Mnichovská automobilka BMW má v nabídce skutečně širokou paletu automobilů, od hatchbacků, přes sedany, MPV, SUV až po limuzíny. Všechny tyto vozy však mají jedno společné: svůj sportovní charakter. Jak to ale dopadne, když proti sobě v závodě postavíte ikonu sportovních sedanů a premianta mezi luxusními limuzínami?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli zjistit redaktoři z YouTube kanálu CarWow, kteří proti sobě postavili poslední generaci legendárního BMW M3 a prestižní limuzínu BMW M760i, která kromě komfortu v kabině nabízí i pořádné stádo koní pod kapotou.
Ostatně to potvrzují i tabulková data. Díky svému obřímu 6.6 litrovému a dvakrát přeplňovanému motoru V12 disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 800 Nm. Ten následně putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.
Výsledkem je pak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost vrcholí při hodnotě 304 km/h. V současnosti se tak jedná o nejlépe akcelerující BMW na trhu, ovšem to se dost možná změní s nástupem poslední generace BMW M5, které disponuje podobnou porcí koní, pohonem na všechna kola a nižší hmotností.
Nelze se proto divit, že během závodu ve sprintu bylo ikonické sportovní BMW M3 na hlavu pokořeno jak během závodů s pevným startem, tak během závodů s letmým startem. A rozdíly v časech rozhodně nebyly nijak minimální. Ostatně podívejte se sami.
Až se tedy příště budete posmívat někomu v opulentní limuzíně s logem BMW, že vyměnil rychlost za komfort, nebuďte si tím tak jistí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?