Čtenáři německého časopisu „Sport auto“ zvolili model Civic Type R společnosti Honda jako „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ v rámci ocenění udělovaných tímto periodikem za rok 2017. Vůz Civic Type R byl zvolen jako nejlepší ve své třídě v rámci více nežli 13 000 hlasů.
Tento tzv. „silniční závoďák“ Honda v dubnu vytvořil na trati Nordschleife legendárního okruhu Nürburgring traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy a nastavil laťku konkurenci jako jsou Seat Leon SC Cupra 300, Renault Megane GT TCe 205 a Kia Pro cee’d GT.
Je to podruhé, kdy společnost Honda zakusila úspěch v ocenění časopisu „Sport auto“. Již dříve se vítězství v kategorii „nejlepší kompaktní sportovní vůz z dovozu“ podařilo dosáhnout vozu předchozí generace, Civic Type R 2015.
Nový vůz Civic Type R dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a je vybaven optimalizovaným 2.0 litrovým motorem VTEC TURBO, s kterým se na silnici představí výkon 320 HP. Díky víceprvkovému zadnímu zavěšení a optimalizovaným aerodynamickým doplňkům, které zajišťují špičkovou stabilitu ve vysokých rychlostech, byla maximální rychlost vozu zvýšena na 272 km/h.
Systém Honda SENSING je součástí standardní výbavy v rámci celé modelové řady Civic a s funkcemi pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu a inteligentního adaptivního tempomatu představuje jeden z nejucelenějších systémů bezpečnosti ve své třídě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?