To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next
Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 18. října 2017 09:18
Sdílej:

Výrobci automobilů instalují do svých produktů tzv. "easter eggy" už několik desetiletí, ovšem ještě nikdy nikdo nezašel tak daleko, aby řidiči umožnil zahrát si na malém palubním počítači Tetris. Rusko tak znovu potvrdilo svůj statut země, kde nic není nemožné.

Pokud jste se s pojmem "Easter egg" ještě nesetkali, pak nám na úvod dovolte krátké vysvětlení. Tato tzv. "Velikonoční vajíčka" jsou pojem známý povětšinou z her nebo programů, kterým se označuje nějaká na první pohled skrytá funkce nebo žert. V minulosti se svými Easter Eggs nejvíce proslavila Tesla, ve které jste mohli na palubním počítači jezdit po duhové dálnici jako ve hře "Mario Carts", nebo jste mohli svůj vůz virtuálně proměnit v ponorku Lotus, kterou používal James Bond ve filmu "Špion, který mě miloval".

V různých formách však Easter Eggy implementují do svých vozů prakticky všechny automobilky, i když někdy třeba jen formou drobného lega, které odkazuje na slavnou minulost. Tak tomu bylo například u Jeepu Renegade, který má ve svých svítilnách malé logo připomínající masku Jeepu Willys.

Ruská automobilka Gaz na to však vyrazila z trochu jiného směru a do svého vcelku populárního lehkého náklaďáku GAZelle NEXT implementovala palubní počítač, na kterém si můžete zahrát plnohodnotný Tetris. Malý zelený display sice není žádná výhry, ovšem pokud se zaseknete v dopravní zácpě, nebo budete muset čekat na kolegu který opět zaspal, možná tuto funkci uvítáte.

Přístup k samotné hře je ale poměrně komplikovaný a je snad zázrak, že se vůbec dostal na veřejnost. Pokud si chcete Tetris zahrát, musíte nejdřív nastartovat, třikrát zablikat pravou směrovkou, dvakrát probliknout dálková světla, pětkrát sešlápnout brzdový pedál a nakonec vytočíte motor do 3.000 otáček a zároveň zmáčknete levou tyčinku ovládající palubní počítač. Až po této rozcvičce se před vámi rozsvítí klasické okno Tetrisu a vy můžete hrát až do skonání světa, nebo baterie. Sama hra se pak ovládá pomocí dvou tyčinek palubního počítače po stranách displeje. 

Nejpohodlnější hraní to asi nebude, ovšem je zapotřebí docenit ruskou snahu vystoupit se svými vozy z davu a přinést něco nového a nezvyklého. Tiše však doufáme, že sem Tetris nebyl implementován pro zkrácení času během čekání na odtahovou službu. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.