Pokud jste milovníky elektromobilů Tesla a rádi byste některý z produktů této společnosti vlastnili, musíte mít připravené pořádné úspory. Tedy museli jste, neboť poslední výrobek pokrokové kalifornské společnosti bude dostupný takřka všem.
Oním dostupným zázrakem je speciální "Powerbanka", která svým designem kopíruje nabíjecí stojany Tesla Supercharger. Víc než vzhled však zaujme technika ukrytá uvnitř tohoto přenosného zdroje elektrické energie.
Pod designovým "obalem" se totiž ukrývá článek 18650 s kapacitou 3350 mAh, tedy stejný článek, který využívají akumulátory elektromobilů Model S a X. Tedy pouze s tím rozdílem, že modely S a X užívají cca 7000 takových článků.
Díky integrovaným kabelům je Tesla Powerbank vhodná jak pro nabíjení telefonů s micro-USB portem, tak zařízení Apple. Podobě jako u téměř všeho se znakem Tesly je však i zde drobnou nevýhodou cena. Za 45 dolarů (980 korun) totiž seženete řadu výkonnějších powerbank.
Co se ale týče stylu, v tom bude powerbanka rozhodně jedinečná. Pokud tedy máte ve svém okolí milovníka Tesly, možná by to pro něj mohl být zajímavý vánoční dárek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.