Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. října 2017, 14:30 Aktualizováno 24.10.2017, 18:29 Google+

Pokud chcete uspořit maximum paliva během jízdy z kopce, máte dvě možnosti. Buď nechat vyřazeno a jet tzv. na vítr, nebo zařadit a sjíždět se zařazenou rychlostí. Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa, ovšem která je ta nejekonomičtější? Na to se rozhodl odpovědět Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.11. 19:56) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Odpověď není zcela univerzální, neboť každá metoda má své opodstatnění v závislosti na silnici, po které právě jedete. Pokud ale pouze sjíždíte z kopce, pak je rozhodně ekonomičtější sjíždět kopec se zařazenou rychlostí. Proč? Odpověď je jednoduchá. Pokud sjíždíte se zařazenou rychlostí, váš motor nepotřebuje žádné palivo, neboť ho roztáčí kola, která jsou s ním spojena prostřednictvím spojky a převodovky.

Pokud byste sjížděli s vyřazenou rychlostí, pak váš motor bude potřebovat alespoň trochu paliva k tomu, aby se udržel v chodu. To ostatně ukázal Jason ve svém videu, kdy namířil jednu ze svých kamer na ukazatel aktuální spotřeby paliva. Pokud sjížděl se zařazenou rychlostí, ukazatel ukazoval maximální možný dojezd na galon paliva, pokud vyřadil, dojezd se nepatrně snížil.

img-responsive

Vyplatí se jezdit na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? V tomto případě je úspornější vyřadit | foto: youtube.com

Pokud byste se ale nacházeli v oblasti, kde klesání následuje stoupání, pak se spíše vyplatí sjíždět kopec s vyřazenou rychlostí, díky čemuž naberete rychlost, která vám do druhého kopce znovu pomůže. Zkrátka stejně, jako se to děje během jízdy na horské dráze.

Je výhodnější jízda se zařazenou rychlostí, nebo na neutrál? (05:09) | zdroj: youtube.com

Všeobecně se však jízda s vyřazenou rychlostí příliš nedoporučuje, neboť řidič v ten moment ztrácí kontrolu nad vozem. V některých státech USA je dokonce zakázáno jezdit s vyřazenou rychlostí.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.11.2017 19:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Racing Expo Ferrari

Racing Expo, tisíce spoutaných koní pod jednou střechou

Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

hyundai genesis

BOŽSKÝ KLID v autě. Redukce hluku o polovinu. Jak funguje převratný systém RANC?

BMW X2 předvádí v losím testu extrémní nedotáčivost

LOSÍ TEST s potížemi. Co se děje u BMW, že je i Škoda Karoq jistější?

Škoda postupně odhaluje čtvrtou generaci Octavie

Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

Volha 24 s výkonem 700 koní

Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

Škoda Fabia

Škoda Fabia v bazarech. Jak se změnily ceny, nájezdy a nabízené modely?

Škoda Superb iV

Registrace nových aut padají, REKORD ale zapsala jedna kategorie

Hyundai Kona Hybrid

Vítěz překvapí. Němečtí novináři vybírali nejlepší kompaktní SUV se vznětovými motory

Toyota GR Supra GT4

Závodní Supra GT4 dorazí na evropský trh

reklama

Doporučujeme

Ares Design X-Raid

Ares X-Raid je nové monstrum mezi SUV. Pod kompozitní karoserií ukrývá 760 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vítěz překvapí. Němečtí novináři vybírali nejlepší kompaktní SUV se vznětovými motory

  2. Nová Škoda Octavia: Větší kufr i tyto nové funkce

  3. Registrace nových aut padají, REKORD ale zapsala jedna kategorie

  4. Dokonalý sleeper Volha 24 s výkonem 700 koní

  5. Škoda Octavia 4 (2020) odhalena. Do prodeje jde ještě letos

  6. Auta v zimě? Tahle opatření vám ušetří peníze i nervy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud