Když se řekne klasický hot-hatch, většina z nás si vybaví první generaci Golfu GTI nebo Peugeot 205 GTI. Tuto trojici by však měl doplňovat ještě jeden zástupce ze země galského kohouta, Renault R5 Turbo. Ten možná bývá laickou veřejností opomíjen, ovšem o to víc je ceněn mezi odborníky.
Klasické hot-hatche jsou poslední dobou jedněmi z nejžádanějších vozů kategorie youngtimer, což ostatně potvrzuje i tento Renault R5 Turbo ve vzácné edici Turbo 2 Evolution, který je momentálně dražen na webu Bring a Trailer. Dražba sice končí až za jeden den, ovšem už teď se nejvyšší příhoz zastavil na částce 75.000 dolarů, v přepočtu tedy cca 1.6 milionu korun.
Na vzácnosti tomuto vozu jistě přidává i skutečnost, že celkem bylo vyrobenou pouhých 200 kusů, přičemž do zámoří jich bylo exportováno nanejvýš pár desítek. Pod kapotou tohoto vozu se nacházel turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.4 litru, který byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.
Výkon standardního modelu R5 Turbo se pohyboval okolo 118 kW (160 koní) a točivý moment dosahoval cca 221 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se konalo za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastavila až na hranici 200 km/h. Modely Evolution však dostaly motor se zvětšeným objemem, výkonnějším turbodmychadlem a nechyběl ani mezichladič.
Hranatá a agresivně vyhlížející karoserie tohoto konkrétního kousku se navíc může pochlubit i speciálními příplatkovými světlomety Cibie Super Oscar, díky kterým vypadá, jako by právě utekla ze závodů Rally.
Vůz byl vyroben v roce 1985 a nese výrobní číslo 117 (z 200), ovšem podle jeho stavu byste hádali věk o několik desítek let nižší. Původní majitel se o vůz pečlivě staral, což je vidět jak na karoserii, tak v interiéru. Minulý rok navíc dostal malý Renault kompletní servis všech mechanických částí, který majitele vyšel na 20.000 dolarů.
Díky skvělému stavu, kompletní servisní historii a velkému sběratelskému potenciálu se rozhodně nebudeme divit, když cena tohoto Renaultu překročí dva miliony korun. Ostatně my už teď víme, že jeho budoucímu majiteli ho budeme tiše závidět.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?