Sytě rudé Ferrari z poloviny osmdesátých let - kdo by po něčem takovém alespoň chvíli nezatoužil? Člověk ani nemusí prahnout po stovkách koní, stačí se jen zadívat na ten jedinečný design, specifické křivky a člověka hned přepadne nostalgie. Kdo by ale chtěl podobný vůz parkovat ve své garáži, musí sáhnout hluboko do peněženky. Čas od času se ale najdou výjimky, jako je třeba tato.
Pokud tedy nepotřebujete stovky koní a stačí vám jen líbivý design a trocha té nostalgie, je toto Ferrari přesně pro vás. Ono to totiž není tak úplně Ferrari, ale pouze jeho replika. Přesněji řečeno se jedná o repliku Ferrari 288 GTO postavenou na podvozku Toyoty MR2 z roku 1993.
Nutno ale uznat, že na rozdíl od řady zoufalých replik které jsou k vidění na internetu, s touto si dal její autor poměrně dost práce. Jak prodejce uvádí v inzerátu na eBay, vůz je vybaven kompletním body-kitem, podvozkem TEIN, renovovanými 16" palcovými koly, nerezovým výfukovým systémem a z originálního 288 GTO si vypůjčil přední i zadní světla.
Uvnitř vozu sice nenajdeme interiér modelu 288, ovšem i tak se autor snažil navodit atmosféru osmdesátek. Kožené sedačky pochází z Mazdy Mx-5, volant je potažen kůží, středový panel je jednoduchý, masivní a nabízí řadu ovládacích prvků i převodovku s otevřenou kulisou. Třešničkou na dortu je zakázkově vyrobená palubní deska, která je plně funkční - včetně všech výdechů ventilace!
Celkově se tedy jedná o poměrně zajímavou přestavbu, do které někdo investoval dosnabízenásilí. Z dálky by mohla replika kdekoho zmást, ovšem čím blíž se člověk dostane, tím víc rozdílů vidí. Největší rozdíl se ale ukrývá pod zadní kapotou, kde standardní 288 GTO nabízelo dvakrát přeplňovaný 2.8 litrový motor V8, zatímco u této repliky se musíte spokojit s 3.0 litrovým motorem V6 z Toyoty MR2.
Další kontroverzní otázkou je pak cena. Zatímco za klasické Ferrari 288 GTO by zákazník musel zaplatit více než 60 milionů korun, nabízená replika vyjde na 29,950 liber, tedy cca 870.000 korun. Zaplatili byste ale takovou částku, když za stejné peníze pořídíte jak novou Mazdu Mx-5, tak sportovní Toybaru GT86/BRZ nebo Škodu Superb ve verzi Laurin & Klement?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?