Pokud se chcete stát majitelem nového vozu Ferrari, pak budete potřebovat minimálně 4,5 milionu korun, většinou však poněkud více. Pokud se spokojíte s ojetým Ferrari, pak se cena jistě dostane i pod tuto hranici. Pokud si však budete chtít listovat historií celé automobilky, pak vás to mžůe vyjít i na více než 3.8 milionu korun, pokud se rozhodnete pro publikaci "The Official Ferrari Opus".
Za touto vzácnou publikací stojí britské vydavatelství Kraken Opus, které je proslulé svými publikacemi, jejichž kvalita i cena se šplhají vysokou nad průměr a mnohdy si je mohou dovolit jen skutečně zámožní lidé.
Skvělým příkladem může být třeba 36 kilogramů vážící kniha "The Official Ferrari Opus" z roku 2011, která obsahuje řadu zajímavých fotografií a historických informací o této proslulé italské automobilce. Kniha byla vydána v několika variantách, přičemž i ta nejlacinější stála přes 90 000 korun. Ta nejluxusnější, Diamantová edice, však vyšla mnohem dráž a nabízela ještě o něco víc. A právě o té se nyní bavíme.
Vrcholné provedení této knihy totiž nabízelo přebal z červené kůže, na kterém byl symbol automobilky Ferrari, vzpínající se kůň, vyrobený z desítek malých diamantů. Celá kniha byla navíc transportována v obalu z karbonu a na její přední stránce jsou podepsání všichni tehdejší jezdci Formule 1, tedy Fernando Alonso, Felipe Massa, a Luca di Montezemolo. Součástí balení jsou dokonce i bílé rukavičky, díky kterým můžete knihou listovat bez obav z jejího poškození.
Diamantová edice knihy byla skutečnou vzácností, která byla omezena v poměru jeden výtisk pro jednu zemi. Dohromady tak existuje méně než 200 kopií, přičemž prodejní cena každé z nich činila 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun.
Tato konkrétní je však v současné době nabízená aukční společností RM Sotheby a její prodejní cena se odhaduje v rozmezí 125 000 až 175 000 dolarů, tedy maximálně 3.8 milionu korun. Ve srovnání s novou knihou je to skvělé, ovšem pokud se podíváte na trh s ojetými vozy, pak už za tuto částku můžete mít i ojeté Ferrari, či řadu jiných skvostných sportovních vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.