Páru žijícímu v americkém Texasu se po téměř čtyřech letech soudních tahanic konečně dostalo zadostiučinění. Po nehodě z roku 2013, která je málem stála životy, nakonec soud uznal autoserivs odpovědným za následky jinak vcelku normální nehody a manželskému páru přiznal nárok na náhradu škody ve výši 42 milionů dolarů, tedy cca 915 milionů korun.
Historie celé této události se začala psát již v roce 2013, kdy do Hondy Fit manželů Matthew a Marcia Seebachan čelně narazil protijedoucí řidič, který dostal aquaplaning. Náraz to byl poměrně silný, takže Matthew, který seděl za volantem, byl ve voze uvězněn. Z vozu ale začal utíkat benzín a celý se během chvíle ocitl v plamenech.Než se Matthewa podařilo vyprostit, utrpěl popáleniny čtvrtého stupně, které ho uvěznily v nemocnici po dobu tří let.
Ačkoliv nehoda byla poměrně vážná, rozhodně neměla mít takové následky. Manželé si proto najali advokáta Todda Tracyho, který se pustil do pátrání po příčinách. Po krátkém pátrání pak zjistil, že ona Honda Fit měla za sebou opravu škod, které napáchalo krupobití. Součástí oprav byla i výměna střechy, kterou ale servis místo klasického svaření pouze přilepil.
Střecha přitom tvoří jednu z nejdůležitějších torzních částí automobilu, spolu s podlahou totiž zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie a podílí se tak výraznou měrou i na bezpečnosti posádky. Slepená střecha se však během nárazu odlepila, celá karoserie se tak výrazně hnula, zkřížily se dveře a došlo k proražení palivové nádrže. Nejhorší na celém případu však je, že žádná z oprav provedených na voze nebyla nikde zaznamenána.
Na případ upozornila americká televize FOX 4, která zprostředkovala rozhovor s advokátem i manželským párem. Manželé měli ze své výhry samozřejmě radost, ovšem zdůrazňovali, že nejde jen o peníze - ty jim totiž jejich zdraví nikdy nevrátí a tříleté utrpení v nemocnici a nekonečné bolesti zřejmě nikdy dostatečně nevykompenzují. Hlavní zadostiučinění ale spatřují v informovanosti o celém případu.
Samotný advokát Todd Tracy se pak nechal slyšet, že tímto případ nekončí. Podle jeho slov nespadá vina jen na servis který opravu zfušoval, ale také na pojišťovnu, která na servisy nesmyslně tlačí kvůli nákladům oprav. Právě pojišťovna pak dle jeho slov může za to, že místo svaření střechy byl použit neozkoušený postup s lepením.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?