Ten pohled vypadá skoro neuvěřitelně, přesto je reálný. Celá ato nepříjemná situace se odehrála ve městě Harbin, které je hlavním městem čínské provincie Heilongjiang. Co bylo příčinou propadu není známo, ovšem mocný dvanáctiválec pod kapotou luxusní limuzíny v tom bude nejspíš nevinně.
Vozy značky Rolls-Royce jsou proslaveny svým luxusem, kvalitou a také komfortem, ovšem o jejich hornických schopnostech nikdy nepadlo ani slovo. Jeden neznámý čínský podnikatel si však mohl vyzkoušet výlet s touto limuzínou pod zemský povrch na vlastní kůži, avšak poněkud nedobrovolně.
Celá situace se měla odehrát na hlavní silnici města Harbin (severovýchodní Čína, provincie Heilongjiang ), když řidič čekal ve svém luxusním voze na křižovatce. Jakmile se rozsvítila zelená, řidič sešlápl plynový pedál, ovšem místo rozjezdu směrem kupředu se vůz vydal na cestu směrem dolů.
Celá jízda tak předčasně skončila v kráteru uprostřed silnice, jehož hloubka i průměr se odhadují na 182 centimetrů. Podle slov řidiče nešlo otevřít dveře, proto musel ze svého vozu vylézt oknem.
Podobné propady silnic se poslední dobou objevují stále častěji, přičemž důvodů k jejich vzniku mohou být desítky. Co způsobilo propad v tomto konkrétním případě je zatím nejisté, ovšem Rolls-Royce se nyní může chlubit, že pod jejich motory V12 se doslova chvěje zem.
Co se samotného vozu týče, s jeho vyproštěním musela pomoci těžká technika. Podle britského webu Mirror je vůz za 16,4 milionu kompletně na odpis, ovšem čistě od pohledu se zdá, že by k jeho záchraně stačila menší návštěva servisu v Rolls-Royce. Je však docela možné, že během pádu došlo k poškození některých z nosných částí karoserie a vůz bude skutečně neopravitelný.
Zda byl vůz pojištěn na podobnou událost, nebo zda bude majitel vymáhat odškodnění po městě, zatím není jasné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?