Zní to možná až neuvěřitelně, ale nebojácný a ikonický Jeep Wrangler je tu s námi přes 30 let a už zanedlouho se dočkáme jeho další generace! Přitom jeho minulost se datuje dokonce až o 77 let zpět, kdy světlo světa spatřil jeho předchůdce, Bantam Reconnaissance Car.
Bantam Reconnaissance Car, zkráceně BRC, se poprvé objevilo v roce 1940 a jednalo se o speciální armádní vozidlo, které se vyznačovalo skvělými vlastnostmi jak při jízdě v terénu, tak při přepravě zásob, materiálů či tažení lehkých zbraní. BRC tak položilo základy klasickému Wrangleru, ovšem ještě předtím neslo označení jako Willys MB, Jeep CJ5 a až po 40 letech teprve došlo na Wrangler.
A protože je tu s námi tento ikonický off-road už tolik let, rozhodli se lidé z Donut Media složit mu malou poctu v podobě dvouminutového videa, které nás provede jeho historií od BRC až po nejnovější modely, mezi které patří i reinkarnace modelu Jeep Scrambler, jenž je de facto Wranglerem s karoserií Pick-up.
Podoba poslední generace Jeepu Wrangler už je veřejnosti dobře známá, ovšem oficiální premiéra proběhne teprve na autosalonu v Los Angeles už tento měsíc. Zatím víme, že pod kapotou se objeví jak základní 2.0 litrový čtyřválec s turbem, tak modernizovaná verze vidlicového šestiválce Pentastar.
Kolem Wrangleru samozřejmě zůstává plno neznámých, přičemž tou největší jsou ceny. V USA se však spekuluje o tom, že verze Unlimited bude začínat na částce 30.445 dolarů, teda cca 662 tisíc korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?