Na dodání prvních modelů nového kompaktního SUV Škoda Karoq si zákazníci ještě pár týdnů počkají, přesto už se internetem rojí spekulace o extrémně výkonném provedení tohoto modelu, které by pod kapotou mohlo ukrývat dokonce dva motory, přičemž jeden z nich bude poháněn elektrickou energií.
Na první modely Škody Karoq už netrpělivě čeká celá řada zájemců, ovšem ti se dočkají nejdříve 18.10, tohoto roku, kdy budou prodeje oficiálně zahájeny. To ovšem nebrání Škodovce v tom, aby nás už nyní lákala na sportovní varianty tohoto dlouho očekávaného modelu, který nahradí velmi populární SUV Yetti.
Kromě klasického Karoqu se krátce po začátku nového roku dočkáme i jeho "Sportline" varianty, ovšem ta by neměla nabídnout po technické stránce nic nového, všechny změny by se měly týkat pouze designu a výbavy. Kompletní balíček radosti, výkonu a designu by se nám měl dostat pod ruce až v roce 2019 pod kapotou Karoqu RS, který slibuje velké věci.
Model RS sice stále není potvrzen, ovšem Christian Strube, ředitel vývojového oddělení Škoda, už v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že by si velmi přál, aby se tento vůz stal realitou. Jen pro připomenutí, právě díky Strubemu se brzy dočkáme i sportovního Kodiaqu RS, který by měl dorazit někdy v průběhu příštího roku.
Jeho menší bratříček Karoq sice dorazí o něco později, ovšem to by mohlo hrát v jeho prospěch - mohl by se totiž představit v roli sportovního hybridu. Pokud by totiž jeho příchod nastal až po roce 2019, mohl by využít hybridní platformy připravované pro hybridní Superb, který se má představit právě v roce 2019.
Dlouho se očekávalo, že Karoq RS bude sdílet techniku se sesterským Seatem Ateca Cupra. Ten je poháněn "staromódním" přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2.0 litru s výkonem okolo 300 koní. Podle posledních zpráv by však Karoq RS měl dostat poněkud slabší spalovací motor, který by však spolupracoval s elektromotorem, díky čemuž by celek nabídl podobný výkon, jako právě Ateca Cupra.
Web Motor1 navíc dodává, že podle některých zpráv už se ve Škodovce tento hybridní elektrifikovaný Karoq RS testuje. Podle slov Strubeho totiž technici vždy nejdřív postaví prototyp, kterým se následně Strube sveze. Pokud totiž chcete "zelenou" pro nějaký projekt, je vždy nejlepší představit ho připravený.
Ať už ale plány s Karoqem RS dopadnou jakkoliv, portfolio modelů RS by se mělo rozrůstat. Kromě Kodiaqu RS a potencionálního Karoqu RS je ve hře ještě Superb RS. Sportovní varianty městského supermini Citigo nebo návrat sportovní Fabie RS se však neplánuje. Důvod? Prý nedostatek poptávky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?