Pokud se chcete stát majitelem nového vozu Ferrari, pak budete potřebovat minimálně 4,5 milionu korun, většinou však poněkud více. Pokud se spokojíte s ojetým Ferrari, pak se cena jistě dostane i pod tuto hranici. Pokud si však budete chtít listovat historií celé automobilky, pak vás to mžůe vyjít i na více než 3.8 milionu korun, pokud se rozhodnete pro publikaci "The Official Ferrari Opus".
Za touto vzácnou publikací stojí britské vydavatelství Kraken Opus, které je proslulé svými publikacemi, jejichž kvalita i cena se šplhají vysokou nad průměr a mnohdy si je mohou dovolit jen skutečně zámožní lidé.
Skvělým příkladem může být třeba 36 kilogramů vážící kniha "The Official Ferrari Opus" z roku 2011, která obsahuje řadu zajímavých fotografií a historických informací o této proslulé italské automobilce. Kniha byla vydána v několika variantách, přičemž i ta nejlacinější stála přes 90 000 korun. Ta nejluxusnější, Diamantová edice, však vyšla mnohem dráž a nabízela ještě o něco víc. A právě o té se nyní bavíme.
Vrcholné provedení této knihy totiž nabízelo přebal z červené kůže, na kterém byl symbol automobilky Ferrari, vzpínající se kůň, vyrobený z desítek malých diamantů. Celá kniha byla navíc transportována v obalu z karbonu a na její přední stránce jsou podepsání všichni tehdejší jezdci Formule 1, tedy Fernando Alonso, Felipe Massa, a Luca di Montezemolo. Součástí balení jsou dokonce i bílé rukavičky, díky kterým můžete knihou listovat bez obav z jejího poškození.
Diamantová edice knihy byla skutečnou vzácností, která byla omezena v poměru jeden výtisk pro jednu zemi. Dohromady tak existuje méně než 200 kopií, přičemž prodejní cena každé z nich činila 275000 dolarů, tedy cca 6 milionů korun.
Tato konkrétní je však v současné době nabízená aukční společností RM Sotheby a její prodejní cena se odhaduje v rozmezí 125 000 až 175 000 dolarů, tedy maximálně 3.8 milionu korun. Ve srovnání s novou knihou je to skvělé, ovšem pokud se podíváte na trh s ojetými vozy, pak už za tuto částku můžete mít i ojeté Ferrari, či řadu jiných skvostných sportovních vozů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.