Vlastně se jedná spíše o staronový Hummer, neboť zatímco karoserie tohoto ikonického off-roadu pochází už z devadesátých let, pod ní se ukrývá čistě elektrický pohonný systém, který je dílem techniků využívajících ty nejmodernější dostupné technologie.
Svou oficiální premiéru si Hummer H1 EV odbil už před pár týdny, kdy ho v areálu společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger, ze kterého se v posledních letech stal velký ekolog a již dříve si nechal u Kaiser Electric přestavět svůj Mercedes-Benz G na elektromobil.
V případě modelu H1 se však nedíváme na žádného žrouta stovek kilometrů. Jeho hranatá karoserie zřejmě nebude patřit mezi nejaerodynamičtější počiny posledních desetiletí a navíc se jeho váha pohybuje okolo 3.3 tun.
V terénu by však mohl být elektrický Hummer zcela nepřekonatelný. Už při pohledu na jeho jízdu po silnici je vidět jeho obrovská světlá výška a díky kolům v rozích karoserie má fenomenální nájezdové úhly. Se svou baterií o kapacitě 100 kWh navíc na jedno nabití ujede jen cca 300 kilometrů, takže na výlety do přírody vůz jako stavěný. Na webu InsideEv se však spekuluje i o pozdější možnosti implementace většího akumulátoru, díky kterému by vůz mohl dosahovat vyššího dojezdu i lepších výkonný v terénu nebo při večerní.
Pokud by vás zajímaly technické parametry, pak pod kapotou kromě již zmíněného akumulátoru naleznete i dvojice pořádných elektromotorů o výkonu 360 kW (490 k), které pohánějí obě nápravy. Maximální rychlost vozu se pohybuje okolo 120 km/h, ovšem kdo ví, jak se vůz během takové rychlosti bude chovat. Mnohem bezpečnější tak bude spíš pomalejší jízda.
Člověka jen trochu zamrzí, že dodnes neznáme prodejní cenu, ani počet plánovaných kusů. JE také docela možné, že vůz bude stavěn zakázkově jen pro určitou skupinu majetnějších.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?