Automobilka Ford se snaží být průkopníkem v používání moderních technologií, které mohou zaměstnancům výrazně usnadnit práci a dokonce i zkrátit čas, za kterou ji odvedou. Prvním velkým krokem bylo zavedení tzv. HoloLens od Microsoftu, které výrazně usnadnily práci designérům. Nyní se dostalo i na techniky a montéry, kterým bude usnadňovat práci a chránit zdraví speciální exoskeleton EksoVest.
A o co že vlastně jde? Vybraní dělníci, kteří převážně nad hlavou, jsou vybaveni speciální vestou "EksoVest", která by jim měla usnadnit práci, zpomalit nástup únavy a zároveň by měla být schopna předcházet zraněním.
Vestu EksoVest si může obléknout prakticky každý, kdo jehož výška se pohybuje v rozsahu 152.4 až 193 centimetrů. Po připnutí vesty na tělo, ramena a předloktí si pak každý dělník může nastavit, jak moc mu bude vesta "odlehčovat" práci, přičemž limitem je 6,8 kilogramu na ruku. Celý systém je přitom lehký a neměl by dělníkům jakkoliv překážet.
Přijde vám to jako příliš povyku pro nic? Pak je potřeba si uvědomit, že někteří zaměstnanci na výrobní lince zvedají ruce na hlavu zhruba 4600-krát za den. Za rok to pak vyjde na zhruba na milion. Nelze se proto divit, že řada dělníků začne brzy trpět bolestmi, zvýšenou únavou nebo nemocemi spojenými s jejich povoláním. Od Fordu se tak zavedení tohoto programu dá brát jako velmi vstřícné gesto, které je třeba ocenit.
V současnosti je projekt pouze v jakémsi "testovacím" režimu a probíhá pouze ve dvou továrnách Fordu na území USA, ovšem pokud by se ukázal jako funkční a smysluplný, pak bychom se mohli dočkat jeho celosvětového rozšíření.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?