V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 17:05 Aktualizováno 21.10.2017, 13:49 Google+

Jako mladý si jistý Jim Kevan koupil ve 22 letech nový a absolutně nádherný Chevrolet Corvette cabriolet v druhé nejsilnější verzi 454. Protože ale neměl na pojištění, ujel s ním jen pár mil a pak ho zaparkoval do garáže. Nádherné a hlavně cenné auto vyplulo na veřejnost až nedávno a jedná se zřejmě o nejzachovalejší Chevrolet Corvette na světě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jistý Jim Kevan z Pensylvánie měl v roce 1972, kdy mu bylo teprve 22 let, v plánu koupit si sportovní automobil ještě dřív, než se ožení, založí rodinu, koupí dům a na radovánky v pořádném sporťáku mu nezbude čas, energie ani peníze, jak řekl on sám v rozhovoru pro HotRod.com.

Ve volbě vozu měl absolutně jasno a jeho splněným snem se měl stát tou dobou nový Chevrolet Corvette v nejsilnější variantě ZR1. Když se tedy vypravil pro svůj vysněný vůz do dealerství Chevroletu, začal ho prý prodejce přesvědčovat, že ZR1 není nic pro nezkušeného řidiče. Ostatně není se čemu divit, byl to absolutně extrémní vůz bez jakýchkoliv posilovačů, zato s extrémním výkonem.

tip: Bývalá roštěnka Leonarda DiCapria se svlékla do plavek

Jim se tedy nakonec nechal přesvědčit a místo ZR1 si pořídil druhou nejsilnější variantu v podobně Corvetty 454. Dost možná i proto, že Jim velice dobře věděl, že výkon motoru ve verzi 454 je omezen jen kvůli emisním limitům a je velice jednoduché ho takřka zdvojnásobit.

Zlomový bod ale přišel v okamžiku, kdy si chtěl vůz pojistit. Po kontaktování pojišťovacího makléře mu totiž bylo řečeno, že roční pojistné by ho vyšlo na 1,200 dolarů - přitom pořizovací hodnota vozu byla 6,200 dolarů. Jim tomu absolutně nemohl věřit, načež mu pojišťovací agent vysvětlil, že kdyby mu bylo 25 a byl by ženatý, pojistné by bylo jen cca 400 dolarů.

Kevin nakonec na pojištění rezignoval, nasedl do svého nového vozu a vyrazil zpět domů. Časem se ještě párkrát projel po okolí, ale nakonec auto odstavil v garáži. Jeho kamarádi si klepali na čelo proč s tak úžasným autem nejezdí, ovšem Jim jim řekl, že prostě nemá na vybranou. Když mu konečně bylo 25 let a oženil se, tou dobou už měl i děti a Corvetta v garáži pro něj přestala být důležitá. Rozhodně neměl v plánu ji garážovat po 40 let, ale nakonec to tak dopadlo.

Evans si uvědomil, že bude nejlepší nechat Corvettu stát s jejím nájezdem pouhých 967 mil (1556 km) a nechat si jí jako investici. Jak sám říká, rozhodně nechtěl překročit oněch magických 1000 mil, protože lidé si vždy raději koupí něco za 99,99 dolaru, než věc rovnou za 100 dolarů. Baťa by z něj měl radost.

S tímto nájezdem se tak jedná o pravděpodobně nejzachovalejší Corvettu na světě, jejíž hodnota by se mohla pohybovat pořádně vysoko. Nicméně i tak se člověku derou na mysl minimálně dvě otázky:

1. Jak moc by se lišila hodnota vozu, kdyby místo verze 454 trval na svém a koupil si model ZR1? Rozdíl v pořizovací ceně by byl asi jen 1.000 dolarů, ovšem pozdější hodnota by nepochybně raketově rostla. V roce 1972 totiž bylo vyrobenou pouze 20 modelů ve verzi ZR1.

2. Nebylo by lepší s Corvettou raději jezdit? Vždyť je to nádherný vůz s mocným osmiválcem pod kapotou, stahovací střechou a v nádherné modré barvě. Na to si však může odpovědět jedině Jim Kevan sám.

Vytisknout

Diskuze: V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

reklama

Doporučujeme

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  2. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  3. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  4. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

  5. Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

  6. Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud