Sytě rudé Ferrari z poloviny osmdesátých let - kdo by po něčem takovém alespoň chvíli nezatoužil? Člověk ani nemusí prahnout po stovkách koní, stačí se jen zadívat na ten jedinečný design, specifické křivky a člověka hned přepadne nostalgie. Kdo by ale chtěl podobný vůz parkovat ve své garáži, musí sáhnout hluboko do peněženky. Čas od času se ale najdou výjimky, jako je třeba tato.
Pokud tedy nepotřebujete stovky koní a stačí vám jen líbivý design a trocha té nostalgie, je toto Ferrari přesně pro vás. Ono to totiž není tak úplně Ferrari, ale pouze jeho replika. Přesněji řečeno se jedná o repliku Ferrari 288 GTO postavenou na podvozku Toyoty MR2 z roku 1993.
Nutno ale uznat, že na rozdíl od řady zoufalých replik které jsou k vidění na internetu, s touto si dal její autor poměrně dost práce. Jak prodejce uvádí v inzerátu na eBay, vůz je vybaven kompletním body-kitem, podvozkem TEIN, renovovanými 16" palcovými koly, nerezovým výfukovým systémem a z originálního 288 GTO si vypůjčil přední i zadní světla.
Uvnitř vozu sice nenajdeme interiér modelu 288, ovšem i tak se autor snažil navodit atmosféru osmdesátek. Kožené sedačky pochází z Mazdy Mx-5, volant je potažen kůží, středový panel je jednoduchý, masivní a nabízí řadu ovládacích prvků i převodovku s otevřenou kulisou. Třešničkou na dortu je zakázkově vyrobená palubní deska, která je plně funkční - včetně všech výdechů ventilace!
Celkově se tedy jedná o poměrně zajímavou přestavbu, do které někdo investoval dosnabízenásilí. Z dálky by mohla replika kdekoho zmást, ovšem čím blíž se člověk dostane, tím víc rozdílů vidí. Největší rozdíl se ale ukrývá pod zadní kapotou, kde standardní 288 GTO nabízelo dvakrát přeplňovaný 2.8 litrový motor V8, zatímco u této repliky se musíte spokojit s 3.0 litrovým motorem V6 z Toyoty MR2.
Další kontroverzní otázkou je pak cena. Zatímco za klasické Ferrari 288 GTO by zákazník musel zaplatit více než 60 milionů korun, nabízená replika vyjde na 29,950 liber, tedy cca 870.000 korun. Zaplatili byste ale takovou částku, když za stejné peníze pořídíte jak novou Mazdu Mx-5, tak sportovní Toybaru GT86/BRZ nebo Škodu Superb ve verzi Laurin & Klement?
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.