Vlastně se jedná spíše o staronový Hummer, neboť zatímco karoserie tohoto ikonického off-roadu pochází už z devadesátých let, pod ní se ukrývá čistě elektrický pohonný systém, který je dílem techniků využívajících ty nejmodernější dostupné technologie.
Svou oficiální premiéru si Hummer H1 EV odbil už před pár týdny, kdy ho v areálu společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger, ze kterého se v posledních letech stal velký ekolog a již dříve si nechal u Kaiser Electric přestavět svůj Mercedes-Benz G na elektromobil.
V případě modelu H1 se však nedíváme na žádného žrouta stovek kilometrů. Jeho hranatá karoserie zřejmě nebude patřit mezi nejaerodynamičtější počiny posledních desetiletí a navíc se jeho váha pohybuje okolo 3.3 tun.
V terénu by však mohl být elektrický Hummer zcela nepřekonatelný. Už při pohledu na jeho jízdu po silnici je vidět jeho obrovská světlá výška a díky kolům v rozích karoserie má fenomenální nájezdové úhly. Se svou baterií o kapacitě 100 kWh navíc na jedno nabití ujede jen cca 300 kilometrů, takže na výlety do přírody vůz jako stavěný. Na webu InsideEv se však spekuluje i o pozdější možnosti implementace většího akumulátoru, díky kterému by vůz mohl dosahovat vyššího dojezdu i lepších výkonný v terénu nebo při večerní.
Pokud by vás zajímaly technické parametry, pak pod kapotou kromě již zmíněného akumulátoru naleznete i dvojice pořádných elektromotorů o výkonu 360 kW (490 k), které pohánějí obě nápravy. Maximální rychlost vozu se pohybuje okolo 120 km/h, ovšem kdo ví, jak se vůz během takové rychlosti bude chovat. Mnohem bezpečnější tak bude spíš pomalejší jízda.
Člověka jen trochu zamrzí, že dodnes neznáme prodejní cenu, ani počet plánovaných kusů. JE také docela možné, že vůz bude stavěn zakázkově jen pro určitou skupinu majetnějších.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.