Hlava katolické církve, papež František, dostal vskutku netradiční dar: jedinečné Lamborghini Huracán s pohonem zadních kol, jehož design byl inspirován vlajkou Vatikánu. Pokud byste ale čekali, že se jedná o náhradu za Papamobil, musíme vás zklamat.
Z pohledu bezpečnosti by nejspíš Lamborghini nebylo špatnou volbou, an rozdíl od Papamobilu do něj není tolik vidět a útočníkům by mohl papež rychle zmizet, ovšem tohle vlastnictví je spíše symbolické.
Lamborghini Huracán, o jehož jedinečnost se postarali odborníci z oddělení Ad Personam, je totiž určen k dražbě, jejíž výtěžek bude předán papežovi a následně rozdělen mezi tři charitativní organizace. Aukční společnost RM Sotheby, která bude aukci 12. května 2018 pořádat, zatím nezveřejnila odhad prodejní ceny, ovšem už nyní víme, které organizace se o ni podělí.
Web CarScoops uvádí, že třetina peněz by měla putovat ke křesťanské komunitě v oblasti Nineveh Plain v Iráku, další část poputuje organizaci papeže Jana XXIII. která se stará o ženy, jež se staly obětí obchodu s lidmi a poslední část peněz pak poputuje italské organizaci, která pomáhá lidem v Africe.
Papež František se během předávacího ceremoniálu na vůz dokonce i podepsal, což by u věřících milionářů mohlo zvednout cenu. I pro nevěřící však bude tento vůz skvostem v garáži, neboť kombinace barev z vlajky Vatikánu (Bianco Monocerus & Giallo Tiberino) vozu neskutečně sluší. Na předávání vozu do rukou papeže dohlížel dokonce i sám ředitel automobilky, Stefano Domenicali.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?