Tentokrát se světový rekord podařilo zapsat v poněkud netradiční disciplíně. Chris Hoy kroužil s Caterhamem Seven tzv. "Donuts", což je sice na jednu stranu anglický výraz pro koblihy, ale zároveň se jedná o označení momentu, kdy se se svým automobilem točíte kolem jednoho bodu a vaše protáčející se zadní kola vytváří na asfaltu krásná kolečka, která připomínají právě americké koblihy, tedy donuty.
A právě v této činnosti vznikl nový světový rekord, který si připsal šestinásobný olympionik Sir Chris Hoy a sportovní automobil Caterham Seven 620R. Celkem společně zvládli 19 donutů za 60 sekund, čímž se zapíší jak do knihy světových rekordů, tak do knihy nejdivnějších světových rekordů. Samotný pokus o zdolání rekordu se uskutečnil ve Velké Británii a stal se součástí oslav 60. výročí produkce ikonických sporťáků Seven.
Zdolání podobně šíleného rekordu si samozřejmě vyžaduje i správně šílený stroj - a Chris Hoy si zvolil skvěle. Model 620R totiž pohání 2.0 litrový motor Ford Duratec o výkonu 231 Kw (314 koní) a navíc je vybaven samosvorným diferenciálem, což z něj činí ideálního adepta. Navíc byl obut na sportovních pneumatikách Avon ZZS, které sice jsou legální i na silnicích, ale nejčastěji se používají během šampionátů Caterham Motorsport. Nesmíme pak zapomenout na dvě velmi důležité schopnosti jezdce, mistrné ovládání volantu a plynu.
Součástí této rok trvající oslavy bylo kromě driftování i představení dvou nových retro modelů. Seven Sprint ladil čistě na nostalgickou notu a nabízel elegantní retrovzhled a motor o výkonu 59 kW (80 k). O něco výkonnější Seven Supersprint pak nabídl také retro design, ovšem výkon se posunul na 75 kW (95 k). Oba modely byly limitovanou edicí a oba dva se rozprodaly rekordně rychle, jak jsme vás již informovali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.