Jak jsme vás nedávno informovali, testovací řidič Mike Skinner, který v pořadu vystupoval pod přezdívkou "Američan", se již nebude účastnit druhé série, takže jeho místo zůstává neobsazené. Ke slavnému triu moderátorů však testovací jezdec odnepaměti patří, takže kdo to bude tentokrát?
Ať už se budeme bavit o pořadech Top Gear nebo The Grandtour, světoznámou trojici Clarkson, Hammond & May vždy doplňoval ještě jeden člen v podobě testovacího jezdce. Stig však musel zůstat v Top Gearu a tak si Grand Tour muselo vymyslet svého "Američana". Ten se však nesetkal s velkým úspěchem a v druhé sérii se neobjeví. Kdo ho však nahradí na této nevděčné pozici?
Jako první se nabízel bývalý pilot Formule 1 Mark Webber, kterého navrhl Jeremy. Mark předváděl za volantem prototypu Porsche ohromné výkony, nicméně po přesednutí do vozu jakékoliv jiné značky to už tak slavné nebylo. Inu tovární jezdec, sponzoři, smlouvy, atd. Však to znáte.
Proto přišel Richard Hammond s nápadem obsadit na pozici testovacího jezdce kaskadéra, který by podle jeho slov měl být tím nejlepším kandidátem. Kaskadéři totiž musí být rychlí, precizní a hlavně nesmějí mít strach. Inu ideální vlastnosti i pro závodníka.
A pravdou je, že v první části okruhu si kaskadér nevedl vůbec zle, do zatáček se pouště neohroženě, gumy pískaly a jeho mezičasy rozhodně nebyly špatné. Tedy jen do momentu, kdy se rozhodl najet na rampu vytvořenou z kamionu na převoz aut (producenti zřejmě taky hodně hráli GTA) a skočit do mobilní kanceláře produkce.
Let to byl sice krátký, ale hezký. Pro GrandTour to však znamená jediné: Stále se hledá nový řidič. Nás už ale teď zajímá, s jakým tipem asi přijde James May.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.