Neuběhne snad ani měsíc, aniž by se některý z automobilek nepokusila překonat čas na kolo na slavném Nürburgringu. Pro běžného řidiče se sice jedná o vcelku zbytečný údaj, ovšem pro automobilky je to otázkou cti a prestiže. Nelze se tak divit, že Jaguar se rozhodl postavit svůj dosud nejextrémnější model proti oslavované Alfě Romeo.
Jaguar XE SV Project 8 je speciálním vozem limitované série, který se směle hlásí k titulu nejsilnějšího vozu, jaký kdy tato britská automobilka postavila. Jeho 600 koní a pohon všech kol jsou sice úctyhodné vlastnosti, nicméně na nejrychlejší vozy na Nürburgringu to ani zdaleka nestačí. Proto bude Jaguar soupeřit s nejrychlejším vozem ve své kategorii, kterým je Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ta zvládla Severní smyčku v čase 7 minut 32 sekund.
Podle Autocaru už je automobilka na místě a ladí na voze poslední detaily, pro co nejlepší výsledky na samotném okruhu. Podle všeho by automobilka ráda urvala rekord ještě dřív, než bude vůz nabízen zákazníkům. Jak velký rozdíl to pro kupující bude ale zůstává otázkou, na kterou si musí odpovědět sama automobilka.
Co se samotného vozu týče, Jaguar XE SV Project 8 je produktem zvláštního oddělení SVO, které pro automobilku vyrábí ty nejzajímavější a nejextrémnější vozy. V případě Projectu 8 se navíc jedná o limitovanou edici pouhých 300 kusů, přičemž 60 jich poputuje do USA.
Ve srovnání s klasickým modelem XE se změnilo takřka vše. Nejpatrnější změny by měly být na šasi, které musí ustát mnohem vyšší výkon a také extrémní zacházení na okruhu. Beze změny nezůstalo ani vnitřní vybavení a bodykit. Jedinými společnými částmi mezi klasickým XE a touto bestií by tak měly být pouze přední dveře a střecha.
Pořádnou proměnou prošel samozřejmě i motor. Pod kapotou se ukrývá 5.0 litrová V8 o výkonu 600 koní, který putuje na na všechna čtyři kola skrze 8 st. automatickou převodovku ZF. Díky udávané akceleraci z 0 na 96 km/h za 3.3 sekundy by měl být Project 8 tím vůbec nejlépe akcelerujícím Jaguárem, který kdy automobilka stvořila.
Otázkou však je, jak si povede mezi svými konkurenty, mezi které patří ikonické sporťáky jako BMW M3 nebo právě Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec pokusy o nejrychlejší kolo dopadnou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?