Zní to možná až neuvěřitelně, ale nebojácný a ikonický Jeep Wrangler je tu s námi přes 30 let a už zanedlouho se dočkáme jeho další generace! Přitom jeho minulost se datuje dokonce až o 77 let zpět, kdy světlo světa spatřil jeho předchůdce, Bantam Reconnaissance Car.
Bantam Reconnaissance Car, zkráceně BRC, se poprvé objevilo v roce 1940 a jednalo se o speciální armádní vozidlo, které se vyznačovalo skvělými vlastnostmi jak při jízdě v terénu, tak při přepravě zásob, materiálů či tažení lehkých zbraní. BRC tak položilo základy klasickému Wrangleru, ovšem ještě předtím neslo označení jako Willys MB, Jeep CJ5 a až po 40 letech teprve došlo na Wrangler.
A protože je tu s námi tento ikonický off-road už tolik let, rozhodli se lidé z Donut Media složit mu malou poctu v podobě dvouminutového videa, které nás provede jeho historií od BRC až po nejnovější modely, mezi které patří i reinkarnace modelu Jeep Scrambler, jenž je de facto Wranglerem s karoserií Pick-up.
Podoba poslední generace Jeepu Wrangler už je veřejnosti dobře známá, ovšem oficiální premiéra proběhne teprve na autosalonu v Los Angeles už tento měsíc. Zatím víme, že pod kapotou se objeví jak základní 2.0 litrový čtyřválec s turbem, tak modernizovaná verze vidlicového šestiválce Pentastar.
Kolem Wrangleru samozřejmě zůstává plno neznámých, přičemž tou největší jsou ceny. V USA se však spekuluje o tom, že verze Unlimited bude začínat na částce 30.445 dolarů, teda cca 662 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.