Batman vystřídal během své filmové historie celou řadu zajímavých automobilů, ovšem skalní fanoušci si pod názvem "Batmobil" nejspíš představí černý Lincoln Futura v černé barvě a se světle červenými doplňky, který se objevil ve filmu Batman (Batman: The Movie) z roku 1966.
Originální Batmobil z roku 1966 vznikl na základech futuristického konceptu Lincoln Futura a do srdcí fanoušků se zaryl svým černým lakováním se světle červenými linkami a falešným tryskovým motorem v kufru. Kdo by ale chtěl přesnou repliku takového vozu, ten si musí sáhnout hluboko do kapsy. Jedna taková se totiž nedávno prodala za 250.000 dolarů (5,5 milionu Kč).
Pokud byste ovšem netrvali na přesné filmové replice a váš rozpočet by se pohyboval okolo 5.000 dolarů (110.000 Kč), pak pro vás máme skvělé zprávy. Před sedmi dny se totiž na inzertním webu Craiglist objevila replika Batmobilu postavená na základech Fordu Mustang Cabrio z roku 1987 a jeho cena je právě 5.000 dolarů!
Za takovou cenu je ovšem jasné, že nemůžete očekávat žádné zázraky. S přední maskou si ještě někdo snažil vyhrát, ovšem za ní už je to jedna velká tragédie.Vůz sice nese černo barvu, ovšem lemován je oranžovými linkami, v jeho podbězích září chromovaná kola s rudým netopírem ve středu a boční profil hyzdí přehnaná "křídla", která se zvedají od předních dveří a táhnou se až ke konci vozu.
Zadní část "zdobí" falešná tryska proudového motoru, tři falešné koncovky výfuku čnějící k nebi a plexisklo s olámanými rohy, které je přichycené ke karoserii vruty, pod kterým má být zřejmě vidět část "proudového motoru".
Tvůrčí invence autora je znát i v interiéru, do kterého nalepil snad každý nefunkční kousek elektroniky, který našel na sběrném dvoře. Nechybí zde nefunkční laptop, nefunkční telefony, monitor a pár desek s tištěnými spoji. Zajímavým počinem je i volant s částečně uříznutým věncem, který nyní vypadá jako "knipl". A aby toho nebylo málo, je na volantu přilepen ještě kus neidentifikovatelné konzole.
Jedinou zajímavou věcí je tak zřejmě 5.0 litrový motor V8 pod kapotou, který je spřažen s manuální převodovkou. Inzerent také zdůrazňuje, že vůz neprošel žádnou nehodou. Pokud ale není nehodou celá tato přestavba, pak už nevíme.
Jakkoliv se může zdát neuvěřitelné, že někdo něco takového vůbec stvořil, ještě neuvěřitelnější je skutečnost, že tento vůz už prý prošel vlastnictvím dvou lidí. Zda se najde další člověk ochoten utratit v přepočtu 110.000 korun za něco takového je však záhadou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.