Nový Arteon získal jedno z nejrenomovanějších evropských automobilových ocenění: „Zlatý volant 2017“. Gran turismo značky Volkswagen se umístilo na prvním místě v kategorii „Střední a vyšší třída“. Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za vývoj, převzal ocenění v úterý večer v budově vydavatelství Axel Springer v Berlíně: „Máme radost z toho, jak dobře byl nový Arteon přijat čtenáři periodik AUTO BILD a Bild am Sonntag. Na tomto voze je ihned patrné, že byl vyvíjen s velkou vášní. ‚Zlatý volant 2017‘ považuji za vyznamenání pro celý tým značky Volkswagen.“
V soutěži „Zlatý volant 2017“ bylo na výběr 42 nových modelů. Čtenáři časopisu AUTO BILD, jeho více než 20 evropských partnerských magazínů a nedělních novin Bild am Sonntag mohli svými hlasy určit nejlepší vozidla postupující z prvního kola. Dvacet zvolených automobilů z pěti kategorií pak bylo testováno 52 porotci na italském testovacím polygonu Balocco.
Mezi členy poroty patřili závodní a soutěžní jezdci Walter Röhrl, Hans-Joachim Stuck, Mick Schumacher, Matthias Ekström, Sebastian Ogier a Timo Scheider. Na hodnocení automobilů se však podíleli rovněž celebrity se zájmem o automobily, jako jsou Barbara Schönebergerová, Kai Pflaume a Richy Müller, a šéfredaktoři skupiny Bild, odborníci na konektivitu, designéři, inženýři, profesionální řidiči a poprvé také členové svazů pro ochranu životního prostředí.
Arteon přitom zvítězil v kategorii „Střední a vyšší třída“. Pro porotu je toto gran turismo všestranným automobilem se skvěle nastaveným podvozkem, dobrým motorem a výborným řízením. Arteon je v České republice nabízen za ceny od 890 900 Kč. Volkswagen s pohonem předních nebo všech kol je nabízen s motory o výkonu od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?