Hlava katolické církve, papež František, dostal vskutku netradiční dar: jedinečné Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol, jehož design byl inspirován vlajkou Vatikánu. Pokud byste ale čekali, že se jedná o náhradu za Papamobil, musíme vás zklamat.
Z pohledu bezpečnosti by nejspíš Lamborghini nebylo špatnou volbou, an rozdíl od Papamobilu do něj není tolik vidět a útočníkům by mohl papež rychle zmizet, ovšem tohle vlastnictví je spíše symbolické.
Lamborghini Huracán, o jehož jedinečnost se postarali odborníci z oddělení Ad Personam, je totiž určen k dražbě, jejíž výtěžek bude předán papežovi a následně rozdělen mezi tři charitativní organizace. Aukční společnost RM Sotheby, která bude aukci 12. května 2018 pořádat, zatím nezveřejnila odhad prodejní ceny, ovšem už nyní víme, které organizace se o ni podělí.
Web CarScoops uvádí, že třetina peněz by měla putovat ke křesťanské komunitě v oblasti Nineveh Plain v Iráku, další část poputuje organizaci papeže Jana XXIII. která se stará o ženy, jež se staly obětí obchodu s lidmi a poslední část peněz pak poputuje italské organizaci, která pomáhá lidem v Africe.
Papež František se během předávacího ceremoniálu na vůz dokonce i podepsal, což by u věřících milionářů mohlo zvednout cenu. I pro nevěřící však bude tento vůz skvostem v garáži, neboť kombinace barev z vlajky Vatikánu (Bianco Monocerus & Giallo Tiberino) vozu neskutečně sluší. Na předávání vozu do rukou papeže dohlížel dokonce i sám ředitel automobilky, Stefano Domenicali.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?