Volkswagen Polo GTI R5 úspěšně obstál v první zkoušce, při níž absolvoval první testovací kilometry ve francouzském Fontjoncouse. Nový soutěžní vůz o výkonu cca 270 k pro zákaznický sport, jehož základem je aktuální šestá generace sériově vyráběného modelu Polo, byl testován tři dny v náročných podmínkách. Za jeho volant usedli testovací jezdci Dieter Depping a švédský mistr WRC2 Pontus Tidemand.
„Úspěšný debut při testovacích jízdách je dobrým znamením a skvělou motivací,“ neskrývá spokojenost Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Po mnoha hodinách a týdnech u počítače, v konstrukčním oddělení a servisní dílně v rámci našeho nejnovějšího projektu pro zákaznický sport může nyní Polo GTI R5 konečně ukázat, co v něm vězí, a získat během provozu cenná data pro další vývoj.“
Za sucha a při teplotách kolem deseti stupňů Celsia byly na programu nejprve práce, týkající se nastavení vozidla. Na asfaltové silnici o délce 3,85 kilometru, na níž se střídají rychlé úseky s častými zatáčkami, byla úspěšně testována odolnost pneumatik, brzd, motoru a chlazení. Následovaly dva dny na nezpevněném povrchu. Polo GTI R5 s pohonem všech kol úspěšně zvládlo také drsné šotolinové cesty, na nichž byly enormnímu zatížení vystaveny podvozek, tlumiče a pružiny. Dějiště testovacích jízd bylo pro Polo známým terénem. V roce 2011 absolvoval Volkswagen na stejném místě první testy soutěžního vozu Polo R WRC, který v letech 2013 až 2016 získal čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye. Stejně jako dnes seděl tehdy za volantem testovaného vozidla Dieter Depping.
„Je to výjimečný pocit být znovu na místě, kde před šesti lety začalo pro Polo první dobrodružství v rallye,“ říká Dieter Depping, testovací jezdec Volkswagen Motorsport. „Nyní jde o nalezení nejlepšího možného nastavení nového vozu Polo GTI R5 pro zákaznický sport. Tento první test posloužil především k ujetí velkého počtu kilometrů, aby inženýři dostali co největší množství dat. Jedno mohu říci již nyní: Také Polo GTI R5 se řídí velmi dobře, je velmi rychlé a precizní. Hned jsem se cítil jako doma!“
Volkswagen rozšiřuje s novým soutěžním vozem Polo GTI R5 svou nabídku pro zákaznický sport. Nový soutěžní automobil nabídne od druhé poloviny roku 2018 profesionálním týmům a jezdcům, kteří se s ním budou moci účastnit národních i celosvětových mistrovství, jako je kategorie WRC2 mistrovství světa v rallye FIA WRC.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?