Sytě rudé Ferrari z poloviny osmdesátých let - kdo by po něčem takovém alespoň chvíli nezatoužil? Člověk ani nemusí prahnout po stovkách koní, stačí se jen zadívat na ten jedinečný design, specifické křivky a člověka hned přepadne nostalgie. Kdo by ale chtěl podobný vůz parkovat ve své garáži, musí sáhnout hluboko do peněženky. Čas od času se ale najdou výjimky, jako je třeba tato.
Pokud tedy nepotřebujete stovky koní a stačí vám jen líbivý design a trocha té nostalgie, je toto Ferrari přesně pro vás. Ono to totiž není tak úplně Ferrari, ale pouze jeho replika. Přesněji řečeno se jedná o repliku Ferrari 288 GTO postavenou na podvozku Toyoty MR2 z roku 1993.
Nutno ale uznat, že na rozdíl od řady zoufalých replik které jsou k vidění na internetu, s touto si dal její autor poměrně dost práce. Jak prodejce uvádí v inzerátu na eBay, vůz je vybaven kompletním body-kitem, podvozkem TEIN, renovovanými 16" palcovými koly, nerezovým výfukovým systémem a z originálního 288 GTO si vypůjčil přední i zadní světla.
Uvnitř vozu sice nenajdeme interiér modelu 288, ovšem i tak se autor snažil navodit atmosféru osmdesátek. Kožené sedačky pochází z Mazdy Mx-5, volant je potažen kůží, středový panel je jednoduchý, masivní a nabízí řadu ovládacích prvků i převodovku s otevřenou kulisou. Třešničkou na dortu je zakázkově vyrobená palubní deska, která je plně funkční - včetně všech výdechů ventilace!
Celkově se tedy jedná o poměrně zajímavou přestavbu, do které někdo investoval dosnabízenásilí. Z dálky by mohla replika kdekoho zmást, ovšem čím blíž se člověk dostane, tím víc rozdílů vidí. Největší rozdíl se ale ukrývá pod zadní kapotou, kde standardní 288 GTO nabízelo dvakrát přeplňovaný 2.8 litrový motor V8, zatímco u této repliky se musíte spokojit s 3.0 litrovým motorem V6 z Toyoty MR2.
Další kontroverzní otázkou je pak cena. Zatímco za klasické Ferrari 288 GTO by zákazník musel zaplatit více než 60 milionů korun, nabízená replika vyjde na 29,950 liber, tedy cca 870.000 korun. Zaplatili byste ale takovou částku, když za stejné peníze pořídíte jak novou Mazdu Mx-5, tak sportovní Toybaru GT86/BRZ nebo Škodu Superb ve verzi Laurin & Klement?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?