Společnost Toyoda Gosei, která dlouhodobě dodává plasty a další materiály pro automobilový průmysl, má v zásobě řadu zajímavých konceptů, které představila již na autosalonu v Tokiu. Tím pravděpodobně nejzajímavějším je však koncept "měkkého" pěnového auta Flesby II, které připomíná dopravní prostředek pro Teletubbies.
Flesby II je konceptem ultra-kompaktního a zároveň extrémně bezpečného vozu budoucnosti. Ostatně celý projekt se vztahuje k případnému datu realizace 2030. V čem je ale Flesby II tak zajímavý?
Kromě prapodivného ale prostorově úsporného vzhledu je to hlavně materiál. Celý vůz je totiž vyroben ze speciální pěny označované "e-rubber", která nabízí skvělé vlastnosti i bohaté využití. Materiál má být totiž schopen měnit svůj tvar i další své vlastnosti jen díky impulzům elektrického proudu. V případě střetu s chodcem by tak mělo dojít k naprosté minimalizaci zranění.
Na premiéře konceptu však automobilka suplovala tento materiál několika elektromotory a klasickou látkou. Do roku 2030 by však měla speciálním materiálem disponovat. Další zajímavostí je schopnost materiálu promítat na sobě různé grafiky prostřednictvím LED diod. Vůz tak může de facto komunikovat se svým okolím a případně i varovat chodce.
Interiér pak vypadá velice pohodlně a doslovy vybízí u usednutí a sledování vybraných filmů a seriálů. Nepočítali jste snad s tím, že byste v roce 2030 ještě potřebovali volant, ne? Stejně tak se není potřeba ptát na pohon - jasně že elektrický.
Samozřejmě se zatím jedná jen o zajímavý koncept vzdálené budoucnosti, nicméně bude velice zajímavé sledovat, kam se jeho vývoj posune. Pokud se tedy vůbec někam posune
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.