Výrobci automobilů instalují do svých produktů tzv. "easter eggy" už několik desetiletí, ovšem ještě nikdy nikdo nezašel tak daleko, aby řidiči umožnil zahrát si na malém palubním počítači Tetris. Rusko tak znovu potvrdilo svůj statut země, kde nic není nemožné.
Pokud jste se s pojmem "Easter egg" ještě nesetkali, pak nám na úvod dovolte krátké vysvětlení. Tato tzv. "Velikonoční vajíčka" jsou pojem známý povětšinou z her nebo programů, kterým se označuje nějaká na první pohled skrytá funkce nebo žert. V minulosti se svými Easter Eggs nejvíce proslavila Tesla, ve které jste mohli na palubním počítači jezdit po duhové dálnici jako ve hře "Mario Carts", nebo jste mohli svůj vůz virtuálně proměnit v ponorku Lotus, kterou používal James Bond ve filmu "Špion, který mě miloval".
V různých formách však Easter Eggy implementují do svých vozů prakticky všechny automobilky, i když někdy třeba jen formou drobného lega, které odkazuje na slavnou minulost. Tak tomu bylo například u Jeepu Renegade, který má ve svých svítilnách malé logo připomínající masku Jeepu Willys.
Ruská automobilka Gaz na to však vyrazila z trochu jiného směru a do svého vcelku populárního lehkého náklaďáku GAZelle NEXT implementovala palubní počítač, na kterém si můžete zahrát plnohodnotný Tetris. Malý zelený display sice není žádná výhry, ovšem pokud se zaseknete v dopravní zácpě, nebo budete muset čekat na kolegu který opět zaspal, možná tuto funkci uvítáte.
Přístup k samotné hře je ale poměrně komplikovaný a je snad zázrak, že se vůbec dostal na veřejnost. Pokud si chcete Tetris zahrát, musíte nejdřív nastartovat, třikrát zablikat pravou směrovkou, dvakrát probliknout dálková světla, pětkrát sešlápnout brzdový pedál a nakonec vytočíte motor do 3.000 otáček a zároveň zmáčknete levou tyčinku ovládající palubní počítač. Až po této rozcvičce se před vámi rozsvítí klasické okno Tetrisu a vy můžete hrát až do skonání světa, nebo baterie. Sama hra se pak ovládá pomocí dvou tyčinek palubního počítače po stranách displeje.
Nejpohodlnější hraní to asi nebude, ovšem je zapotřebí docenit ruskou snahu vystoupit se svými vozy z davu a přinést něco nového a nezvyklého. Tiše však doufáme, že sem Tetris nebyl implementován pro zkrácení času během čekání na odtahovou službu.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.