Polo GTI R5 úspěšně absolvovalo první testovací jízdy. Ve Francii si zkusilo asfalt i šotolinu

Volkswagen Polo GTI R5 při prvních testovacích jízdách ve Francii
Volkswagen Polo GTI R5 při prvních testovacích jízdách ve Francii, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. listopadu 2017 15:45
Sdílej:

Volkswagen Polo GTI R5 úspěšně obstál v první zkoušce, při níž absolvoval první testovací kilometry ve francouzském Fontjoncouse. Nový soutěžní vůz o výkonu cca 270 k pro zákaznický sport, jehož základem je aktuální šestá generace sériově vyráběného modelu Polo, byl testován tři dny v náročných podmínkách. Za jeho volant usedli testovací jezdci Dieter Depping a švédský mistr WRC2 Pontus Tidemand.

„Úspěšný debut při testovacích jízdách je dobrým znamením a skvělou motivací,“ neskrývá spokojenost Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Po mnoha hodinách a týdnech u počítače, v konstrukčním oddělení a servisní dílně v rámci našeho nejnovějšího projektu pro zákaznický sport může nyní Polo GTI R5 konečně ukázat, co v něm vězí, a získat během provozu cenná data pro další vývoj.“

Za sucha a při teplotách kolem deseti stupňů Celsia byly na programu nejprve práce, týkající se nastavení vozidla. Na asfaltové silnici o délce 3,85 kilometru, na níž se střídají rychlé úseky s častými zatáčkami, byla úspěšně testována odolnost pneumatik, brzd, motoru a chlazení. Následovaly dva dny na nezpevněném povrchu. Polo GTI R5 s pohonem všech kol úspěšně zvládlo také drsné šotolinové cesty, na nichž byly enormnímu zatížení vystaveny podvozek, tlumiče a pružiny. Dějiště testovacích jízd bylo pro Polo známým terénem. V roce 2011 absolvoval Volkswagen na stejném místě první testy soutěžního vozu Polo R WRC, který v letech 2013 až 2016 získal čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye. Stejně jako dnes seděl tehdy za volantem testovaného vozidla Dieter Depping.

„Je to výjimečný pocit být znovu na místě, kde před šesti lety začalo pro Polo první dobrodružství v rallye,“ říká Dieter Depping, testovací jezdec Volkswagen Motorsport. „Nyní jde o nalezení nejlepšího možného nastavení nového vozu Polo GTI R5 pro zákaznický sport. Tento první test posloužil především k ujetí velkého počtu kilometrů, aby inženýři dostali co největší množství dat. Jedno mohu říci již nyní: Také Polo GTI R5 se řídí velmi dobře, je velmi rychlé a precizní. Hned jsem se cítil jako doma!“

Volkswagen rozšiřuje s novým soutěžním vozem Polo GTI R5 svou nabídku pro zákaznický sport. Nový soutěžní automobil nabídne od druhé poloviny roku 2018 profesionálním týmům a jezdcům, kteří se s ním budou moci účastnit národních i celosvětových mistrovství, jako je kategorie WRC2 mistrovství světa v rallye FIA WRC.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.