Koenigsegg zadupal Bugatti Chiron do země, rekord mu vyfoukl o 5,5 sekundy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. října 2017, 15:22 Google+

Pamatujete na nedávný rekord Bugatti Chiron, během kterého dokázal tento exotický vůz zrychlit na 400 km/h a poté opět zastavit za rekordních 41,96 sekundy? Tak na to klidně zapomeňte, neboť tato disciplína má nového šampiona, který pochází ze Švédska.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg Agera RS

Koenigsegg Agera RS | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Když Christian von Koenigsegg, zakladatel automobilky Koenigsegg, četl zprávy o novém rekordu Bugatti Chiron v akceleraci a brzdění při rychlosti 400 km/h, řekl si, že jeho vůz by to mohl zvládnout lépe. A taky že zvládl.

Koenigsegg měl původně v plánu překonat tento rekord s hybridním modelem Regera, ovšem ten je nyní beznadějně vyprodán. Nicméně v jeho závodě stál zcela nový vůz Agera RS, jehož budoucí majitel s testem souhlasil - nejspíš si chtěl ověřit schopnosti vozu, za který utratí pořádný balík peněz.

Samotný test se měl uskutečnit na testovací dráze v Německu už 30. září, ovšem kvůli nepříznivým podmínkám byl zrušen. Koenigsegg tak sáhl po svém plánu B, kterým bylo opuštěné armádní letiště kdesi ve Skandinávii, které vojáci opustili již v roce 2003 a od té doby slouží jako solární elektrárna. 1. října pak přišlo skvělé počasí, nastaly ideální podmínky a Agera RS se vydala na trať.

Vůz, který měl na sobě ještě řadu ochranných folií, však nečekal žádný útulný povrch závodního okruhu. Neudržované letiště za 14 let poměrně zpustlo, což vyvíjelo na řidiče i automobil vysoké nároky. Ostatně ani délka ranveje nebyla příliš velkorysá, tovární řidič Niklas Lilja tak musel zvládnout stanovení rekordu na vzdálenosti cca 2,7 kilometru.

Když byly podmínky nejlepší a vůz i řidič byli připraveni, tým se rozhodl pokus realizovat. Agera RS to však měla ještě o to těžší, že na povrchu letiště vyrobeného převážně z betonu měla absolutně mizernou trakci. Až do třetího rychlostního stupně tak neustále svítila kontrolka systému pro kontrolu trakce.

Celý pokus však dopadl úspěšně a Niklas Lilja stanovil nový rekord ve zrychlení z 0 na 400 km/h a následném zastavení, jehož hodnota je 36,44 sekundy. Bugatti tak zůstalo pozadu o 5.52 sekundy.

Koenigsegg Agera RS pokořil rekord Bugatti Chiron (03:07) | zdroj: youtube.com

Samotné zrychlení na 400 km/h trvalo Ageře RS 26.88 sekundy a urazila přitom 1,9 kilometru. Zastavení na 0 pak proběhlo za 9,56 sekundy, během kterých urazila Agera 482 metrů. Její karbon-keramické brzdy a přilnavé pneumatiky Michelin tak dostaly pořádně zabrat.

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg zadupal Bugatti Chiron do země, rekord mu vyfoukl o 5,5 sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

Peugeot Partner

Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

reklama

Doporučujeme

Toyota Century 2018

Nepřehnání to Toyota s tím retro-designem? Nová limuzína vypadá jak z osmdesátek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

  2. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  3. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  4. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

  5. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud