Na dodání prvních modelů nového kompaktního SUV Škoda Karoq si zákazníci ještě pár týdnů počkají, přesto už se internetem rojí spekulace o extrémně výkonném provedení tohoto modelu, které by pod kapotou mohlo ukrývat dokonce dva motory, přičemž jeden z nich bude poháněn elektrickou energií.
Na první modely Škody Karoq už netrpělivě čeká celá řada zájemců, ovšem ti se dočkají nejdříve 18.10, tohoto roku, kdy budou prodeje oficiálně zahájeny. To ovšem nebrání Škodovce v tom, aby nás už nyní lákala na sportovní varianty tohoto dlouho očekávaného modelu, který nahradí velmi populární SUV Yetti.
Kromě klasického Karoqu se krátce po začátku nového roku dočkáme i jeho "Sportline" varianty, ovšem ta by neměla nabídnout po technické stránce nic nového, všechny změny by se měly týkat pouze designu a výbavy. Kompletní balíček radosti, výkonu a designu by se nám měl dostat pod ruce až v roce 2019 pod kapotou Karoqu RS, který slibuje velké věci.
Model RS sice stále není potvrzen, ovšem Christian Strube, ředitel vývojového oddělení Škoda, už v rozhovoru pro Auto Express potvrdil, že by si velmi přál, aby se tento vůz stal realitou. Jen pro připomenutí, právě díky Strubemu se brzy dočkáme i sportovního Kodiaqu RS, který by měl dorazit někdy v průběhu příštího roku.
Jeho menší bratříček Karoq sice dorazí o něco později, ovšem to by mohlo hrát v jeho prospěch - mohl by se totiž představit v roli sportovního hybridu. Pokud by totiž jeho příchod nastal až po roce 2019, mohl by využít hybridní platformy připravované pro hybridní Superb, který se má představit právě v roce 2019.
Dlouho se očekávalo, že Karoq RS bude sdílet techniku se sesterským Seatem Ateca Cupra. Ten je poháněn "staromódním" přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2.0 litru s výkonem okolo 300 koní. Podle posledních zpráv by však Karoq RS měl dostat poněkud slabší spalovací motor, který by však spolupracoval s elektromotorem, díky čemuž by celek nabídl podobný výkon, jako právě Ateca Cupra.
Web Motor1 navíc dodává, že podle některých zpráv už se ve Škodovce tento hybridní elektrifikovaný Karoq RS testuje. Podle slov Strubeho totiž technici vždy nejdřív postaví prototyp, kterým se následně Strube sveze. Pokud totiž chcete "zelenou" pro nějaký projekt, je vždy nejlepší představit ho připravený.
Ať už ale plány s Karoqem RS dopadnou jakkoliv, portfolio modelů RS by se mělo rozrůstat. Kromě Kodiaqu RS a potencionálního Karoqu RS je ve hře ještě Superb RS. Sportovní varianty městského supermini Citigo nebo návrat sportovní Fabie RS se však neplánuje. Důvod? Prý nedostatek poptávky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.