Sytě rudé Ferrari z poloviny osmdesátých let - kdo by po něčem takovém alespoň chvíli nezatoužil? Člověk ani nemusí prahnout po stovkách koní, stačí se jen zadívat na ten jedinečný design, specifické křivky a člověka hned přepadne nostalgie. Kdo by ale chtěl podobný vůz parkovat ve své garáži, musí sáhnout hluboko do peněženky. Čas od času se ale najdou výjimky, jako je třeba tato.
Pokud tedy nepotřebujete stovky koní a stačí vám jen líbivý design a trocha té nostalgie, je toto Ferrari přesně pro vás. Ono to totiž není tak úplně Ferrari, ale pouze jeho replika. Přesněji řečeno se jedná o repliku Ferrari 288 GTO postavenou na podvozku Toyoty MR2 z roku 1993.
Nutno ale uznat, že na rozdíl od řady zoufalých replik které jsou k vidění na internetu, s touto si dal její autor poměrně dost práce. Jak prodejce uvádí v inzerátu na eBay, vůz je vybaven kompletním body-kitem, podvozkem TEIN, renovovanými 16" palcovými koly, nerezovým výfukovým systémem a z originálního 288 GTO si vypůjčil přední i zadní světla.
Uvnitř vozu sice nenajdeme interiér modelu 288, ovšem i tak se autor snažil navodit atmosféru osmdesátek. Kožené sedačky pochází z Mazdy Mx-5, volant je potažen kůží, středový panel je jednoduchý, masivní a nabízí řadu ovládacích prvků i převodovku s otevřenou kulisou. Třešničkou na dortu je zakázkově vyrobená palubní deska, která je plně funkční - včetně všech výdechů ventilace!
Celkově se tedy jedná o poměrně zajímavou přestavbu, do které někdo investoval dosnabízenásilí. Z dálky by mohla replika kdekoho zmást, ovšem čím blíž se člověk dostane, tím víc rozdílů vidí. Největší rozdíl se ale ukrývá pod zadní kapotou, kde standardní 288 GTO nabízelo dvakrát přeplňovaný 2.8 litrový motor V8, zatímco u této repliky se musíte spokojit s 3.0 litrovým motorem V6 z Toyoty MR2.
Další kontroverzní otázkou je pak cena. Zatímco za klasické Ferrari 288 GTO by zákazník musel zaplatit více než 60 milionů korun, nabízená replika vyjde na 29,950 liber, tedy cca 870.000 korun. Zaplatili byste ale takovou částku, když za stejné peníze pořídíte jak novou Mazdu Mx-5, tak sportovní Toybaru GT86/BRZ nebo Škodu Superb ve verzi Laurin & Klement?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?