Čtenáři německého časopisu „Sport auto“ zvolili model Civic Type R společnosti Honda jako „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ v rámci ocenění udělovaných tímto periodikem za rok 2017. Vůz Civic Type R byl zvolen jako nejlepší ve své třídě v rámci více nežli 13 000 hlasů.
Tento tzv. „silniční závoďák“ Honda v dubnu vytvořil na trati Nordschleife legendárního okruhu Nürburgring traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy a nastavil laťku konkurenci jako jsou Seat Leon SC Cupra 300, Renault Megane GT TCe 205 a Kia Pro cee’d GT.
Je to podruhé, kdy společnost Honda zakusila úspěch v ocenění časopisu „Sport auto“. Již dříve se vítězství v kategorii „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ podařilo dosáhnout vozu předchozí generace, Civic Type R 2015.
Nový vůz Civic Type R dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a je vybaven optimalizovaným 2.0 litrovým motorem VTEC TURBO, s kterým se na silnici představí výkon 320 HP. Díky víceprvkovému zadnímu zavěšení a optimalizovaným aerodynamickým doplňkům, které zajišťují špičkovou stabilitu ve vysokých rychlostech, byla maximální rychlost vozu zvýšena na 272 km/h.
Systém Honda SENSING je součástí standardní výbavy v rámci celé modelové řady Civic a s funkcemi pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu a inteligentního adaptivního tempomatu představuje jeden z nejucelenějších systémů bezpečnosti ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.