Zní to možná až neuvěřitelně, ale nebojácný a ikonický Jeep Wrangler je tu s námi přes 30 let a už zanedlouho se dočkáme jeho další generace! Přitom jeho minulost se datuje dokonce až o 77 let zpět, kdy světlo světa spatřil jeho předchůdce, Bantam Reconnaissance Car.
Bantam Reconnaissance Car, zkráceně BRC, se poprvé objevilo v roce 1940 a jednalo se o speciální armádní vozidlo, které se vyznačovalo skvělými vlastnostmi jak při jízdě v terénu, tak při přepravě zásob, materiálů či tažení lehkých zbraní. BRC tak položilo základy klasickému Wrangleru, ovšem ještě předtím neslo označení jako Willys MB, Jeep CJ5 a až po 40 letech teprve došlo na Wrangler.
A protože je tu s námi tento ikonický off-road už tolik let, rozhodli se lidé z Donut Media složit mu malou poctu v podobě dvouminutového videa, které nás provede jeho historií od BRC až po nejnovější modely, mezi které patří i reinkarnace modelu Jeep Scrambler, jenž je de facto Wranglerem s karoserií Pick-up.
Podoba poslední generace Jeepu Wrangler už je veřejnosti dobře známá, ovšem oficiální premiéra proběhne teprve na autosalonu v Los Angeles už tento měsíc. Zatím víme, že pod kapotou se objeví jak základní 2.0 litrový čtyřválec s turbem, tak modernizovaná verze vidlicového šestiválce Pentastar.
Kolem Wrangleru samozřejmě zůstává plno neznámých, přičemž tou největší jsou ceny. V USA se však spekuluje o tom, že verze Unlimited bude začínat na částce 30.445 dolarů, teda cca 662 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.