Renault R5 Turbo Evolution: Opomíjený trhač asfaltu šlapal cestičku ostrým hatchbacků

Renault R5 Turbo 2 Evolution
Renault R5 Turbo 2 Evolution, foto: bringatrailer.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. října 2017 18:05
Sdílej:

Když se řekne klasický hot-hatch, většina z nás si vybaví první generaci Golfu GTI nebo Peugeot 205 GTI. Tuto trojici by však měl doplňovat ještě jeden zástupce ze země galského kohouta, Renault R5 Turbo. Ten možná bývá laickou veřejností opomíjen, ovšem o to víc je ceněn mezi odborníky.

Klasické hot-hatche jsou poslední dobou jedněmi z nejžádanějších vozů kategorie youngtimer, což ostatně potvrzuje i tento Renault R5 Turbo ve vzácné edici Turbo 2 Evolution, který je momentálně dražen na webu Bring a Trailer. Dražba sice končí až za jeden den, ovšem už teď se nejvyšší příhoz zastavil na částce 75.000 dolarů, v přepočtu tedy cca 1.6 milionu korun.

Na vzácnosti tomuto vozu jistě přidává i skutečnost, že celkem bylo vyrobenou pouhých 200 kusů, přičemž do zámoří jich bylo exportováno nanejvýš pár desítek. Pod kapotou tohoto vozu se nacházel turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.4 litru, který byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.

Výkon standardního modelu R5 Turbo se pohyboval okolo 118 kW (160 koní) a točivý moment dosahoval cca 221 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se konalo za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastavila až na hranici 200 km/h. Modely Evolution však dostaly motor se zvětšeným objemem, výkonnějším turbodmychadlem a nechyběl ani mezichladič.

Hranatá a agresivně vyhlížející karoserie tohoto konkrétního kousku se navíc může pochlubit i speciálními příplatkovými světlomety Cibie Super Oscar, díky kterým vypadá, jako by právě utekla ze závodů Rally.

Vůz byl vyroben v roce 1985 a nese výrobní číslo 117 (z 200), ovšem podle jeho stavu byste hádali věk o několik desítek let nižší. Původní majitel se o vůz pečlivě staral, což je vidět jak na karoserii, tak v interiéru. Minulý rok navíc dostal malý Renault kompletní servis všech mechanických částí, který majitele vyšel na 20.000 dolarů.

Díky skvělému stavu, kompletní servisní historii a velkému sběratelskému potenciálu se rozhodně nebudeme divit, když cena tohoto Renaultu překročí dva miliony korun. Ostatně my už teď víme, že jeho budoucímu majiteli ho budeme tiše závidět.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.