Ocenění „International Pickup Award 2018“ (IPUA 2018) bylo uděleno modelu Amarok značky Volkswagen Užitkové vozy. Po roce 2010 dokázala nyní i nová generace modelové řady Amarok s motory V6, disponujícími vysokým točivým momentem, přesvědčit evropskou porotu složenou z novinářů se specializací na užitková vozidla.
„Za ocenění IPUA 2018 jsme velmi vděčni a rozhodnutím mezinárodně obsazené odborné poroty se cítíme poctěni. U nového modelu Amarok jsme pečlivě naslouchali přáním zákazníků a nyní jim dokážeme nabídnout ještě vyšší výkon, točivý moment a také lepší průchodnost jakýmkoli terénem. To je víc než jen ryzí luxus a životní styl,“ říká Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, na slavnostním vyhlášení výsledků soutěže International Pickup Awards 2018 v Lyonu. „Slibuji, že budeme našim zákazníkům i nadále dodávat nejlepší řešení, abychom jim usnadňovali život a každodenní podnikání,“ zdůrazňuje Dr. Scholz.
Porota spatřuje v modelu Amarok ztělesnění motta „work hard, play hard“, na němž je postaven celý segment pickupů, a popisuje jej jako „prvotřídního dříče“. Ve zdůvodnění svého rozhodnutí mimořádně vyzdvihuje čistý design, velkorysé rozměry a zpracování. Také dvojitá kabina s místem pro pět cestujících, etalon ve svém segmentu, přesvědčí svým moderním uspořádáním. Velký dojem na porotu udělala rovněž přední sedadla ergoComfort s pečetí AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.). Porota navíc vyzdvihla jedinečnou osmistupňovou automatickou převodovku a širokou nabídku motorů V6.
Členy poroty okouzlily zejména jízdní vlastnosti šestiválcového modelu Amarok na silnici i v terénu: „Kultivovanost a ‚elasticita‘ motoru jsou novým měřítkem v segmentu.“ Porota soutěže IPUA k tomu ve svém zdůvodnění ještě dodává: „Výkon není pro Volkswagen Amarok V6 žádnou výzvou. Široký výběr motorů TDI 3,0 litru, jejichž výkon sahá od 120 kW do 190 kW, splňuje požadavky na výkon a točivý moment všech skupin zákazníků.“
Druhá generace modelu Amarok s agregáty V6 slaví u zákazníků úspěchy: Volkswagen Užitkové vozy předal zákazníkům v období od ledna do října 2017 již 65 200 vozidel modelové řady Amarok (ve stejném období loňského roku: 57 600 vozidel). To představuje nárůst o 13,2 procenta. „Velmi příznivě přijali nový Amarok s výkonnými šestiválci také zákazníci v České republice,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Během prvních deseti měsíců letošního roku bylo registrováno 185 nových pickupů Amarok, což představuje meziroční nárůst o 7,6 procenta.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.