Čtenáři německého časopisu „Sport auto“ zvolili model Civic Type R společnosti Honda jako „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ v rámci ocenění udělovaných tímto periodikem za rok 2017. Vůz Civic Type R byl zvolen jako nejlepší ve své třídě v rámci více nežli 13 000 hlasů.
Tento tzv. „silniční závoďák“ Honda v dubnu vytvořil na trati Nordschleife legendárního okruhu Nürburgring traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy a nastavil laťku konkurenci jako jsou Seat Leon SC Cupra 300, Renault Megane GT TCe 205 a Kia Pro cee’d GT.
Je to podruhé, kdy společnost Honda zakusila úspěch v ocenění časopisu „Sport auto“. Již dříve se vítězství v kategorii „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ podařilo dosáhnout vozu předchozí generace, Civic Type R 2015.
Nový vůz Civic Type R dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a je vybaven optimalizovaným 2.0 litrovým motorem VTEC TURBO, s kterým se na silnici představí výkon 320 HP. Díky víceprvkovému zadnímu zavěšení a optimalizovaným aerodynamickým doplňkům, které zajišťují špičkovou stabilitu ve vysokých rychlostech, byla maximální rychlost vozu zvýšena na 272 km/h.
Systém Honda SENSING je součástí standardní výbavy v rámci celé modelové řady Civic a s funkcemi pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu a inteligentního adaptivního tempomatu představuje jeden z nejucelenějších systémů bezpečnosti ve své třídě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.