Volkswagen Polo GTI R5 úspěšně obstál v první zkoušce, při níž absolvoval první testovací kilometry ve francouzském Fontjoncouse. Nový soutěžní vůz o výkonu cca 270 k pro zákaznický sport, jehož základem je aktuální šestá generace sériově vyráběného modelu Polo, byl testován tři dny v náročných podmínkách. Za jeho volant usedli testovací jezdci Dieter Depping a švédský mistr WRC2 Pontus Tidemand.
„Úspěšný debut při testovacích jízdách je dobrým znamením a skvělou motivací,“ neskrývá spokojenost Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Po mnoha hodinách a týdnech u počítače, v konstrukčním oddělení a servisní dílně v rámci našeho nejnovějšího projektu pro zákaznický sport může nyní Polo GTI R5 konečně ukázat, co v něm vězí, a získat během provozu cenná data pro další vývoj.“
Za sucha a při teplotách kolem deseti stupňů Celsia byly na programu nejprve práce, týkající se nastavení vozidla. Na asfaltové silnici o délce 3,85 kilometru, na níž se střídají rychlé úseky s častými zatáčkami, byla úspěšně testována odolnost pneumatik, brzd, motoru a chlazení. Následovaly dva dny na nezpevněném povrchu. Polo GTI R5 s pohonem všech kol úspěšně zvládlo také drsné šotolinové cesty, na nichž byly enormnímu zatížení vystaveny podvozek, tlumiče a pružiny. Dějiště testovacích jízd bylo pro Polo známým terénem. V roce 2011 absolvoval Volkswagen na stejném místě první testy soutěžního vozu Polo R WRC, který v letech 2013 až 2016 získal čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye. Stejně jako dnes seděl tehdy za volantem testovaného vozidla Dieter Depping.
„Je to výjimečný pocit být znovu na místě, kde před šesti lety začalo pro Polo první dobrodružství v rallye,“ říká Dieter Depping, testovací jezdec Volkswagen Motorsport. „Nyní jde o nalezení nejlepšího možného nastavení nového vozu Polo GTI R5 pro zákaznický sport. Tento první test posloužil především k ujetí velkého počtu kilometrů, aby inženýři dostali co největší množství dat. Jedno mohu říci již nyní: Také Polo GTI R5 se řídí velmi dobře, je velmi rychlé a precizní. Hned jsem se cítil jako doma!“
Volkswagen rozšiřuje s novým soutěžním vozem Polo GTI R5 svou nabídku pro zákaznický sport. Nový soutěžní automobil nabídne od druhé poloviny roku 2018 profesionálním týmům a jezdcům, kteří se s ním budou moci účastnit národních i celosvětových mistrovství, jako je kategorie WRC2 mistrovství světa v rallye FIA WRC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?