Páru žijícímu v americkém Texasu se po téměř čtyřech letech soudních tahanic konečně dostalo zadostiučinění. Po nehodě z roku 2013, která je málem stála životy, nakonec soud uznal autoserivs odpovědným za následky jinak vcelku normální nehody a manželskému páru přiznal nárok na náhradu škody ve výši 42 milionů dolarů, tedy cca 915 milionů korun.
Historie celé této události se začala psát již v roce 2013, kdy do Hondy Fit manželů Matthew a Marcia Seebachan čelně narazil protijedoucí řidič, který dostal aquaplaning. Náraz to byl poměrně silný, takže Matthew, který seděl za volantem, byl ve voze uvězněn. Z vozu ale začal utíkat benzín a celý se během chvíle ocitl v plamenech.Než se Matthewa podařilo vyprostit, utrpěl popáleniny čtvrtého stupně, které ho uvěznily v nemocnici po dobu tří let.
Ačkoliv nehoda byla poměrně vážná, rozhodně neměla mít takové následky. Manželé si proto najali advokáta Todda Tracyho, který se pustil do pátrání po příčinách. Po krátkém pátrání pak zjistil, že ona Honda Fit měla za sebou opravu škod, které napáchalo krupobití. Součástí oprav byla i výměna střechy, kterou ale servis místo klasického svaření pouze přilepil.
Střecha přitom tvoří jednu z nejdůležitějších torzních částí automobilu, spolu s podlahou totiž zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie a podílí se tak výraznou měrou i na bezpečnosti posádky. Slepená střecha se však během nárazu odlepila, celá karoserie se tak výrazně hnula, zkřížily se dveře a došlo k proražení palivové nádrže. Nejhorší na celém případu však je, že žádná z oprav provedených na voze nebyla nikde zaznamenána.
Na případ upozornila americká televize FOX 4, která zprostředkovala rozhovor s advokátem i manželským párem. Manželé měli ze své výhry samozřejmě radost, ovšem zdůrazňovali, že nejde jen o peníze - ty jim totiž jejich zdraví nikdy nevrátí a tříleté utrpení v nemocnici a nekonečné bolesti zřejmě nikdy dostatečně nevykompenzují. Hlavní zadostiučinění ale spatřují v informovanosti o celém případu.
Samotný advokát Todd Tracy se pak nechal slyšet, že tímto případ nekončí. Podle jeho slov nespadá vina jen na servis který opravu zfušoval, ale také na pojišťovnu, která na servisy nesmyslně tlačí kvůli nákladům oprav. Právě pojišťovna pak dle jeho slov může za to, že místo svaření střechy byl použit neozkoušený postup s lepením.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.