Vlastně se jedná spíše o staronový Hummer, neboť zatímco karoserie tohoto ikonického off-roadu pochází už z devadesátých let, pod ní se ukrývá čistě elektrický pohonný systém, který je dílem techniků využívajících ty nejmodernější dostupné technologie.
Svou oficiální premiéru si Hummer H1 EV odbil už před pár týdny, kdy ho v areálu společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger, ze kterého se v posledních letech stal velký ekolog a již dříve si nechal u Kaiser Electric přestavět svůj Mercedes-Benz G na elektromobil.
V případě modelu H1 se však nedíváme na žádného žrouta stovek kilometrů. Jeho hranatá karoserie zřejmě nebude patřit mezi nejaerodynamičtější počiny posledních desetiletí a navíc se jeho váha pohybuje okolo 3.3 tun.
V terénu by však mohl být elektrický Hummer zcela nepřekonatelný. Už při pohledu na jeho jízdu po silnici je vidět jeho obrovská světlá výška a díky kolům v rozích karoserie má fenomenální nájezdové úhly. Se svou baterií o kapacitě 100 kWh navíc na jedno nabití ujede jen cca 300 kilometrů, takže na výlety do přírody vůz jako stavěný. Na webu InsideEv se však spekuluje i o pozdější možnosti implementace většího akumulátoru, díky kterému by vůz mohl dosahovat vyššího dojezdu i lepších výkonný v terénu nebo při večerní.
Pokud by vás zajímaly technické parametry, pak pod kapotou kromě již zmíněného akumulátoru naleznete i dvojice pořádných elektromotorů o výkonu 360 kW (490 k), které pohánějí obě nápravy. Maximální rychlost vozu se pohybuje okolo 120 km/h, ovšem kdo ví, jak se vůz během takové rychlosti bude chovat. Mnohem bezpečnější tak bude spíš pomalejší jízda.
Člověka jen trochu zamrzí, že dodnes neznáme prodejní cenu, ani počet plánovaných kusů. JE také docela možné, že vůz bude stavěn zakázkově jen pro určitou skupinu majetnějších.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?