Pokud jste milovníky elektromobilů Tesla a rádi byste některý z produktů této společnosti vlastnili, musíte mít připravené pořádné úspory. Tedy museli jste, neboť poslední výrobek pokrokové kalifornské společnosti bude dostupný takřka všem.
Oním dostupným zázrakem je speciální "Powerbanka", která svým designem kopíruje nabíjecí stojany Tesla Supercharger. Víc než vzhled však zaujme technika ukrytá uvnitř tohoto přenosného zdroje elektrické energie.
Pod designovým "obalem" se totiž ukrývá článek 18650 s kapacitou 3350 mAh, tedy stejný článek, který využívají akumulátory elektromobilů Model S a X. Tedy pouze s tím rozdílem, že modely S a X užívají cca 7000 takových článků.
Díky integrovaným kabelům je Tesla Powerbank vhodná jak pro nabíjení telefonů s micro-USB portem, tak zařízení Apple. Podobě jako u téměř všeho se znakem Tesly je však i zde drobnou nevýhodou cena. Za 45 dolarů (980 korun) totiž seženete řadu výkonnějších powerbank.
Co se ale týče stylu, v tom bude powerbanka rozhodně jedinečná. Pokud tedy máte ve svém okolí milovníka Tesly, možná by to pro něj mohl být zajímavý vánoční dárek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?