Nestává se často, aby se jedné automobilce podařilo s jediným modelem překonat hned pět světových rekordů, a to pouze během jednoho víkendu. Při velikosti automobilky Koenigsegg se pak vlastně jedná o malý zázrak, který však přepíše hned několik rekordů v knize motoristických dějin
Málokdo by si nevšiml zprávy, která v průběhu víkendu obletěla takřka celý motoristický svět. Švédské automobilce Koenigsegg se totiž tou dobou podařilo v Nevadě ustanovit rekord pro nejrychlejší silniční automobil světa, kterým se s průměrnou rychlostí 446,97 km/h stal model Agera RS. Tím však příval světových rekordů ani zdaleka nekončí.
Zhruba před měsícem jsme vás informovali o úspěšném pokusu o rekord v akceleraci z 0 na 400 km/h a následném zastavení, kterým tehdy Agera RS trumfla Bugatti Chiron. Tehdy to Agera RS ve značně provizorních podmínkách zvládla za 36,44 sekundy, na druhý pokus v Nevadě se jí to ale povedlo už jen za 33,29 sekundy. To byl druhý rekord.
Třetím rekordem se stala nejvyšší průměrná rychlost dosažená na "letmém" kilometrovém úseku veřejné silnice. Agera RS zde dosáhla průměrné rychlosti 445,54 km/h, čímž překonala rekord ještě z nacistické éry Německa, který stanovil v lednu 1938 Rudolf Caracciola na speciálně postaveném stroji Mercedes W125. Tehdy dosáhl na dálnici rychlosti 432,7 km/h.
Čtvrtý rekord je tomu třetímu nápadně podobný, ovšem jedná se o nejvyšší průměrnou rychlost dosaženou na "letmém" mílovém úseku veřejné silnice. Na jedné míli dosáhla Agera RS průměrné rychlosti 444,66 km/h, čímž znovu překonala onen nacistický Mercedes, který si to před 80 lety svištěl na jednu míli rychlostí 432,4 km/h.
Posledním avšak neméně důležitým rekordem je vůbec nejvyšší dosažená rychlost na veřejné silnici. Tou bylo v případě Koenigseggu 457.49 km/h, čímž naposledy překonala rekord speciálu Mercedes-Benz W125 "Rekordwagen" z roku 1938.
Zajímavostí všech rekordů je však výrok samotného zakladatele automobilky, podle kterého by Agera RS mohla dosáhnout ještě vyšších rychlostí, kdyby testy byly prováděny na soukromém okruhu, nebo na solných pláních, kde se běžně podobné rekordy stanovují. Je však velice nepravděpodobné, že by k tomu třeba Volkswagen nabídl svůj okruh Ehra-Lessien, kde stanovují rekordy vozy Bugatti.
Poslední poznámka se pak vztahuje ještě k samotné Ageře RS. Pokud se totiž v těchto exkluzivních vozech alespoň trochu vyznáte, pak jistě dobře víte, že vlajkovou lodí automobilky je model Regera. Nabízí se tedy otázka, kdy se tento model vypraví do Nevady a zda se budou znovu posunovat hodnoty světových rekordů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?