Neuběhne snad ani měsíc, aniž by se některý z automobilek nepokusila překonat čas na kolo na slavném Nürburgringu. Pro běžného řidiče se sice jedná o vcelku zbytečný údaj, ovšem pro automobilky je to otázkou cti a prestiže. Nelze se tak divit, že Jaguar se rozhodl postavit svůj dosud nejextrémnější model proti oslavované Alfě Romeo.
Jaguar XE SV Project 8 je speciálním vozem limitované série, který se směle hlásí k titulu nejsilnějšího vozu, jaký kdy tato britská automobilka postavila. Jeho 600 koní a pohon všech kol jsou sice úctyhodné vlastnosti, nicméně na nejrychlejší vozy na Nürburgringu to ani zdaleka nestačí. Proto bude Jaguar soupeřit s nejrychlejším vozem ve své kategorii, kterým je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ta zvládla Severní smyčku v čase 7 minut 32 sekund.
Podle Autocaru už je automobilka na místě a ladí na voze poslední detaily, pro co nejlepší výsledky na samotném okruhu. Podle všeho by automobilka ráda urvala rekord ještě dřív, než bude vůz nabízen zákazníkům. Jak velký rozdíl to pro kupující bude ale zůstává otázkou, na kterou si musí odpovědět sama automobilka.
Co se samotného vozu týče, Jaguar XE SV Project 8 je produktem zvláštního oddělení SVO, které pro automobilku vyrábí ty nejzajímavější a nejextrémnější vozy. V případě Projectu 8 se navíc jedná o limitovanou edici pouhých 300 kusů, přičemž 60 jich poputuje do USA.
Ve srovnání s klasickým modelem XE se změnilo takřka vše. Nejpatrnější změny by měly být na šasi, které musí ustát mnohem vyšší výkon a také extrémní zacházení na okruhu. Beze změny nezůstalo ani vnitřní vybavení a bodykit. Jedinými společnými částmi mezi klasickým XE a touto bestií by tak měly být pouze přední dveře a střecha.
Pořádnou proměnou prošel samozřejmě i motor. Pod kapotou se ukrývá 5.0 litrová V8 o výkonu 600 koní, který putuje na na všechna čtyři kola skrze 8 st. automatickou převodovku ZF. Díky udávané akceleraci z 0 na 96 km/h za 3.3 sekundy by měl být Project 8 tím vůbec nejlépe akcelerujícím Jaguárem, který kdy automobilka stvořila.
Otázkou však je, jak si povede mezi svými konkurenty, mezi které patří ikonické sporťáky jako BMW M3 nebo právě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec pokusy o nejrychlejší kolo dopadnou.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?