Když se řekne "Art Car", většina z nás si vybaví automobily značky BMW v různorodých barevných kombinacích, za jejichž vznikem stojí řada celosvětově uznávaných umělců. Svůj originální Art Car má ovšem i jiná německá automobilka - Porsche.
Tohle zachovalé Porsche 911 z roku 1966 je skutečným unikátem a magnetem na sběratele. Jeho výjimečnost je patrná už na první pohled, nicméně na ten druhý si člověk všímá dalších detailů, díky nimž si tento vůz rozhodně zaslouží pozornost.
Na první pohled výjimečné Porsche je unikátní už svou konstrukcí, kterou ovšem docení zejména skalní fanoušci značky: jedná se totiž o poměrně raritní variantu s krátkým rozvorem, která pochází z roku 1966. Ze stejného roku pak pochází motor i převodovka, takže všechny hlavní díly by měly být originální.
Pokud jsme inzerátu správně porozuměli, pak má automobil od zakoupení jediného majitele, který s ním jezdil prvních pět let, ovšem poté se vůz rozhodl ustájit v teplé a suché místnosti. Zda ve své garáži či na autosalonu však netušíme. Zvrat v životě tohoto Porsche přišel v roce 2008, kdy získala jeho karoserie barvy a grafiky od světoznámého umělce jménem Gerriet Postma.
Od té chvíle byl automobil znovu zaparkován pod střechou, tentokrát však na blíže neurčeném showroomu. Zpátky na silnici se však podíval hned následující rok (2009), kdy vyprovázel umělce Garrieta Postmu na jeho poslední cestě. Stal se tak posledním velkým dílem tohoto umělce.
Nyní je ale vůz opět zaparkovaný a čeká na nového majitele, který za něj zaplatí 77.500 Euro (přes 2 miliony korun) a zajede si pro něj do Holandska, kde se vůz momentálně nachází.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.