Mnichovská automobilka BMW má v nabídce skutečně širokou paletu automobilů, od hatchbacků, přes sedany, MPV, SUV až po limuzíny. Všechny tyto vozy však mají jedno společné: svůj sportovní charakter. Jak to ale dopadne, když proti sobě v závodě postavíte ikonu sportovních sedanů a premianta mezi luxusními limuzínami?
Odpověď na tuto otázku se rozhodli zjistit redaktoři z YouTube kanálu CarWow, kteří proti sobě postavili poslední generaci legendárního BMW M3 a prestižní limuzínu BMW M760i, která kromě komfortu v kabině nabízí i pořádné stádo koní pod kapotou.
Ostatně to potvrzují i tabulková data. Díky svému obřímu 6.6 litrovému a dvakrát přeplňovanému motoru V12 disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 800 Nm. Ten následně putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.
Výsledkem je pak akcelerace z 0 na 100 km/h za 3.7 sekundy a maximální rychlost vrcholí při hodnotě 304 km/h. V současnosti se tak jedná o nejlépe akcelerující BMW na trhu, ovšem to se dost možná změní s nástupem poslední generace BMW M5, které disponuje podobnou porcí koní, pohonem na všechna kola a nižší hmotností.
Nelze se proto divit, že během závodu ve sprintu bylo ikonické sportovní BMW M3 na hlavu pokořeno jak během závodů s pevným startem, tak během závodů s letmým startem. A rozdíly v časech rozhodně nebyly nijak minimální. Ostatně podívejte se sami.
Až se tedy příště budete posmívat někomu v opulentní limuzíně s logem BMW, že vyměnil rychlost za komfort, nebuďte si tím tak jistí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?