Výrobci automobilů instalují do svých produktů tzv. "easter eggy" už několik desetiletí, ovšem ještě nikdy nikdo nezašel tak daleko, aby řidiči umožnil zahrát si na malém palubním počítači Tetris. Rusko tak znovu potvrdilo svůj statut země, kde nic není nemožné.
Pokud jste se s pojmem "Easter egg" ještě nesetkali, pak nám na úvod dovolte krátké vysvětlení. Tato tzv. "Velikonoční vajíčka" jsou pojem známý povětšinou z her nebo programů, kterým se označuje nějaká na první pohled skrytá funkce nebo žert. V minulosti se svými Easter Eggs nejvíce proslavila Tesla, ve které jste mohli na palubním počítači jezdit po duhové dálnici jako ve hře "Mario Carts", nebo jste mohli svůj vůz virtuálně proměnit v ponorku Lotus, kterou používal James Bond ve filmu "Špion, který mě miloval".
V různých formách však Easter Eggy implementují do svých vozů prakticky všechny automobilky, i když někdy třeba jen formou drobného lega, které odkazuje na slavnou minulost. Tak tomu bylo například u Jeepu Renegade, který má ve svých svítilnách malé logo připomínající masku Jeepu Willys.
Ruská automobilka Gaz na to však vyrazila z trochu jiného směru a do svého vcelku populárního lehkého náklaďáku GAZelle NEXT implementovala palubní počítač, na kterém si můžete zahrát plnohodnotný Tetris. Malý zelený display sice není žádná výhry, ovšem pokud se zaseknete v dopravní zácpě, nebo budete muset čekat na kolegu který opět zaspal, možná tuto funkci uvítáte.
Přístup k samotné hře je ale poměrně komplikovaný a je snad zázrak, že se vůbec dostal na veřejnost. Pokud si chcete Tetris zahrát, musíte nejdřív nastartovat, třikrát zablikat pravou směrovkou, dvakrát probliknout dálková světla, pětkrát sešlápnout brzdový pedál a nakonec vytočíte motor do 3.000 otáček a zároveň zmáčknete levou tyčinku ovládající palubní počítač. Až po této rozcvičce se před vámi rozsvítí klasické okno Tetrisu a vy můžete hrát až do skonání světa, nebo baterie. Sama hra se pak ovládá pomocí dvou tyčinek palubního počítače po stranách displeje.
Nejpohodlnější hraní to asi nebude, ovšem je zapotřebí docenit ruskou snahu vystoupit se svými vozy z davu a přinést něco nového a nezvyklého. Tiše však doufáme, že sem Tetris nebyl implementován pro zkrácení času během čekání na odtahovou službu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?