Vlastně se jedná spíše o staronový Hummer, neboť zatímco karoserie tohoto ikonického off-roadu pochází už z devadesátých let, pod ní se ukrývá čistě elektrický pohonný systém, který je dílem techniků využívajících ty nejmodernější dostupné technologie.
Svou oficiální premiéru si Hummer H1 EV odbil už před pár týdny, kdy ho v areálu společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger, ze kterého se v posledních letech stal velký ekolog a již dříve si nechal u Kaiser Electric přestavět svůj Mercedes-Benz G na elektromobil.
V případě modelu H1 se však nedíváme na žádného žrouta stovek kilometrů. Jeho hranatá karoserie zřejmě nebude patřit mezi nejaerodynamičtější počiny posledních desetiletí a navíc se jeho váha pohybuje okolo 3.3 tun.
V terénu by však mohl být elektrický Hummer zcela nepřekonatelný. Už při pohledu na jeho jízdu po silnici je vidět jeho obrovská světlá výška a díky kolům v rozích karoserie má fenomenální nájezdové úhly. Se svou baterií o kapacitě 100 kWh navíc na jedno nabití ujede jen cca 300 kilometrů, takže na výlety do přírody vůz jako stavěný. Na webu InsideEv se však spekuluje i o pozdější možnosti implementace většího akumulátoru, díky kterému by vůz mohl dosahovat vyššího dojezdu i lepších výkonný v terénu nebo při večerní.
Pokud by vás zajímaly technické parametry, pak pod kapotou kromě již zmíněného akumulátoru naleznete i dvojice pořádných elektromotorů o výkonu 360 kW (490 k), které pohánějí obě nápravy. Maximální rychlost vozu se pohybuje okolo 120 km/h, ovšem kdo ví, jak se vůz během takové rychlosti bude chovat. Mnohem bezpečnější tak bude spíš pomalejší jízda.
Člověka jen trochu zamrzí, že dodnes neznáme prodejní cenu, ani počet plánovaných kusů. JE také docela možné, že vůz bude stavěn zakázkově jen pro určitou skupinu majetnějších.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.