dostala pár vylepšení a také upravený vzhled, takže její jízda v průmyslovém areálu skutečně připomíná Kena Blocka. Stejně tak se posunula i kvalita a zpracování videa, které nabízí jak detailní záběry z těsných průjezdů, tak záběry z ptačí perspektivy.
Na závěr pak nechybí ani bezpečnostní poučka "Hoon responsibly", kterou bychom chtěli apelovat na všechny, kteří se pokouší podobné kousky napodobovat. Když už se k tomu odhodláte, najděte si k tomu bezpečný plácek (a pak to klidně natočte, nahrajte a pošlete nám odkaz na e-mail).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.