Mnichovská automobilka BMW má v nabídce skutečně širokou paletu automobilů, od hatchbacků, přes sedany, MPV, SUV až po limuzíny. Všechny tyto vozy však mají jedno společné: svůj sportovní charakter. Jak to ale dopadne, když proti sobě v závodě postavíte ikonu sportovních sedanů a premianta mezi luxusními limuzínami?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli zjistit redaktoři z YouTube kanálu CarWow, kteří proti sobě postavili poslední generaci legendárního BMW M3 a prestižní limuzínu BMW M760i, která kromě komfortu v kabině nabízí i pořádné stádo koní pod kapotou.
Ostatně to potvrzují i tabulková data. Díky svému obřímu 6.6 litrovému a dvakrát přeplňovanému motoru V12 disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 800 Nm. Ten následně putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.
Výsledkem je pak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost vrcholí při hodnotě 304 km/h. V současnosti se tak jedná o nejlépe akcelerující BMW na trhu, ovšem to se dost možná změní s nástupem poslední generace BMW M5, které disponuje podobnou porcí koní, pohonem na všechna kola a nižší hmotností.
Nelze se proto divit, že během závodu ve sprintu bylo ikonické sportovní BMW M3 na hlavu pokořeno jak během závodů s pevným startem, tak během závodů s letmým startem. A rozdíly v časech rozhodně nebyly nijak minimální. Ostatně podívejte se sami.
Až se tedy příště budete posmívat někomu v opulentní limuzíně s logem BMW, že vyměnil rychlost za komfort, nebuďte si tím tak jistí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.