Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

Jaguar XE SV Project 8
Jaguar XE SV Project 8, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. října 2017 09:30
Sdílej:

Neuběhne snad ani měsíc, aniž by se některý z automobilek nepokusila překonat čas na kolo na slavném Nürburgringu. Pro běžného řidiče se sice jedná o vcelku zbytečný údaj, ovšem pro automobilky je to otázkou cti a prestiže. Nelze se tak divit, že Jaguar se rozhodl postavit svůj dosud nejextrémnější model proti oslavované Alfě Romeo.

Jaguar XE SV Project 8 je speciálním vozem limitované série, který se směle hlásí k titulu nejsilnějšího vozu, jaký kdy tato britská automobilka postavila. Jeho 600 koní a pohon všech kol jsou sice úctyhodné vlastnosti, nicméně na nejrychlejší vozy na Nürburgringu to ani zdaleka nestačí. Proto bude Jaguar soupeřit s nejrychlejším vozem ve své kategorii, kterým je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ta zvládla Severní smyčku v čase 7 minut 32 sekund.

Podle Autocaru už je automobilka na místě a ladí na voze poslední detaily, pro co nejlepší výsledky na samotném okruhu. Podle všeho by automobilka ráda urvala rekord ještě dřív, než bude vůz nabízen zákazníkům. Jak velký rozdíl to pro kupující bude ale zůstává otázkou, na kterou si musí odpovědět sama automobilka.

Co se samotného vozu týče, Jaguar XE SV Project 8 je produktem zvláštního oddělení SVO, které pro automobilku vyrábí ty nejzajímavější a nejextrémnější vozy. V případě Projectu 8 se navíc jedná o limitovanou edici pouhých 300 kusů, přičemž 60 jich poputuje do USA.

Ve srovnání s klasickým modelem XE se změnilo takřka vše. Nejpatrnější změny by měly být na šasi, které musí ustát mnohem vyšší výkon a také extrémní zacházení na okruhu. Beze změny nezůstalo ani vnitřní vybavení a bodykit. Jedinými společnými částmi mezi klasickým XE a touto bestií by tak měly být pouze přední dveře a střecha.

Pořádnou proměnou prošel samozřejmě i motor. Pod kapotou se ukrývá 5.0 litrová V8 o výkonu 600 koní, který putuje na na všechna čtyři kola skrze 8 st. automatickou převodovku ZF. Díky udávané akceleraci z 0 na 96 km/h za 3.3 sekundy by měl být Project 8 tím vůbec nejlépe akcelerujícím Jaguárem, který kdy automobilka stvořila.

Otázkou však je, jak si povede mezi svými konkurenty, mezi které patří ikonické sporťáky jako BMW M3 nebo právě  Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec pokusy o nejrychlejší kolo dopadnou.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?