Když se řekne "závodní Peugeot", většina lidí si vybaví buď Peugeot 205 v jeho nesčetných závodních úpravách, nebo speciální Peugeot 3008, který ničil soupeře na rally Dakar. Věděli jste však, že začátkem dvacátého století tento francouzský výrobce dominoval závodům takřka po celém světě?
A jedním z veleúspěšných modelů byl i Peugeot L45 Grand Prix "Two-Seater", který se nedávno vydražil na aukci Bonhams v Los Angeles za 7,26 milionu dolarů, což odpovídá zhruba částce 157,7 milionu korun.
Vydražený kousek pocházel z roku 1914 a téměř celé století se mu mylně přisuzovalo vítězství na závodech Indianapolis 500 Mile Race v roce 1916, kdy za volantem podobného modelu seděl Dario Resta. Jak se ovšem nedávno ukázalo, tento konkrétní vůz se sice na závodech v v Indianapolis v roce 1916 také objevil, ovšem za jeho volantem seděl Ralph Mulford a společně dosáhli třetího místa.
Co se samotného modelu L45 Grand Prix Two-Seater týče, pod jeho kapotou se do roku 1916 objevoval 3.0 litrový motor, který byl záhy nahrazen 4.6 litrovým čtyřválcem se dvěma vačkami, čtyřmi ventily na válec a s výkonem 112 koňských sil při 2 800 ot./min. O brzdění se staraly čtyři brzdové bubny a zadní náprava byla vybavena listovými pružinami, jak je vidět z fotografií.
Co se samotné ceny týče, tak je skutečně vysoká. Svůj podíl na tom má bezesporu pestrá historie i báječný stav vozu, ovšem pro kupujícího mohla být zásadní hlavně informace, že karoserie i motor nesou výrobní číslo 1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.