Páru žijícímu v americkém Texasu se po téměř čtyřech letech soudních tahanic konečně dostalo zadostiučinění. Po nehodě z roku 2013, která je málem stála životy, nakonec soud uznal autoserivs odpovědným za následky jinak vcelku normální nehody a manželskému páru přiznal nárok na náhradu škody ve výši 42 milionů dolarů, tedy cca 915 milionů korun.
Historie celé této události se začala psát již v roce 2013, kdy do Hondy Fit manželů Matthew a Marcia Seebachan čelně narazil protijedoucí řidič, který dostal aquaplaning. Náraz to byl poměrně silný, takže Matthew, který seděl za volantem, byl ve voze uvězněn. Z vozu ale začal utíkat benzín a celý se během chvíle ocitl v plamenech.Než se Matthewa podařilo vyprostit, utrpěl popáleniny čtvrtého stupně, které ho uvěznily v nemocnici po dobu tří let.
Ačkoliv nehoda byla poměrně vážná, rozhodně neměla mít takové následky. Manželé si proto najali advokáta Todda Tracyho, který se pustil do pátrání po příčinách. Po krátkém pátrání pak zjistil, že ona Honda Fit měla za sebou opravu škod, které napáchalo krupobití. Součástí oprav byla i výměna střechy, kterou ale servis místo klasického svaření pouze přilepil.
Střecha přitom tvoří jednu z nejdůležitějších torzních částí automobilu, spolu s podlahou totiž zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie a podílí se tak výraznou měrou i na bezpečnosti posádky. Slepená střecha se však během nárazu odlepila, celá karoserie se tak výrazně hnula, zkřížily se dveře a došlo k proražení palivové nádrže. Nejhorší na celém případu však je, že žádná z oprav provedených na voze nebyla nikde zaznamenána.
Na případ upozornila americká televize FOX 4, která zprostředkovala rozhovor s advokátem i manželským párem. Manželé měli ze své výhry samozřejmě radost, ovšem zdůrazňovali, že nejde jen o peníze - ty jim totiž jejich zdraví nikdy nevrátí a tříleté utrpení v nemocnici a nekonečné bolesti zřejmě nikdy dostatečně nevykompenzují. Hlavní zadostiučinění ale spatřují v informovanosti o celém případu.
Samotný advokát Todd Tracy se pak nechal slyšet, že tímto případ nekončí. Podle jeho slov nespadá vina jen na servis který opravu zfušoval, ale také na pojišťovnu, která na servisy nesmyslně tlačí kvůli nákladům oprav. Právě pojišťovna pak dle jeho slov může za to, že místo svaření střechy byl použit neozkoušený postup s lepením.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.