Ruské silnice jsou známé zejména z palubních kamer, na kterých pravidelně žasneme při pohledu na to, co jsou někteří řidiči schopni vymyslet. Čas od času se ale na ruských silnicích objeví i nějaký ten unikát, který rozhodně stojí za zmínku - třeba jako tento osmikolový obojživelník zhruba z padesátých let.
Rusko je domovem mnoha zvláštních automobilů, jejichž specializaci nemůžeme ve střední Evropě příliš pochopit. Pokud se totiž chcete vydat na zrádnou Sibiř, nemůžete spoléhat jen na dvě nápravy a dvojici terénních pneumatik. Chce to něco odolného, co všude projede a jen tak se s vámi nepotopí. Třeba jako tento tajemný obojživelník s pohonem 8x8.
Bohužel o tomto voze nemáme příliš informací, ovšem podle webu Russian Beyond se jedná o terénní obojživelný "traktor", který byl navržen designovým oddělením Čeljabinského traktorového závodu zhruba v padesátých lete. Od té doby se an něj však zapomnělo a až nyní ho nalezl uživatel ruské sociální sítě VK.
Ačkoliv stroj vypadá na fotkách jako malý tank, svými rozměry nepřesahuje klasický sedan. Na délku měří 4530 mm, široký je 1900 mm a na výšku měří pouhých 1490 mm. Díky použití hliníkových panelů se pak podařilo udržet jeho váhu na překvapivé hodnotě 600 kilogramů.
O technice toho bohužel příliš nevíme, nicméně podle ruských zdrojů by měla vycházet z vozu GAZ-M20 Pobeda, který se dočkal mimo jiné i obojživelné a terénní varianty a jeho derivát M72 Poběda mnozí označují za první moderní SUV, neboť kombinoval samonosnou karoserii s pohonem 4x4.
Pokud byste o voze náhodou věděli něco víc, budeme vděční za jakékoliv další informace ne našem e-mailu nebo v komentářích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.