Na dodání prvních modelů nového kompaktního SUV Škoda Karoq si zákazníci ještě pár týdnů počkají, přesto už se internetem rojí spekulace o extrémně výkonném provedení tohoto modelu, které by pod kapotou mohlo ukrývat dokonce dva motory, přičemž jeden z nich bude poháněn elektrickou energií.
Na první modely Škody Karoq už netrpělivě čeká celá řada zájemců, ovšem ti se dočkají nejdříve 18.10, tohoto roku, kdy budou prodeje oficiálně zahájeny. To ovšem nebrání Škodovce v tom, aby nás už nyní lákala na sportovní varianty tohoto dlouho očekávaného modelu, který nahradí velmi populární SUV Yetti.
Kromě klasického Karoqu se krátce po začátku nového roku dočkáme i jeho "Sportline" varianty, ovšem ta by neměla nabídnout po technické stránce nic nového, všechny změny by se měly týkat pouze designu a výbavy. Kompletní balíček radosti, výkonu a designu by se nám měl dostat pod ruce až v roce 2019 pod kapotou Karoqu RS, který slibuje velké věci.
Model RS sice stále není potvrzen, ovšem Christian Strube, ředitel vývojového oddělení Škoda, už v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že by si velmi přál, aby se tento vůz stal realitou. Jen pro připomenutí, právě díky Strubemu se brzy dočkáme i sportovního Kodiaqu RS, který by měl dorazit někdy v průběhu příštího roku.
Jeho menší bratříček Karoq sice dorazí o něco později, ovšem to by mohlo hrát v jeho prospěch - mohl by se totiž představit v roli sportovního hybridu. Pokud by totiž jeho příchod nastal až po roce 2019, mohl by využít hybridní platformy připravované pro hybridní Superb, který se má představit právě v roce 2019.
Dlouho se očekávalo, že Karoq RS bude sdílet techniku se sesterským Seatem Ateca Cupra. Ten je poháněn "staromódním" přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2.0 litru s výkonem okolo 300 koní. Podle posledních zpráv by však Karoq RS měl dostat poněkud slabší spalovací motor, který by však spolupracoval s elektromotorem, díky čemuž by celek nabídl podobný výkon, jako právě Ateca Cupra.
Web Motor1 navíc dodává, že podle některých zpráv už se ve Škodovce tento hybridní elektrifikovaný Karoq RS testuje. Podle slov Strubeho totiž technici vždy nejdřív postaví prototyp, kterým se následně Strube sveze. Pokud totiž chcete "zelenou" pro nějaký projekt, je vždy nejlepší představit ho připravený.
Ať už ale plány s Karoqem RS dopadnou jakkoliv, portfolio modelů RS by se mělo rozrůstat. Kromě Kodiaqu RS a potencionálního Karoqu RS je ve hře ještě Superb RS. Sportovní varianty městského supermini Citigo nebo návrat sportovní Fabie RS se však neplánuje. Důvod? Prý nedostatek poptávky.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?