Když se řekne "závodní Peugeot", většina lidí si vybaví buď Peugeot 205 v jeho nesčetných závodních úpravách, nebo speciální Peugeot 3008, který ničil soupeře na rally Dakar. Věděli jste však, že začátkem dvacátého století tento francouzský výrobce dominoval závodům takřka po celém světě?
A jedním z veleúspěšných modelů byl i Peugeot L45 Grand Prix "Two-Seater", který se nedávno vydražil na aukci Bonhams v Los Angeles za 7,26 milionu dolarů, což odpovídá zhruba částce 157,7 milionu korun.
Vydražený kousek pocházel z roku 1914 a téměř celé století se mu mylně přisuzovalo vítězství na závodech Indianapolis 500 Mile Race v roce 1916, kdy za volantem podobného modelu seděl Dario Resta. Jak se ovšem nedávno ukázalo, tento konkrétní vůz se sice na závodech v v Indianapolis v roce 1916 také objevil, ovšem za jeho volantem seděl Ralph Mulford a společně dosáhli třetího místa.
Co se samotného modelu L45 Grand Prix Two-Seater týče, pod jeho kapotou se do roku 1916 objevoval 3.0 litrový motor, který byl záhy nahrazen 4.6 litrovým čtyřválcem se dvěma vačkami, čtyřmi ventily na válec a s výkonem 112 koňských sil při 2 800 ot./min. O brzdění se staraly čtyři brzdové bubny a zadní náprava byla vybavena listovými pružinami, jak je vidět z fotografií.
Co se samotné ceny týče, tak je skutečně vysoká. Svůj podíl na tom má bezesporu pestrá historie i báječný stav vozu, ovšem pro kupujícího mohla být zásadní hlavně informace, že karoserie i motor nesou výrobní číslo 1.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?