Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

-mao / AutoRoad.cz, 24. října 2017, 14:30 Aktualizováno 24.10.2017, 18:29 Google+

Pokud chcete uspořit maximum paliva během jízdy z kopce, máte dvě možnosti. Buď nechat vyřazeno a jet tzv. na vítr, nebo zařadit a sjíždět se zařazenou rychlostí. Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa, ovšem která je ta nejekonomičtější? Na to se rozhodl odpovědět Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 08.11. 19:56) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Odpověď není zcela univerzální, neboť každá metoda má své opodstatnění v závislosti na silnici, po které právě jedete. Pokud ale pouze sjíždíte z kopce, pak je rozhodně ekonomičtější sjíždět kopec se zařazenou rychlostí. Proč? Odpověď je jednoduchá. Pokud sjíždíte se zařazenou rychlostí, váš motor nepotřebuje žádné palivo, neboť ho roztáčí kola, která jsou s ním spojena prostřednictvím spojky a převodovky.

Pokud byste sjížděli s vyřazenou rychlostí, pak váš motor bude potřebovat alespoň trochu paliva k tomu, aby se udržel v chodu. To ostatně ukázal Jason ve svém videu, kdy namířil jednu ze svých kamer na ukazatel aktuální spotřeby paliva. Pokud sjížděl se zařazenou rychlostí, ukazatel ukazoval maximální možný dojezd na galon paliva, pokud vyřadil, dojezd se nepatrně snížil.

img-responsive

Vyplatí se jezdit na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? V tomto případě je úspornější vyřadit | foto: youtube.com

Pokud byste se ale nacházeli v oblasti, kde klesání následuje stoupání, pak se spíše vyplatí sjíždět kopec s vyřazenou rychlostí, díky čemuž naberete rychlost, která vám do druhého kopce znovu pomůže. Zkrátka stejně, jako se to děje během jízdy na horské dráze.

Je výhodnější jízda se zařazenou rychlostí, nebo na neutrál? (05:09) | zdroj: youtube.com

Všeobecně se však jízda s vyřazenou rychlostí příliš nedoporučuje, neboť řidič v ten moment ztrácí kontrolu nad vozem. V některých státech USA je dokonce zakázáno jezdit s vyřazenou rychlostí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na neutrál, nebo se zařazenou rychlostí? Víme, jak sjíždět kopce co nejúsporněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 08.11.2017 19:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vizualizace systému rozšířené reality WayRay ve vozech Porsche

Kabiny sportovních aut jak z počítačových her? Ve Švýcarsku už na tom pracují

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

Světová premiéra nově vyvinuté modulární platformy pro elektromobily (MEB) v Drážďanech: klíč k „elektromobilu pro všechny“

Atraktivní elektromobily za dostupné ceny? Volkswagen představil své plány elektrické budoucnosti pro všechny

Aston Martin Valkyrie

Zbohatnutí na autě, které ještě ani nevyjelo z továrny? Překupníci mají novou oběť

Elektrický MG Roadster v úpravě od společnosti RBW

Jak udělat britskou klasiku spolehlivou? Zabudujte do ní elektromotor

Majitel Fordu F-250 se za žádnou cenu nechtěl smířit s odtažením zabaveného vozu

Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

Kia KLTV

Kia převlečená za Hummer? Svými vlastnostmi mu může KLTV zdatně konkurovat

Nové snímky nejvýkonnějšího mladoboleslavského SUV Škoda Kodiaq RS

Škoda láká na premiéru nového Kodiaqu RS, zveřejnila nové fotky i video

Audi e-tron

První elektromobil Audi? e-tron slibuje výkon 300 kW, dojezd 400 km a elektrizující potěšení z jízdy

Toyota v Paříži představí jen hybridní modely

Hybridní revoluce v Paříži? Toyota pojme světoznámý autosalon po svém

reklama
reklama

Doporučujeme

Ares Design X-Raid

Ares X-Raid je nové monstrum mezi SUV. Pod kompozitní karoserií ukrývá 760 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Masivní tank české výroby? Tatra přišla s převratnou novinkou, nikdy ji nikdo neviděl

  2. Příprava na příchod hurikánu? Auto na zápraží má jiný význam, než byste předpokládali

  3. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  4. TEST: Subaru XV 1.6i EyeSight. Víte, v čem je tohle auto nejlepší na světě?

  5. Nejčastější omyly o parkování v Praze pro domácí i mimopražské řidiče

  6. Nejrevolučnější stroj automobilového průmyslu? NSU Ro 80 bývá neprávem přehlíženo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud