Málokterá automobilka se může pochlubit tak dlouhou historií jednoho modelu, jako právě Volkswagen se svým Golfem. Bylo tedy jen otázkou času, než grafici z webu Donut media připraví zajímavou animaci, která celý tento vývoj důkladně zmapuje a ukáže ty nejvýznamnější evoluce jednoho z nejprodávanějších vozů v Evropě i na světě.
Historie modelu Golf se datuje až do roku 1974, kdy se vůz objevil v roli moderního a konvenčního nástupce již přesluhujícího a značně zastaralého Beetlu. Evoluce to byla vskutku svědomitá, ve světě techniky jsme se konečně dostali ke koncepci "vše vpředu" a na poli designu se nám Golf představil jako elegantní ale hlavně praktický Hatchback. Jen pro zajímavost, kompaktní hatchback Honda Civic dorazil "jen" o dva roky dříve.
Golf se však nezaryl do paměti jen jako jeden z nejuniverzálnějších hatchbacků, ale také jako jeden z nejdostupnějších sportovních vozů na trhu. Golf GTI se totiž dostal svého řidiče do světa jízdních zážitků, který byl dříve dostupný jen majitelům drahých a značně nepraktických sporťáků.
Později ale následovala celá řada dalších variant, od praktického kombíku, přes crossover, sportovní čtyřkolku, kabriolet až po extrémní sportovní náčiní v podobě Golfu R. Pozornost si ale zaslouží i sedan Jetta, který byl a je vlastně jen Golfem s batohem na zádech. A to se ani nezmiňujeme o desítkách koncernových modelů, které se modelem Golf inspirovaly a převzaly jeho platformu či techniku.
Význam modelu Golf se tak v automobilovém průmyslu rozhodně nedá přehlížet a jakkoliv podceňovat. Bez něj by bezpochyby neexistovaly desítky dalších modelů, na které už jsme si za ty roky na našich silnicích zvykli.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?