Jak jsme vás nedávno informovali, testovací řidič Mike Skinner, který v pořadu vystupoval pod přezdívkou "Američan", se již nebude účastnit druhé série, takže jeho místo zůstává neobsazené. Ke slavnému triu moderátorů však testovací jezdec odnepaměti patří, takže kdo to bude tentokrát?
Ať už se budeme bavit o pořadech Top Gear nebo The Grandtour, světoznámou trojici Clarkson, Hammond & May vždy doplňoval ještě jeden člen v podobě testovacího jezdce. Stig však musel zůstat v Top Gearu a tak si Grand Tour muselo vymyslet svého "Američana". Ten se však nesetkal s velkým úspěchem a v druhé sérii se neobjeví. Kdo ho však nahradí na této nevděčné pozici?
Jako první se nabízel bývalý pilot Formule 1 Mark Webber, kterého navrhl Jeremy. Mark předváděl za volantem prototypu Porsche ohromné výkony, nicméně po přesednutí do vozu jakékoliv jiné značky to už tak slavné nebylo. Inu tovární jezdec, sponzoři, smlouvy, atd. Však to znáte.
Proto přišel Richard Hammond s nápadem obsadit na pozici testovacího jezdce kaskadéra, který by podle jeho slov měl být tím nejlepším kandidátem. Kaskadéři totiž musí být rychlí, precizní a hlavně nesmějí mít strach. Inu ideální vlastnosti i pro závodníka.
A pravdou je, že v první části okruhu si kaskadér nevedl vůbec zle, do zatáček se pouště neohroženě, gumy pískaly a jeho mezičasy rozhodně nebyly špatné. Tedy jen do momentu, kdy se rozhodl najet na rampu vytvořenou z kamionu na převoz aut (producenti zřejmě taky hodně hráli GTA) a skočit do mobilní kanceláře produkce.
Let to byl sice krátký, ale hezký. Pro GrandTour to však znamená jediné: Stále se hledá nový řidič. Nás už ale teď zajímá, s jakým tipem asi přijde James May.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.