Když se řekne "závodní Peugeot", většina lidí si vybaví buď Peugeot 205 v jeho nesčetných závodních úpravách, nebo speciální Peugeot 3008, který ničil soupeře na rally Dakar. Věděli jste však, že začátkem dvacátého století tento francouzský výrobce dominoval závodům takřka po celém světě?
A jedním z veleúspěšných modelů byl i Peugeot L45 Grand Prix "Two-Seater", který se nedávno vydražil na aukci Bonhams v Los Angeles za 7,26 milionu dolarů, což odpovídá zhruba částce 157,7 milionu korun.
Vydražený kousek pocházel z roku 1914 a téměř celé století se mu mylně přisuzovalo vítězství na závodech Indianapolis 500 Mile Race v roce 1916, kdy za volantem podobného modelu seděl Dario Resta. Jak se ovšem nedávno ukázalo, tento konkrétní vůz se sice na závodech v v Indianapolis v roce 1916 také objevil, ovšem za jeho volantem seděl Ralph Mulford a společně dosáhli třetího místa.
Co se samotného modelu L45 Grand Prix Two-Seater týče, pod jeho kapotou se do roku 1916 objevoval 3.0 litrový motor, který byl záhy nahrazen 4.6 litrovým čtyřválcem se dvěma vačkami, čtyřmi ventily na válec a s výkonem 112 koňských sil při 2 800 ot./min. O brzdění se staraly čtyři brzdové bubny a zadní náprava byla vybavena listovými pružinami, jak je vidět z fotografií.
Co se samotné ceny týče, tak je skutečně vysoká. Svůj podíl na tom má bezesporu pestrá historie i báječný stav vozu, ovšem pro kupujícího mohla být zásadní hlavně informace, že karoserie i motor nesou výrobní číslo 1.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?