Porsche spustilo speciální program, ve kterém si po zaplacení měsíčního poplatku můžete půjčit kterýkoliv z dvaadvaceti nabízených vozů a bezstarostně se v něm prohánět bez omezení kilometrů, nebo bez dalších poplatků za pojištění, údržbu či servis.
Program má vlastně ale hned dva malé háčky. Tím prvním a zřejmě nejzásadnějším je skutečnost, že ho provozuje americká pobočka Porsche sídlící v Atlantě, takže ostatní zájemci mají smůlu. Dalším háčkem pak může být cena. To už ale předbíháme, pojďme se na službu podívat zblízka.
Porsche, podobně jako další světové automobilky, nemůže ignorovat celosvětové trendy, mezi které kromě elektrifikace patří i sdílení automobilů. Tento program se tedy stal součástí strategie, v rámci které se Porsche chce stát do roku 2025 jednou z předních automobilek v oblasti nové éry mobility.
Program, který nese název "Porsche Passport", je vlastně docela jednoduchý a pro registraci do něj / účast v něm vám stačí pouze chytrý mobilní telefon a speciální aplikace. Po zaplacení jednorázového registračního poplatku 500 dolarů (11 tis. Kč) si budete moci zvolit ze dvou programů členství. V rámci programu "Launch" získáte přístup k osmi vozům, mezi kterými najdeme Porsche 718 Boxster, Cayman S, Macan S nebo Cayene. Členství vás ale měsíčně vyjde na 2 000 dolarů (44 tis. Kč).
Pokud byste ale toužili po širší nabídce automobilů, tedy celkem po dvaadvaceti rozličných modelech, pak si budete muset připlatit další tisícovku, samozřejmě v dolarech. Za 66 tisíc měsíčně získáte členství "Accelerate" programu a zpřístupní se vám i vozy jako 911 Carrera S, Panamera 4S, Macan GTS nebo Cayenne S E-Hybrid.
V rámci měsíčního poplatku jsou pak zahrnuty všechny ostatní náklady, mezi které patří různé poplatky, pojištění, opravy a také pravidelná údržba interiéru i exteriéru. O žádných možnostech rozšíření služby i na starý kontinent jsme bohužel informace nenašli, nicméně je otázkou, s jakým zájmem se vůbec služba setká.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?