Společnost Toyoda Gosei, která dlouhodobě dodává plasty a další materiály pro automobilový průmysl, má v zásobě řadu zajímavých konceptů, které představila již na autosalonu v Tokiu. Tím pravděpodobně nejzajímavějším je však koncept "měkkého" pěnového auta Flesby II, které připomíná dopravní prostředek pro Teletubbies.
Flesby II je konceptem ultra-kompaktního a zároveň extrémně bezpečného vozu budoucnosti. Ostatně celý projekt se vztahuje k případnému datu realizace 2030. V čem je ale Flesby II tak zajímavý?
Kromě prapodivného ale prostorově úsporného vzhledu je to hlavně materiál. Celý vůz je totiž vyroben ze speciální pěny označované "e-rubber", která nabízí skvělé vlastnosti i bohaté využití. Materiál má být totiž schopen měnit svůj tvar i další své vlastnosti jen díky impulzům elektrického proudu. V případě střetu s chodcem by tak mělo dojít k naprosté minimalizaci zranění.
Na premiéře konceptu však automobilka suplovala tento materiál několika elektromotory a klasickou látkou. Do roku 2030 by však měla speciálním materiálem disponovat. Další zajímavostí je schopnost materiálu promítat na sobě různé grafiky prostřednictvím LED diod. Vůz tak může de facto komunikovat se svým okolím a případně i varovat chodce.
Interiér pak vypadá velice pohodlně a doslovy vybízí u usednutí a sledování vybraných filmů a seriálů. Nepočítali jste snad s tím, že byste v roce 2030 ještě potřebovali volant, ne? Stejně tak se není potřeba ptát na pohon - jasně že elektrický.
Samozřejmě se zatím jedná jen o zajímavý koncept vzdálené budoucnosti, nicméně bude velice zajímavé sledovat, kam se jeho vývoj posune. Pokud se tedy vůbec někam posune
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.