Pamatujete na nedávný rekord Bugatti Chiron, během kterého dokázal tento exotický vůz zrychlit na 400 km/h a poté opět zastavit za rekordních 41,96 sekundy? Tak na to klidně zapomeňte, neboť tato disciplína má nového šampiona, který pochází ze Švédska.
Když Christian von Koenigsegg, zakladatel automobilky Koenigsegg, četl zprávy o novém rekordu Bugatti Chiron v akceleraci a brzdění při rychlosti 400 km/h, řekl si, že jeho vůz by to mohl zvládnout lépe. A taky že zvládl.
Koenigsegg měl původně v plánu překonat tento rekord s hybridním modelem Regera, ovšem ten je nyní beznadějně vyprodán. Nicméně v jeho závodě stál zcela nový vůz Agera RS, jehož budoucí majitel s testem souhlasil - nejspíš si chtěl ověřit schopnosti vozu, za který utratí pořádný balík peněz.
Samotný test se měl uskutečnit na testovací dráze v Německu už 30. září, ovšem kvůli nepříznivým podmínkám byl zrušen. Koenigsegg tak sáhl po svém plánu B, kterým bylo opuštěné armádní letiště kdesi ve Skandinávii, které vojáci opustili již v roce 2003 a od té doby slouží jako solární elektrárna. 1. října pak přišlo skvělé počasí, nastaly ideální podmínky a Agera RS se vydala na trať.
Vůz, který měl na sobě ještě řadu ochranných folií, však nečekal žádný útulný povrch závodního okruhu. Neudržované letiště za 14 let poměrně zpustlo, což vyvíjelo na řidiče i automobil vysoké nároky. Ostatně ani délka ranveje nebyla příliš velkorysá, tovární řidič Niklas Lilja tak musel zvládnout stanovení rekordu na vzdálenosti cca 2,7 kilometru.
Když byly podmínky nejlepší a vůz i řidič byli připraveni, tým se rozhodl pokus realizovat. Agera RS to však měla ještě o to těžší, že na povrchu letiště vyrobeného převážně z betonu měla absolutně mizernou trakci. Až do třetího rychlostního stupně tak neustále svítila kontrolka systému pro kontrolu trakce.
Celý pokus však dopadl úspěšně a Niklas Lilja stanovil nový rekord ve zrychlení z 0 na 400 km/h a následném zastavení, jehož hodnota je 36,44 sekundy. Bugatti tak zůstalo pozadu o 5.52 sekundy.
Samotné zrychlení na 400 km/h trvalo Ageře RS 26.88 sekundy a urazila přitom 1,9 kilometru. Zastavení na 0 pak proběhlo za 9,56 sekundy, během kterých urazila Agera 482 metrů. Její karbon-keramické brzdy a přilnavé pneumatiky Michelin tak dostaly pořádně zabrat.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?