Ten pohled vypadá skoro neuvěřitelně, přesto je reálný. Celá ato nepříjemná situace se odehrála ve městě Harbin, které je hlavním městem čínské provincie Heilongjiang. Co bylo příčinou propadu není známo, ovšem mocný dvanáctiválec pod kapotou luxusní limuzíny v tom bude nejspíš nevinně.
Vozy značky Rolls-Royce jsou proslaveny svým luxusem, kvalitou a také komfortem, ovšem o jejich hornických schopnostech nikdy nepadlo ani slovo. Jeden neznámý čínský podnikatel si však mohl vyzkoušet výlet s touto limuzínou pod zemský povrch na vlastní kůži, avšak poněkud nedobrovolně.
Celá situace se měla odehrát na hlavní silnici města Harbin (severovýchodní Čína, provincie Heilongjiang ), když řidič čekal ve svém luxusním voze na křižovatce. Jakmile se rozsvítila zelená, řidič sešlápl plynový pedál, ovšem místo rozjezdu směrem kupředu se vůz vydal na cestu směrem dolů.
Celá jízda tak předčasně skončila v kráteru uprostřed silnice, jehož hloubka i průměr se odhadují na 182 centimetrů. Podle slov řidiče nešlo otevřít dveře, proto musel ze svého vozu vylézt oknem.
Podobné propady silnic se poslední dobou objevují stále častěji, přičemž důvodů k jejich vzniku mohou být desítky. Co způsobilo propad v tomto konkrétním případě je zatím nejisté, ovšem Rolls-Royce se nyní může chlubit, že pod jejich motory V12 se doslova chvěje zem.
Co se samotného vozu týče, s jeho vyproštěním musela pomoci těžká technika. Podle britského webu Mirror je vůz za 16,4 milionu kompletně na odpis, ovšem čistě od pohledu se zdá, že by k jeho záchraně stačila menší návštěva servisu v Rolls-Royce. Je však docela možné, že během pádu došlo k poškození některých z nosných částí karoserie a vůz bude skutečně neopravitelný.
Zda byl vůz pojištěn na podobnou událost, nebo zda bude majitel vymáhat odškodnění po městě, zatím není jasné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?