Náklaďáky červeného kříže se musí probíjet neprostupnou džunglí Konga jako stádo slonů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. října 2017, 12:07 Aktualizováno 10.10.2017, 12:31 Google+

Červený kříž před několika dny zveřejnil na svém Twitteru video, na kterém se kolona těžkých terénních náklaďáků MAN KAT1 snaží probít neprostupnými cestami Demokratické republiky Kongo, které místy připomínají spíše rozvodněné řeky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Náklaďáky MAN KAT1 si probíjí cestu džunglí Demokratické republiky Kongo

Náklaďáky MAN KAT1 si probíjí cestu džunglí Demokratické republiky Kongo | foto: twitter

Sdílejte článek

Náklaďáky MAN KAT1 rozhodně nepatří k žádným výmyslům moderního automobilového průmyslu, jedná se o léty, náročným terénem a dokonce i bojem ověřené stroje, které už od sedmdesátých let dokazují, že každý terén se dá překonat.

Jak je ale na níže uveřejněném videu patrné, dokonce ani řidiči těchto strojů si nebyli jisti, zda dokáží projet neskutečně náročné "cesty" Demokratické republiky Kongo, které místy připomínají řeku. Nadšené projevy přítomných pak jasně naznačují, že podobné stroje jsou v této části země něčím nevídaným.

Vraťme se ale zpátky ke koloně, která převážela zásoby červeného kříže. Ta sestávala rovnou ze tří MANů KAT1, přičemž v čele kolony jela verze s pohonem 6x6, kterou následovaly dva vozy s pohonem 4x4. Aby si řidiči byli jisti, že terén budou moci projet bez zastavení, propojili svoje stroje tažnou tyčí a tažným lanem. Kdykoliv tedy jeden ze tří strojů ztratí trakci, stále je zde šance, že ho ten druhý popostrčí. Celý kolos pak vypadá skoro jako stádo slonů, kteří se v dlouhých kolonách přidržují chobotem slona před sebou.

Zda kolona dojela do místa určení a kolik balíků jí zbylo na korbách bohužel nevíme, ovšem i z tohoto krátkého záběru je více než jasné, že cestování v Kongu musí být zatraceně náročné i pro ty nejodolnější stroje.

Vytisknout

Diskuze: Náklaďáky červeného kříže se musí probíjet neprostupnou džunglí Konga jako stádo slonů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Sprint Zagato

Alfa Romeo Sprint Zagato: Elegantní monstrum devadesátek zraje jako víno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud