Polo GTI R5 úspěšně absolvovalo první testovací jízdy. Ve Francii si zkusilo asfalt i šotolinu

-mao / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2017, 15:45 Google+

Volkswagen Polo GTI R5 úspěšně obstál v první zkoušce, při níž absolvoval první testovací kilometry ve francouzském Fontjoncouse. Nový soutěžní vůz o výkonu cca 270 k pro zákaznický sport, jehož základem je aktuální šestá generace sériově vyráběného modelu Polo, byl testován tři dny v náročných podmínkách. Za jeho volant usedli testovací jezdci Dieter Depping a švédský mistr WRC2 Pontus Tidemand.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Polo GTI R5 při prvních testovacích jízdách ve Francii

Volkswagen Polo GTI R5 při prvních testovacích jízdách ve Francii | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Úspěšný debut při testovacích jízdách je dobrým znamením a skvělou motivací,“ neskrývá spokojenost Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Po mnoha hodinách a týdnech u počítače, v konstrukčním oddělení a servisní dílně v rámci našeho nejnovějšího projektu pro zákaznický sport může nyní Polo GTI R5 konečně ukázat, co v něm vězí, a získat během provozu cenná data pro další vývoj.“

Za sucha a při teplotách kolem deseti stupňů Celsia byly na programu nejprve práce, týkající se nastavení vozidla. Na asfaltové silnici o délce 3,85 kilometru, na níž se střídají rychlé úseky s častými zatáčkami, byla úspěšně testována odolnost pneumatik, brzd, motoru a chlazení. Následovaly dva dny na nezpevněném povrchu. Polo GTI R5 s pohonem všech kol úspěšně zvládlo také drsné šotolinové cesty, na nichž byly enormnímu zatížení vystaveny podvozek, tlumiče a pružiny. Dějiště testovacích jízd bylo pro Polo známým terénem. V roce 2011 absolvoval Volkswagen na stejném místě první testy soutěžního vozu Polo R WRC, který v letech 2013 až 2016 získal čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye. Stejně jako dnes seděl tehdy za volantem testovaného vozidla Dieter Depping.

„Je to výjimečný pocit být znovu na místě, kde před šesti lety začalo pro Polo první dobrodružství v rallye,“ říká Dieter Depping, testovací jezdec Volkswagen Motorsport. „Nyní jde o nalezení nejlepšího možného nastavení nového vozu Polo GTI R5 pro zákaznický sport. Tento první test posloužil především k ujetí velkého počtu kilometrů, aby inženýři dostali co největší množství dat. Jedno mohu říci již nyní: Také Polo GTI R5 se řídí velmi dobře, je velmi rychlé a precizní. Hned jsem se cítil jako doma!“

Volkswagen rozšiřuje s novým soutěžním vozem Polo GTI R5 svou nabídku pro zákaznický sport. Nový soutěžní automobil nabídne od druhé poloviny roku 2018 profesionálním týmům a jezdcům, kteří se s ním budou moci účastnit národních i celosvětových mistrovství, jako je kategorie WRC2 mistrovství světa v rallye FIA WRC.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Polo GTI R5 úspěšně absolvovalo první testovací jízdy. Ve Francii si zkusilo asfalt i šotolinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Elektromobily Tesla dostaly funkci Teslatari, díky které je možné si v autě zahrát staré hry Atari

Tesla místo herní konzole? Na centrálním displeji lze nyní pařit legendární hry Atari

Ural Air Limited Edition

Rusové ukryli do motorky netradiční příslušenství, tohle byste v sajdkáře nečekali

Ilustrační foto

Srážka se zvěří: Jak reagovat, koho kontaktovat a kdo zaplatí škody?

Ford ve svém klipu představil zřejmě první generaci hybridního Mustangu

První pohled na hybridní Mustang? I takto může vypadat elektrická budoucnost muscle cars

Sedmadvacátou sérií Top Gear budou provázet Chris Harris, Paddy McGuinness a Andrew Flintoff (Youtube/U.K NEWS)

Toto jsou noví moderátoři Top Gearu, co o nich zatím víme?

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda představila offroadově laděnou Fabii Scoutline, nejlépe jí však bude na silnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Kia Picanto X-Line

Kia Picanto si obula pohorky a vyráží na český trh. Čím hodlá X-Line zaujmout?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  2. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  3. Rusové ukryli do motorky netradiční příslušenství, tohle byste v sajdkáře nečekali

  4. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  5. Čtyři roky stará auta: Jaká jsou nejspolehlivější?

  6. Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud