Červený kříž před několika dny zveřejnil na svém Twitteru video, na kterém se kolona těžkých terénních náklaďáků MAN KAT1 snaží probít neprostupnými cestami Demokratické republiky Kongo, které místy připomínají spíše rozvodněné řeky.
Náklaďáky MAN KAT1 rozhodně nepatří k žádným výmyslům moderního automobilového průmyslu, jedná se o léty, náročným terénem a dokonce i bojem ověřené stroje, které už od sedmdesátých let dokazují, že každý terén se dá překonat.
Jak je ale na níže uveřejněném videu patrné, dokonce ani řidiči těchto strojů si nebyli jisti, zda dokáží projet neskutečně náročné "cesty" Demokratické republiky Kongo, které místy připomínají řeku. Nadšené projevy přítomných pak jasně naznačují, že podobné stroje jsou v této části země něčím nevídaným.
Vraťme se ale zpátky ke koloně, která převážela zásoby červeného kříže. Ta sestávala rovnou ze tří MANů KAT1, přičemž v čele kolony jela verze s pohonem 6x6, kterou následovaly dva vozy s pohonem 4x4. Aby si řidiči byli jisti, že terén budou moci projet bez zastavení, propojili svoje stroje tažnou tyčí a tažným lanem. Kdykoliv tedy jeden ze tří strojů ztratí trakci, stále je zde šance, že ho ten druhý popostrčí. Celý kolos pak vypadá skoro jako stádo slonů, kteří se v dlouhých kolonách přidržují chobotem slona před sebou.
Nothing stops our trucks from delivering aid in the Democratic Republic of the Congo. pic.twitter.com/AzfkAxlDMg
— ICRC (@ICRC) 7. října 2017
Zda kolona dojela do místa určení a kolik balíků jí zbylo na korbách bohužel nevíme, ovšem i z tohoto krátkého záběru je více než jasné, že cestování v Kongu musí být zatraceně náročné i pro ty nejodolnější stroje.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?