Automobilka Ford se snaží být průkopníkem v používání moderních technologií, které mohou zaměstnancům výrazně usnadnit práci a dokonce i zkrátit čas, za kterou ji odvedou. Prvním velkým krokem bylo zavedení tzv. HoloLens od Microsoftu, které výrazně usnadnily práci designérům. Nyní se dostalo i na techniky a montéry, kterým bude usnadňovat práci a chránit zdraví speciální exoskeleton EksoVest.
A o co že vlastně jde? Vybraní dělníci, kteří převážně nad hlavou, jsou vybaveni speciální vestou "EksoVest", která by jim měla usnadnit práci, zpomalit nástup únavy a zároveň by měla být schopna předcházet zraněním.
Vestu EksoVest si může obléknout prakticky každý, kdo jehož výška se pohybuje v rozsahu 152.4 až 193 centimetrů. Po připnutí vesty na tělo, ramena a předloktí si pak každý dělník může nastavit, jak moc mu bude vesta "odlehčovat" práci, přičemž limitem je 6,8 kilogramu na ruku. Celý systém je přitom lehký a neměl by dělníkům jakkoliv překážet.
Přijde vám to jako příliš povyku pro nic? Pak je potřeba si uvědomit, že někteří zaměstnanci na výrobní lince zvedají ruce na hlavu zhruba 4600-krát za den. Za rok to pak vyjde na zhruba na milion. Nelze se proto divit, že řada dělníků začne brzy trpět bolestmi, zvýšenou únavou nebo nemocemi spojenými s jejich povoláním. Od Fordu se tak zavedení tohoto programu dá brát jako velmi vstřícné gesto, které je třeba ocenit.
V současnosti je projekt pouze v jakémsi "testovacím" režimu a probíhá pouze ve dvou továrnách Fordu na území USA, ovšem pokud by se ukázal jako funkční a smysluplný, pak bychom se mohli dočkat jeho celosvětového rozšíření.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?