Pokud se chcete stát majitelem nového vozu Ferrari, pak budete potřebovat minimálně 4,5 milionu korun, většinou však poněkud více. Pokud se spokojíte s ojetým Ferrari, pak se cena jistě dostane i pod tuto hranici. Pokud si však budete chtít listovat historií celé automobilky, pak vás to mžůe vyjít i na více než 3.8 milionu korun, pokud se rozhodnete pro publikaci "The Official Ferrari Opus".
Za touto vzácnou publikací stojí britské vydavatelství Kraken Opus, které je proslulé svými publikacemi, jejichž kvalita i cena se šplhají vysokou nad průměr a mnohdy si je mohou dovolit jen skutečně zámožní lidé.
Skvělým příkladem může být třeba 36 kilogramů vážící kniha "The Official Ferrari Opus" z roku 2011, která obsahuje řadu zajímavých fotografií a historických informací o této proslulé italské automobilce. Kniha byla vydána v několika variantách, přičemž i ta nejlacinější stála přes 90 000 korun. Ta nejluxusnější, Diamantová edice, však vyšla mnohem dráž a nabízela ještě o něco víc. A právě o té se nyní bavíme.
Vrcholné provedení této knihy totiž nabízelo přebal z červené kůže, na kterém byl symbol automobilky Ferrari, vzpínající se kůň, vyrobený z desítek malých diamantů. Celá kniha byla navíc transportována v obalu z karbonu a na její přední stránce jsou podepsání všichni tehdejší jezdci Formule 1, tedy Fernando Alonso, Felipe Massa, a Luca di Montezemolo. Součástí balení jsou dokonce i bílé rukavičky, díky kterým můžete knihou listovat bez obav z jejího poškození.
Diamantová edice knihy byla skutečnou vzácností, která byla omezena v poměru jeden výtisk pro jednu zemi. Dohromady tak existuje méně než 200 kopií, přičemž prodejní cena každé z nich činila 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun.
Tato konkrétní je však v současné době nabízená aukční společností RM Sotheby a její prodejní cena se odhaduje v rozmezí 125 000 až 175 000 dolarů, tedy maximálně 3.8 milionu korun. Ve srovnání s novou knihou je to skvělé, ovšem pokud se podíváte na trh s ojetými vozy, pak už za tuto částku můžete mít i ojeté Ferrari, či řadu jiných skvostných sportovních vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?