Páru žijícímu v americkém Texasu se po téměř čtyřech letech soudních tahanic konečně dostalo zadostiučinění. Po nehodě z roku 2013, která je málem stála životy, nakonec soud uznal autoserivs odpovědným za následky jinak vcelku normální nehody a manželskému páru přiznal nárok na náhradu škody ve výši 42 milionů dolarů, tedy cca 915 milionů korun.
Historie celé této události se začala psát již v roce 2013, kdy do Hondy Fit manželů Matthew a Marcia Seebachan čelně narazil protijedoucí řidič, který dostal aquaplaning. Náraz to byl poměrně silný, takže Matthew, který seděl za volantem, byl ve voze uvězněn. Z vozu ale začal utíkat benzín a celý se během chvíle ocitl v plamenech.Než se Matthewa podařilo vyprostit, utrpěl popáleniny čtvrtého stupně, které ho uvěznily v nemocnici po dobu tří let.
Ačkoliv nehoda byla poměrně vážná, rozhodně neměla mít takové následky. Manželé si proto najali advokáta Todda Tracyho, který se pustil do pátrání po příčinách. Po krátkém pátrání pak zjistil, že ona Honda Fit měla za sebou opravu škod, které napáchalo krupobití. Součástí oprav byla i výměna střechy, kterou ale servis místo klasického svaření pouze přilepil.
Střecha přitom tvoří jednu z nejdůležitějších torzních částí automobilu, spolu s podlahou totiž zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie a podílí se tak výraznou měrou i na bezpečnosti posádky. Slepená střecha se však během nárazu odlepila, celá karoserie se tak výrazně hnula, zkřížily se dveře a došlo k proražení palivové nádrže. Nejhorší na celém případu však je, že žádná z oprav provedených na voze nebyla nikde zaznamenána.
Na případ upozornila americká televize FOX 4, která zprostředkovala rozhovor s advokátem i manželským párem. Manželé měli ze své výhry samozřejmě radost, ovšem zdůrazňovali, že nejde jen o peníze - ty jim totiž jejich zdraví nikdy nevrátí a tříleté utrpení v nemocnici a nekonečné bolesti zřejmě nikdy dostatečně nevykompenzují. Hlavní zadostiučinění ale spatřují v informovanosti o celém případu.
Samotný advokát Todd Tracy se pak nechal slyšet, že tímto případ nekončí. Podle jeho slov nespadá vina jen na servis který opravu zfušoval, ale také na pojišťovnu, která na servisy nesmyslně tlačí kvůli nákladům oprav. Právě pojišťovna pak dle jeho slov může za to, že místo svaření střechy byl použit neozkoušený postup s lepením.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.