Nový Arteon získal jedno z nejrenomovanějších evropských automobilových ocenění: „Zlatý volant 2017“. Gran turismo značky Volkswagen se umístilo na prvním místě v kategorii „Střední a vyšší třída“. Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, zodpovědný za vývoj, převzal ocenění v úterý večer v budově vydavatelství Axel Springer v Berlíně: „Máme radost z toho, jak dobře byl nový Arteon přijat čtenáři periodik AUTO BILD a Bild am Sonntag. Na tomto voze je ihned patrné, že byl vyvíjen s velkou vášní. ‚Zlatý volant 2017‘ považuji za vyznamenání pro celý tým značky Volkswagen.“
V soutěži „Zlatý volant 2017“ bylo na výběr 42 nových modelů. Čtenáři časopisu AUTO BILD, jeho více než 20 evropských partnerských magazínů a nedělních novin Bild am Sonntag mohli svými hlasy určit nejlepší vozidla postupující z prvního kola. Dvacet zvolených automobilů z pěti kategorií pak bylo testováno 52 porotci na italském testovacím polygonu Balocco.
Mezi členy poroty patřili závodní a soutěžní jezdci Walter Röhrl, Hans-Joachim Stuck, Mick Schumacher, Matthias Ekström, Sebastian Ogier a Timo Scheider. Na hodnocení automobilů se však podíleli rovněž celebrity se zájmem o automobily, jako jsou Barbara Schönebergerová, Kai Pflaume a Richy Müller, a šéfredaktoři skupiny Bild, odborníci na konektivitu, designéři, inženýři, profesionální řidiči a poprvé také členové svazů pro ochranu životního prostředí.
Arteon přitom zvítězil v kategorii „Střední a vyšší třída“. Pro porotu je toto gran turismo všestranným automobilem se skvěle nastaveným podvozkem, dobrým motorem a výborným řízením. Arteon je v České republice nabízen za ceny od 890 900 Kč. Volkswagen s pohonem předních nebo všech kol je nabízen s motory o výkonu od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?