Výrobci automobilů instalují do svých produktů tzv. "easter eggy" už několik desetiletí, ovšem ještě nikdy nikdo nezašel tak daleko, aby řidiči umožnil zahrát si na malém palubním počítači Tetris. Rusko tak znovu potvrdilo svůj statut země, kde nic není nemožné.
Pokud jste se s pojmem "Easter egg" ještě nesetkali, pak nám na úvod dovolte krátké vysvětlení. Tato tzv. "Velikonoční vajíčka" jsou pojem známý povětšinou z her nebo programů, kterým se označuje nějaká na první pohled skrytá funkce nebo žert. V minulosti se svými Easter Eggs nejvíce proslavila Tesla, ve které jste mohli na palubním počítači jezdit po duhové dálnici jako ve hře "Mario Carts", nebo jste mohli svůj vůz virtuálně proměnit v ponorku Lotus, kterou používal James Bond ve filmu "Špion, který mě miloval".
V různých formách však Easter Eggy implementují do svých vozů prakticky všechny automobilky, i když někdy třeba jen formou drobného lega, které odkazuje na slavnou minulost. Tak tomu bylo například u Jeepu Renegade, který má ve svých svítilnách malé logo připomínající masku Jeepu Willys.
Ruská automobilka Gaz na to však vyrazila z trochu jiného směru a do svého vcelku populárního lehkého náklaďáku GAZelle NEXT implementovala palubní počítač, na kterém si můžete zahrát plnohodnotný Tetris. Malý zelený display sice není žádná výhry, ovšem pokud se zaseknete v dopravní zácpě, nebo budete muset čekat na kolegu který opět zaspal, možná tuto funkci uvítáte.
Přístup k samotné hře je ale poměrně komplikovaný a je snad zázrak, že se vůbec dostal na veřejnost. Pokud si chcete Tetris zahrát, musíte nejdřív nastartovat, třikrát zablikat pravou směrovkou, dvakrát probliknout dálková světla, pětkrát sešlápnout brzdový pedál a nakonec vytočíte motor do 3.000 otáček a zároveň zmáčknete levou tyčinku ovládající palubní počítač. Až po této rozcvičce se před vámi rozsvítí klasické okno Tetrisu a vy můžete hrát až do skonání světa, nebo baterie. Sama hra se pak ovládá pomocí dvou tyčinek palubního počítače po stranách displeje.
Nejpohodlnější hraní to asi nebude, ovšem je zapotřebí docenit ruskou snahu vystoupit se svými vozy z davu a přinést něco nového a nezvyklého. Tiše však doufáme, že sem Tetris nebyl implementován pro zkrácení času během čekání na odtahovou službu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.