Málokterá automobilka se může pochlubit tak dlouhou historií jednoho modelu, jako právě Volkswagen se svým Golfem. Bylo tedy jen otázkou času, než grafici z webu Donut media připraví zajímavou animaci, která celý tento vývoj důkladně zmapuje a ukáže ty nejvýznamnější evoluce jednoho z nejprodávanějších vozů v Evropě i na světě.
Historie modelu Golf se datuje až do roku 1974, kdy se vůz objevil v roli moderního a konvenčního nástupce již přesluhujícího a značně zastaralého Beetlu. Evoluce to byla vskutku svědomitá, ve světě techniky jsme se konečně dostali ke koncepci "vše vpředu" a na poli designu se nám Golf představil jako elegantní ale hlavně praktický Hatchback. Jen pro zajímavost, kompaktní hatchback Honda Civic dorazil "jen" o dva roky dříve.
Golf se však nezaryl do paměti jen jako jeden z nejuniverzálnějších hatchbacků, ale také jako jeden z nejdostupnějších sportovních vozů na trhu. Golf GTI se totiž dostal svého řidiče do světa jízdních zážitků, který byl dříve dostupný jen majitelům drahých a značně nepraktických sporťáků.
Později ale následovala celá řada dalších variant, od praktického kombíku, přes crossover, sportovní čtyřkolku, kabriolet až po extrémní sportovní náčiní v podobě Golfu R. Pozornost si ale zaslouží i sedan Jetta, který byl a je vlastně jen Golfem s batohem na zádech. A to se ani nezmiňujeme o desítkách koncernových modelů, které se modelem Golf inspirovaly a převzaly jeho platformu či techniku.
Význam modelu Golf se tak v automobilovém průmyslu rozhodně nedá přehlížet a jakkoliv podceňovat. Bez něj by bezpochyby neexistovaly desítky dalších modelů, na které už jsme si za ty roky na našich silnicích zvykli.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.