Porsche spustilo speciální program, ve kterém si po zaplacení měsíčního poplatku můžete půjčit kterýkoliv z dvaadvaceti nabízených vozů a bezstarostně se v něm prohánět bez omezení kilometrů, nebo bez dalších poplatků za pojištění, údržbu či servis.
Program má vlastně ale hned dva malé háčky. Tím prvním a zřejmě nejzásadnějším je skutečnost, že ho provozuje americká pobočka Porsche sídlící v Atlantě, takže ostatní zájemci mají smůlu. Dalším háčkem pak může být cena. To už ale předbíháme, pojďme se na službu podívat zblízka.
Porsche, podobně jako další světové automobilky, nemůže ignorovat celosvětové trendy, mezi které kromě elektrifikace patří i sdílení automobilů. Tento program se tedy stal součástí strategie, v rámci které se Porsche chce stát do roku 2025 jednou z předních automobilek v oblasti nové éry mobility.
Program, který nese název "Porsche Passport", je vlastně docela jednoduchý a pro registraci do něj / účast v něm vám stačí pouze chytrý mobilní telefon a speciální aplikace. Po zaplacení jednorázového registračního poplatku 500 dolarů (11 tis. Kč) si budete moci zvolit ze dvou programů členství. V rámci programu "Launch" získáte přístup k osmi vozům, mezi kterými najdeme Porsche 718 Boxster, Cayman S, Macan S nebo Cayene. Členství vás ale měsíčně vyjde na 2 000 dolarů (44 tis. Kč).
Pokud byste ale toužili po širší nabídce automobilů, tedy celkem po dvaadvaceti rozličných modelech, pak si budete muset připlatit další tisícovku, samozřejmě v dolarech. Za 66 tisíc měsíčně získáte členství "Accelerate" programu a zpřístupní se vám i vozy jako 911 Carrera S, Panamera 4S, Macan GTS nebo Cayenne S E-Hybrid.
V rámci měsíčního poplatku jsou pak zahrnuty všechny ostatní náklady, mezi které patří různé poplatky, pojištění, opravy a také pravidelná údržba interiéru i exteriéru. O žádných možnostech rozšíření služby i na starý kontinent jsme bohužel informace nenašli, nicméně je otázkou, s jakým zájmem se vůbec služba setká.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?