Nejrychlejším produkčním automobilem na Nürburgringu se nedávno stalo Porsche 911 GT2 RS s časem 6:47,3. Britský úpravce vozů Litchfield si však myslí, že jeho 1100koňové GT-R to zvládne ještě rychleji. A své tvrzení se pokusí dokázat již tento týden.
Sériový Nissan GT-R je sám o sobě skvělé, výkonné a dobře ovladatelné auto, ovšem pokud chce zaútočit na čas 6:47,3, potřebuje řadu výrazných úprav. S tím ale úpravci z Litchfield neměli nejmenší problém, díky čemuž vzniklo monstrum s označením LM1 RS GT-R.
Pod kapotou tak sice stále najdeme 3.8 litrový motor V6, ovšem ten dostal nová turbodmychadla ze závodního vozu IndyCar, na zakázku vyrobené vačky i hlavy, speciální intercooler a také svody značky Inconel. To všechno dohromady pomohlo Nissanu povyskočit ze sériových 505 koní na výsledných 1100 koní a cca 1090 Nm točivého momentu.
Moudří však vědí, že výkon není všechno. Aby se vůz na závodní trati udržel za všech okolností, dostal speciální podvozek Ohlins a nový karbonový body-kit, který by měl vozu pomoci vytvořit dostatečný přítlak. Úpravci kvůli aerodynamice dokonce zašli tak daleko, že vůz má zcela rovnou podlahu a některé aerodynamické komponenty pochází ze závodního Nissanu Nismo GT-R GT3.
S největší pravděpodobností se tak díváme na zcela nejrychlejší ale stále silničně "legální" Nissan GT-R, jehož šance na zdolání rekordního času rozhodně nejsou zanedbatelné. Originální Nissan GT-R přitom zajel před lety čas 7:08.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.