Ten pohled vypadá skoro neuvěřitelně, přesto je reálný. Celá ato nepříjemná situace se odehrála ve městě Harbin, které je hlavním městem čínské provincie Heilongjiang. Co bylo příčinou propadu není známo, ovšem mocný dvanáctiválec pod kapotou luxusní limuzíny v tom bude nejspíš nevinně.
Vozy značky Rolls-Royce jsou proslaveny svým luxusem, kvalitou a také komfortem, ovšem o jejich hornických schopnostech nikdy nepadlo ani slovo. Jeden neznámý čínský podnikatel si však mohl vyzkoušet výlet s touto limuzínou pod zemský povrch na vlastní kůži, avšak poněkud nedobrovolně.
Celá situace se měla odehrát na hlavní silnici města Harbin (severovýchodní Čína, provincie Heilongjiang ), když řidič čekal ve svém luxusním voze na křižovatce. Jakmile se rozsvítila zelená, řidič sešlápl plynový pedál, ovšem místo rozjezdu směrem kupředu se vůz vydal na cestu směrem dolů.
Celá jízda tak předčasně skončila v kráteru uprostřed silnice, jehož hloubka i průměr se odhadují na 182 centimetrů. Podle slov řidiče nešlo otevřít dveře, proto musel ze svého vozu vylézt oknem.
Podobné propady silnic se poslední dobou objevují stále častěji, přičemž důvodů k jejich vzniku mohou být desítky. Co způsobilo propad v tomto konkrétním případě je zatím nejisté, ovšem Rolls-Royce se nyní může chlubit, že pod jejich motory V12 se doslova chvěje zem.
Co se samotného vozu týče, s jeho vyproštěním musela pomoci těžká technika. Podle britského webu Mirror je vůz za 16,4 milionu kompletně na odpis, ovšem čistě od pohledu se zdá, že by k jeho záchraně stačila menší návštěva servisu v Rolls-Royce. Je však docela možné, že během pádu došlo k poškození některých z nosných částí karoserie a vůz bude skutečně neopravitelný.
Zda byl vůz pojištěn na podobnou událost, nebo zda bude majitel vymáhat odškodnění po městě, zatím není jasné.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?