Ruské silnice jsou známé zejména z palubních kamer, na kterých pravidelně žasneme při pohledu na to, co jsou někteří řidiči schopni vymyslet. Čas od času se ale na ruských silnicích objeví i nějaký ten unikát, který rozhodně stojí za zmínku - třeba jako tento osmikolový obojživelník zhruba z padesátých let.
Rusko je domovem mnoha zvláštních automobilů, jejichž specializaci nemůžeme ve střední Evropě příliš pochopit. Pokud se totiž chcete vydat na zrádnou Sibiř, nemůžete spoléhat jen na dvě nápravy a dvojici terénních pneumatik. Chce to něco odolného, co všude projede a jen tak se s vámi nepotopí. Třeba jako tento tajemný obojživelník s pohonem 8x8.
Bohužel o tomto voze nemáme příliš informací, ovšem podle webu Russian Beyond se jedná o terénní obojživelný "traktor", který byl navržen designovým oddělením Čeljabinského traktorového závodu zhruba v padesátých lete. Od té doby se an něj však zapomnělo a až nyní ho nalezl uživatel ruské sociální sítě VK.
Ačkoliv stroj vypadá na fotkách jako malý tank, svými rozměry nepřesahuje klasický sedan. Na délku měří 4530 mm, široký je 1900 mm a na výšku měří pouhých 1490 mm. Díky použití hliníkových panelů se pak podařilo udržet jeho váhu na překvapivé hodnotě 600 kilogramů.
O technice toho bohužel příliš nevíme, nicméně podle ruských zdrojů by měla vycházet z vozu GAZ-M20 Pobeda, který se dočkal mimo jiné i obojživelné a terénní varianty a jeho derivát M72 Poběda mnozí označují za první moderní SUV, neboť kombinoval samonosnou karoserii s pohonem 4x4.
Pokud byste o voze náhodou věděli něco víc, budeme vděční za jakékoliv další informace ne našem e-mailu nebo v komentářích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?