Když se řekne "Art Car", většina z nás si vybaví automobily značky BMW v různorodých barevných kombinacích, za jejichž vznikem stojí řada celosvětově uznávaných umělců. Svůj originální Art Car má ovšem i jiná německá automobilka - Porsche.
Tohle zachovalé Porsche 911 z roku 1966 je skutečným unikátem a magnetem na sběratele. Jeho výjimečnost je patrná už na první pohled, nicméně na ten druhý si člověk všímá dalších detailů, díky nimž si tento vůz rozhodně zaslouží pozornost.
Na první pohled výjimečné Porsche je unikátní už svou konstrukcí, kterou ovšem docení zejména skalní fanoušci značky: jedná se totiž o poměrně raritní variantu s krátkým rozvorem, která pochází z roku 1966. Ze stejného roku pak pochází motor i převodovka, takže všechny hlavní díly by měly být originální.
Pokud jsme inzerátu správně porozuměli, pak má automobil od zakoupení jediného majitele, který s ním jezdil prvních pět let, ovšem poté se vůz rozhodl ustájit v teplé a suché místnosti. Zda ve své garáži či na autosalonu však netušíme. Zvrat v životě tohoto Porsche přišel v roce 2008, kdy získala jeho karoserie barvy a grafiky od světoznámého umělce jménem Gerriet Postma.
Od té chvíle byl automobil znovu zaparkován pod střechou, tentokrát však na blíže neurčeném showroomu. Zpátky na silnici se však podíval hned následující rok (2009), kdy vyprovázel umělce Garrieta Postmu na jeho poslední cestě. Stal se tak posledním velkým dílem tohoto umělce.
Nyní je ale vůz opět zaparkovaný a čeká na nového majitele, který za něj zaplatí 77.500 Euro (přes 2 miliony korun) a zajede si pro něj do Holandska, kde se vůz momentálně nachází.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.