Když se řekne klasický hot-hatch, většina z nás si vybaví první generaci Golfu GTI nebo Peugeot 205 GTI. Tuto trojici by však měl doplňovat ještě jeden zástupce ze země galského kohouta, Renault R5 Turbo. Ten možná bývá laickou veřejností opomíjen, ovšem o to víc je ceněn mezi odborníky.
Klasické hot-hatche jsou poslední dobou jedněmi z nejžádanějších vozů kategorie youngtimer, což ostatně potvrzuje i tento Renault R5 Turbo ve vzácné edici Turbo 2 Evolution, který je momentálně dražen na webu Bring a Trailer. Dražba sice končí až za jeden den, ovšem už teď se nejvyšší příhoz zastavil na částce 75.000 dolarů, v přepočtu tedy cca 1.6 milionu korun.
Na vzácnosti tomuto vozu jistě přidává i skutečnost, že celkem bylo vyrobenou pouhých 200 kusů, přičemž do zámoří jich bylo exportováno nanejvýš pár desítek. Pod kapotou tohoto vozu se nacházel turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.4 litru, který byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.
Výkon standardního modelu R5 Turbo se pohyboval okolo 118 kW (160 koní) a točivý moment dosahoval cca 221 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se konalo za 6,9 sekundy a ručička tachometru se zastavila až na hranici 200 km/h. Modely Evolution však dostaly motor se zvětšeným objemem, výkonnějším turbodmychadlem a nechyběl ani mezichladič.
Hranatá a agresivně vyhlížející karoserie tohoto konkrétního kousku se navíc může pochlubit i speciálními příplatkovými světlomety Cibie Super Oscar, díky kterým vypadá, jako by právě utekla ze závodů Rally.
Vůz byl vyroben v roce 1985 a nese výrobní číslo 117 (z 200), ovšem podle jeho stavu byste hádali věk o několik desítek let nižší. Původní majitel se o vůz pečlivě staral, což je vidět jak na karoserii, tak v interiéru. Minulý rok navíc dostal malý Renault kompletní servis všech mechanických částí, který majitele vyšel na 20.000 dolarů.
Díky skvělému stavu, kompletní servisní historii a velkému sběratelskému potenciálu se rozhodně nebudeme divit, když cena tohoto Renaultu překročí dva miliony korun. Ostatně my už teď víme, že jeho budoucímu majiteli ho budeme tiše závidět.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.