Společnost Toyoda Gosei, která dlouhodobě dodává plasty a další materiály pro automobilový průmysl, má v zásobě řadu zajímavých konceptů, které představila již na autosalonu v Tokiu. Tím pravděpodobně nejzajímavějším je však koncept "měkkého" pěnového auta Flesby II, které připomíná dopravní prostředek pro Teletubbies.
Flesby II je konceptem ultra-kompaktního a zároveň extrémně bezpečného vozu budoucnosti. Ostatně celý projekt se vztahuje k případnému datu realizace 2030. V čem je ale Flesby II tak zajímavý?
Kromě prapodivného ale prostorově úsporného vzhledu je to hlavně materiál. Celý vůz je totiž vyroben ze speciální pěny označované "e-rubber", která nabízí skvělé vlastnosti i bohaté využití. Materiál má být totiž schopen měnit svůj tvar i další své vlastnosti jen díky impulzům elektrického proudu. V případě střetu s chodcem by tak mělo dojít k naprosté minimalizaci zranění.
Na premiéře konceptu však automobilka suplovala tento materiál několika elektromotory a klasickou látkou. Do roku 2030 by však měla speciálním materiálem disponovat. Další zajímavostí je schopnost materiálu promítat na sobě různé grafiky prostřednictvím LED diod. Vůz tak může de facto komunikovat se svým okolím a případně i varovat chodce.
Interiér pak vypadá velice pohodlně a doslovy vybízí u usednutí a sledování vybraných filmů a seriálů. Nepočítali jste snad s tím, že byste v roce 2030 ještě potřebovali volant, ne? Stejně tak se není potřeba ptát na pohon - jasně že elektrický.
Samozřejmě se zatím jedná jen o zajímavý koncept vzdálené budoucnosti, nicméně bude velice zajímavé sledovat, kam se jeho vývoj posune. Pokud se tedy vůbec někam posune
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.