Zní to možná až neuvěřitelně, ale nebojácný a ikonický Jeep Wrangler je tu s námi přes 30 let a už zanedlouho se dočkáme jeho další generace! Přitom jeho minulost se datuje dokonce až o 77 let zpět, kdy světlo světa spatřil jeho předchůdce, Bantam Reconnaissance Car.
Bantam Reconnaissance Car, zkráceně BRC, se poprvé objevilo v roce 1940 a jednalo se o speciální armádní vozidlo, které se vyznačovalo skvělými vlastnostmi jak při jízdě v terénu, tak při přepravě zásob, materiálů či tažení lehkých zbraní. BRC tak položilo základy klasickému Wrangleru, ovšem ještě předtím neslo označení jako Willys MB, Jeep CJ5 a až po 40 letech teprve došlo na Wrangler.
A protože je tu s námi tento ikonický off-road už tolik let, rozhodli se lidé z Donut Media složit mu malou poctu v podobě dvouminutového videa, které nás provede jeho historií od BRC až po nejnovější modely, mezi které patří i reinkarnace modelu Jeep Scrambler, jenž je de facto Wranglerem s karoserií Pick-up.
Podoba poslední generace Jeepu Wrangler už je veřejnosti dobře známá, ovšem oficiální premiéra proběhne teprve na autosalonu v Los Angeles už tento měsíc. Zatím víme, že pod kapotou se objeví jak základní 2.0 litrový čtyřválec s turbem, tak modernizovaná verze vidlicového šestiválce Pentastar.
Kolem Wrangleru samozřejmě zůstává plno neznámých, přičemž tou největší jsou ceny. V USA se však spekuluje o tom, že verze Unlimited bude začínat na částce 30.445 dolarů, teda cca 662 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?