Automobilka Ford se snaží být průkopníkem v používání moderních technologií, které mohou zaměstnancům výrazně usnadnit práci a dokonce i zkrátit čas, za kterou ji odvedou. Prvním velkým krokem bylo zavedení tzv. HoloLens od Microsoftu, které výrazně usnadnily práci designérům. Nyní se dostalo i na techniky a montéry, kterým bude usnadňovat práci a chránit zdraví speciální exoskeleton EksoVest.
A o co že vlastně jde? Vybraní dělníci, kteří převážně nad hlavou, jsou vybaveni speciální vestou "EksoVest", která by jim měla usnadnit práci, zpomalit nástup únavy a zároveň by měla být schopna předcházet zraněním.
Vestu EksoVest si může obléknout prakticky každý, kdo jehož výška se pohybuje v rozsahu 152.4 až 193 centimetrů. Po připnutí vesty na tělo, ramena a předloktí si pak každý dělník může nastavit, jak moc mu bude vesta "odlehčovat" práci, přičemž limitem je 6,8 kilogramu na ruku. Celý systém je přitom lehký a neměl by dělníkům jakkoliv překážet.
Přijde vám to jako příliš povyku pro nic? Pak je potřeba si uvědomit, že někteří zaměstnanci na výrobní lince zvedají ruce na hlavu zhruba 4600-krát za den. Za rok to pak vyjde na zhruba na milion. Nelze se proto divit, že řada dělníků začne brzy trpět bolestmi, zvýšenou únavou nebo nemocemi spojenými s jejich povoláním. Od Fordu se tak zavedení tohoto programu dá brát jako velmi vstřícné gesto, které je třeba ocenit.
V současnosti je projekt pouze v jakémsi "testovacím" režimu a probíhá pouze ve dvou továrnách Fordu na území USA, ovšem pokud by se ukázal jako funkční a smysluplný, pak bychom se mohli dočkat jeho celosvětového rozšíření.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.