Výrobci automobilů instalují do svých produktů tzv. "easter eggy" už několik desetiletí, ovšem ještě nikdy nikdo nezašel tak daleko, aby řidiči umožnil zahrát si na malém palubním počítači Tetris. Rusko tak znovu potvrdilo svůj statut země, kde nic není nemožné.
Pokud jste se s pojmem "Easter egg" ještě nesetkali, pak nám na úvod dovolte krátké vysvětlení. Tato tzv. "Velikonoční vajíčka" jsou pojem známý povětšinou z her nebo programů, kterým se označuje nějaká na první pohled skrytá funkce nebo žert. V minulosti se svými Easter Eggs nejvíce proslavila Tesla, ve které jste mohli na palubním počítači jezdit po duhové dálnici jako ve hře "Mario Carts", nebo jste mohli svůj vůz virtuálně proměnit v ponorku Lotus, kterou používal James Bond ve filmu "Špion, který mě miloval".
V různých formách však Easter Eggy implementují do svých vozů prakticky všechny automobilky, i když někdy třeba jen formou drobného lega, které odkazuje na slavnou minulost. Tak tomu bylo například u Jeepu Renegade, který má ve svých svítilnách malé logo připomínající masku Jeepu Willys.
Ruská automobilka Gaz na to však vyrazila z trochu jiného směru a do svého vcelku populárního lehkého náklaďáku GAZelle NEXT implementovala palubní počítač, na kterém si můžete zahrát plnohodnotný Tetris. Malý zelený display sice není žádná výhry, ovšem pokud se zaseknete v dopravní zácpě, nebo budete muset čekat na kolegu který opět zaspal, možná tuto funkci uvítáte.
Přístup k samotné hře je ale poměrně komplikovaný a je snad zázrak, že se vůbec dostal na veřejnost. Pokud si chcete Tetris zahrát, musíte nejdřív nastartovat, třikrát zablikat pravou směrovkou, dvakrát probliknout dálková světla, pětkrát sešlápnout brzdový pedál a nakonec vytočíte motor do 3.000 otáček a zároveň zmáčknete levou tyčinku ovládající palubní počítač. Až po této rozcvičce se před vámi rozsvítí klasické okno Tetrisu a vy můžete hrát až do skonání světa, nebo baterie. Sama hra se pak ovládá pomocí dvou tyčinek palubního počítače po stranách displeje.
Nejpohodlnější hraní to asi nebude, ovšem je zapotřebí docenit ruskou snahu vystoupit se svými vozy z davu a přinést něco nového a nezvyklého. Tiše však doufáme, že sem Tetris nebyl implementován pro zkrácení času během čekání na odtahovou službu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.