Ferrari za cenu Superbu? Jedno teď draží v Anglii. Nebo je to jinak?

Replika Ferrari 288 GTO postavená na základě Toyoty Mr-2
Replika Ferrari 288 GTO postavená na základě Toyoty Mr-2, foto: eBay
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. října 2017 11:17
Sdílej:

Sytě rudé Ferrari z poloviny osmdesátých let - kdo by po něčem takovém alespoň chvíli nezatoužil? Člověk ani nemusí prahnout po stovkách koní, stačí se jen zadívat na ten jedinečný design, specifické křivky a člověka hned přepadne nostalgie. Kdo by ale chtěl podobný vůz parkovat ve své garáži, musí sáhnout hluboko do peněženky. Čas od času se ale najdou výjimky, jako je třeba tato.

Pokud tedy nepotřebujete stovky koní a stačí vám jen líbivý design a trocha té nostalgie, je toto Ferrari přesně pro vás. Ono to totiž není tak úplně Ferrari, ale pouze jeho replika. Přesněji řečeno se jedná o repliku Ferrari 288 GTO postavenou na podvozku Toyoty MR2 z roku 1993.

Nutno ale uznat, že na rozdíl od řady zoufalých replik které jsou k vidění na internetu, s touto si dal její autor poměrně dost práce. Jak prodejce uvádí v inzerátu na eBay, vůz je vybaven kompletním body-kitem, podvozkem TEIN, renovovanými 16" palcovými koly, nerezovým výfukovým systémem a z originálního 288 GTO si vypůjčil přední i zadní světla.

Uvnitř vozu sice nenajdeme interiér modelu 288, ovšem i tak se autor snažil navodit atmosféru osmdesátek. Kožené sedačky pochází z Mazdy Mx-5, volant je potažen kůží, středový panel je jednoduchý, masivní a nabízí řadu ovládacích prvků i převodovku s otevřenou kulisou. Třešničkou na dortu je zakázkově vyrobená palubní deska, která je plně funkční - včetně všech výdechů ventilace!

Celkově se tedy jedná o poměrně zajímavou přestavbu, do které někdo investoval dosnabízenásilí. Z dálky by mohla replika kdekoho zmást, ovšem čím blíž se člověk dostane, tím víc rozdílů vidí. Největší rozdíl se ale ukrývá pod zadní kapotou, kde standardní 288 GTO nabízelo dvakrát přeplňovaný 2.8 litrový motor V8, zatímco u této repliky se musíte spokojit s 3.0 litrovým motorem V6 z Toyoty MR2.

Další kontroverzní otázkou je pak cena. Zatímco za klasické Ferrari 288 GTO by zákazník musel zaplatit více než 60 milionů korun, nabízená replika vyjde na 29,950 liber, tedy cca 870.000 korun. Zaplatili byste ale takovou částku, když za stejné peníze pořídíte jak novou Mazdu Mx-5, tak sportovní Toybaru GT86/BRZ nebo Škodu Superb ve verzi Laurin & Klement?

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.