Hlava katolické církve, papež František, dostal vskutku netradiční dar: jedinečné Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol, jehož design byl inspirován vlajkou Vatikánu. Pokud byste ale čekali, že se jedná o náhradu za Papamobil, musíme vás zklamat.
Z pohledu bezpečnosti by nejspíš Lamborghini nebylo špatnou volbou, an rozdíl od Papamobilu do něj není tolik vidět a útočníkům by mohl papež rychle zmizet, ovšem tohle vlastnictví je spíše symbolické.
Lamborghini Huracán, o jehož jedinečnost se postarali odborníci z oddělení Ad Personam, je totiž určen k dražbě, jejíž výtěžek bude předán papežovi a následně rozdělen mezi tři charitativní organizace. Aukční společnost RM Sotheby, která bude aukci 12. května 2018 pořádat, zatím nezveřejnila odhad prodejní ceny, ovšem už nyní víme, které organizace se o ni podělí.
Web CarScoops uvádí, že třetina peněz by měla putovat ke křesťanské komunitě v oblasti Nineveh Plain v Iráku, další část poputuje organizaci papeže Jana XXIII. která se stará o ženy, jež se staly obětí obchodu s lidmi a poslední část peněz pak poputuje italské organizaci, která pomáhá lidem v Africe.
Papež František se během předávacího ceremoniálu na vůz dokonce i podepsal, což by u věřících milionářů mohlo zvednout cenu. I pro nevěřící však bude tento vůz skvostem v garáži, neboť kombinace barev z vlajky Vatikánu (Bianco Monocerus & Giallo Tiberino) vozu neskutečně sluší. Na předávání vozu do rukou papeže dohlížel dokonce i sám ředitel automobilky, Stefano Domenicali.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?