Znáte jedinečné Ferrari Testarossa Spider? Místo prémií si ho nadělil sám ředitel automobilky

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. listopadu 2017, 14:28 Google+

Představte si, že žijete v osmdesátých letech, bydlíte ve slunné Itálii a vaším každodenním chlebem je již 20 let řízení jedné z největších evropských automobilek. Zatím co my si to můžeme jen představit, Gianni Agnelli, ředitel společnosti Fiat, takovým životem skutečně žil. A za své dlouholeté vedení společnosti se také náležitě ocenil. Nechal si totiž na zakázku vyrobit jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jedinečné Ferrari Testarossa Spider

Jedinečné Ferrari Testarossa Spider | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Ferrari Testarossa si v průběhu osmdesátých let získalo všeobecný věhlas a pro mnoho lidí je modlou dodnes. Pokud bychom však hledali modely bez střechy, nalezneme jich jen velmi málo. Zhruba dvanáct kousků přepracovala designérská společnost Pininfarina. většinu na žádost Brunejského sultána, ovšem tyto úpravy nebyly oficiálně nikdy automobilkou schváleny.

Jedinou originální přestavbou modelu Testarossa na karoserii Spider se tak stal tento vůz, na který se díváme. V roce 1986 byl vyroben přímo pro ředitele automobilky, kterým byl tehdy již 20 let Gianni Agnelli. Vůz dostal stříbrnou barvu karoserie a interiér byl čalouněn modře. Ptáte se, proč není vůz klasicky červený? Inu proto, že iniciály budoucího majitele jsou AG, což je v periodické tabulce označení pro stříbro.

Samotná přestavba vozu pak nespočívala jen v "uříznutí střechy", ale zahrnovala spoustu výpočtů a technických úprav. Jednou z prvních bylo vyztužení podlahy, pro zvýšení torzní tuhosti. Tou druhou pak instalace ochranného oblouku, který měl v případě nehody a následného převrácení "vyztužit" pevnou střechu a pomoci tak rámu čelního skla rozložit váhu vozu.

Velká změna se pak týkala i převodovky, která je svým způsobem revoluční a předběhla dobu. Na první pohled se jedná o klasický pětistupňový manuál, ovšem u převodovky se nachází i tlačítko "Valeo". Pokud jste ho zmáčkli, pedál spojky pro vás přestal existovat a převodovka se přepnula do automatického módu. Pro Agnelliho to bylo velkým usnadněním, neboť trpěl zraněním nohy a řazení ve sportovních vozech pro něj bylo velmi namáhavé. Stejnou převodovku proto dostal i do svého modelu F40.

Co se motoru týče, zde zůstalo vše při starém. Plochý dvanáctiválec se stále nacházel na svém místě, jeho objem byl stále rovných 5.0 litru a jeho výkon se stále pohyboval okolo 390 koňských sil.

Jedinečné Ferrari Testarossa Spider (03:36) | zdroj: youtube.com

Pokud se ale vrátíme k samotnému majiteli vozu, ten byl poměrně dobře známý svými nároky na automobily. Kromě jedinečného Ferrari Testarossa Spider totiž vlastnil ještě celosvětově jedinou Lancii Delta Integrale Spider nebo, světe div se, Fiat Multipla Spider. Ferrari však na sebe strhávalo největší pozornost, čemuž se rozhodně nemůžeme divit.

Bohužel nevíme jak dlouho byl vůz s registrační značkou TO 00000G v jeho vlastnictví, ale v roce 2016 se Testarossa objevila na aukci, kde majitele změnila za rovný milion euro, tedy cca 25,5 milionu korun. Na svém tachometru přitom měla pouze 23,013 kilometrů.

Vytisknout

Diskuze: Znáte jedinečné Ferrari Testarossa Spider? Místo prémií si ho nadělil sám ředitel automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Revology Shelby GT500

Nově vyrobený Shelby z roku 1967? Geniální cesta časem vyjde na 4.8 milionu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud