Když se řekne "Art Car", většina z nás si vybaví automobily značky BMW v různorodých barevných kombinacích, za jejichž vznikem stojí řada celosvětově uznávaných umělců. Svůj originální Art Car má ovšem i jiná německá automobilka - Porsche.
Tohle zachovalé Porsche 911 z roku 1966 je skutečným unikátem a magnetem na sběratele. Jeho výjimečnost je patrná už na první pohled, nicméně na ten druhý si člověk všímá dalších detailů, díky nimž si tento vůz rozhodně zaslouží pozornost.
Na první pohled výjimečné Porsche je unikátní už svou konstrukcí, kterou ovšem docení zejména skalní fanoušci značky: jedná se totiž o poměrně raritní variantu s krátkým rozvorem, která pochází z roku 1966. Ze stejného roku pak pochází motor i převodovka, takže všechny hlavní díly by měly být originální.
Pokud jsme inzerátu správně porozuměli, pak má automobil od zakoupení jediného majitele, který s ním jezdil prvních pět let, ovšem poté se vůz rozhodl ustájit v teplé a suché místnosti. Zda ve své garáži či na autosalonu však netušíme. Zvrat v životě tohoto Porsche přišel v roce 2008, kdy získala jeho karoserie barvy a grafiky od světoznámého umělce jménem Gerriet Postma.
Od té chvíle byl automobil znovu zaparkován pod střechou, tentokrát však na blíže neurčeném showroomu. Zpátky na silnici se však podíval hned následující rok (2009), kdy vyprovázel umělce Garrieta Postmu na jeho poslední cestě. Stal se tak posledním velkým dílem tohoto umělce.
Nyní je ale vůz opět zaparkovaný a čeká na nového majitele, který za něj zaplatí 77.500 Euro (přes 2 miliony korun) a zajede si pro něj do Holandska, kde se vůz momentálně nachází.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?