Málokterá automobilka se může pochlubit tak dlouhou historií jednoho modelu, jako právě Volkswagen se svým Golfem. Bylo tedy jen otázkou času, než grafici z webu Donut media připraví zajímavou animaci, která celý tento vývoj důkladně zmapuje a ukáže ty nejvýznamnější evoluce jednoho z nejprodávanějších vozů v Evropě i na světě.
Historie modelu Golf se datuje až do roku 1974, kdy se vůz objevil v roli moderního a konvenčního nástupce již přesluhujícího a značně zastaralého Beetlu. Evoluce to byla vskutku svědomitá, ve světě techniky jsme se konečně dostali ke koncepci "vše vpředu" a na poli designu se nám Golf představil jako elegantní ale hlavně praktický Hatchback. Jen pro zajímavost, kompaktní hatchback Honda Civic dorazil "jen" o dva roky dříve.
Golf se však nezaryl do paměti jen jako jeden z nejuniverzálnějších hatchbacků, ale také jako jeden z nejdostupnějších sportovních vozů na trhu. Golf GTI se totiž dostal svého řidiče do světa jízdních zážitků, který byl dříve dostupný jen majitelům drahých a značně nepraktických sporťáků.
Později ale následovala celá řada dalších variant, od praktického kombíku, přes crossover, sportovní čtyřkolku, kabriolet až po extrémní sportovní náčiní v podobě Golfu R. Pozornost si ale zaslouží i sedan Jetta, který byl a je vlastně jen Golfem s batohem na zádech. A to se ani nezmiňujeme o desítkách koncernových modelů, které se modelem Golf inspirovaly a převzaly jeho platformu či techniku.
Význam modelu Golf se tak v automobilovém průmyslu rozhodně nedá přehlížet a jakkoliv podceňovat. Bez něj by bezpochyby neexistovaly desítky dalších modelů, na které už jsme si za ty roky na našich silnicích zvykli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.