Neuběhne snad ani měsíc, aniž by se některý z automobilek nepokusila překonat čas na kolo na slavném Nürburgringu. Pro běžného řidiče se sice jedná o vcelku zbytečný údaj, ovšem pro automobilky je to otázkou cti a prestiže. Nelze se tak divit, že Jaguar se rozhodl postavit svůj dosud nejextrémnější model proti oslavované Alfě Romeo.
Jaguar XE SV Project 8 je speciálním vozem limitované série, který se směle hlásí k titulu nejsilnějšího vozu, jaký kdy tato britská automobilka postavila. Jeho 600 koní a pohon všech kol jsou sice úctyhodné vlastnosti, nicméně na nejrychlejší vozy na Nürburgringu to ani zdaleka nestačí. Proto bude Jaguar soupeřit s nejrychlejším vozem ve své kategorii, kterým je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ta zvládla Severní smyčku v čase 7 minut 32 sekund.
Podle Autocaru už je automobilka na místě a ladí na voze poslední detaily, pro co nejlepší výsledky na samotném okruhu. Podle všeho by automobilka ráda urvala rekord ještě dřív, než bude vůz nabízen zákazníkům. Jak velký rozdíl to pro kupující bude ale zůstává otázkou, na kterou si musí odpovědět sama automobilka.
Co se samotného vozu týče, Jaguar XE SV Project 8 je produktem zvláštního oddělení SVO, které pro automobilku vyrábí ty nejzajímavější a nejextrémnější vozy. V případě Projectu 8 se navíc jedná o limitovanou edici pouhých 300 kusů, přičemž 60 jich poputuje do USA.
Ve srovnání s klasickým modelem XE se změnilo takřka vše. Nejpatrnější změny by měly být na šasi, které musí ustát mnohem vyšší výkon a také extrémní zacházení na okruhu. Beze změny nezůstalo ani vnitřní vybavení a bodykit. Jedinými společnými částmi mezi klasickým XE a touto bestií by tak měly být pouze přední dveře a střecha.
Pořádnou proměnou prošel samozřejmě i motor. Pod kapotou se ukrývá 5.0 litrová V8 o výkonu 600 koní, který putuje na na všechna čtyři kola skrze 8 st. automatickou převodovku ZF. Díky udávané akceleraci z 0 na 96 km/h za 3.3 sekundy by měl být Project 8 tím vůbec nejlépe akcelerujícím Jaguárem, který kdy automobilka stvořila.
Otázkou však je, jak si povede mezi svými konkurenty, mezi které patří ikonické sporťáky jako BMW M3 nebo právě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec pokusy o nejrychlejší kolo dopadnou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).