Kdykoliv se objeví nový sportovní automobil, jen jen otázkou času kdy ho výrobce postaví na legendární Nürburgring, kde by měl urvat nejrychlejší čas na kolo. První příčku si sice stále a sveřepě drží elektromobil Nio EP9, nicméně na druhou se posunulo Porsche 911 GT2 RS, které tak zadupalo do země okruhový Radical SR8LM i Lamborghini Huracan Performante.
Nejen že je nové Porsche 911 GT2 RS nejrychlejším modelem 911 jaký byl kdy vyroben, ale stal se také nejrychlejším produkčním vozem se spalovacím motorem na Nurburgringu, čehož dosáhl s časem 6 minut a 47.3 sekundy. GT2 RS je navíc čistokrevná zadokolka, což Porsche přináší i titul nejrychlejšího vozu s náhonem zadních kol na ringu.
Se svým časem se Porsche umístilo jen o pouhých 1.4 sekundy za elektrickým supersportem NextEV Nio EP9, který dlouho působil jako absolutně neporazitelný. V celkové tabulce je tak Porsche na druhém místě, zatímco třetí příčku drží okruhový Radical SR8LM a na bramborovou pozici odpadlo Lamborghini Huracan Performante.
K úspěchu se vyjádřil i Frank-Steffen Walliser, viceprezident Porsche Motorsport a vozů GT, podle jehož slov si na začátku vývoje nové GT2 RS dali technici za cíl pokořit na ringu čas 7 minut a 5 sekund. Tento cíl ovšem pokořili o dalších 17.7 sekundy, za což Walliser děkoval hlavně vývojovým inženýrům, kteří předvedly výjimečnou práci.
K překonání rekordu byly na start postaveny dva vozy 911 GT2 RS, za jejichž volant usedl Lars Kern a Nick Tandy. Nový rekord se pak podařilo stanovit druhému jmenovanému 20. září v 19:11, kdy byly podle automobilky zcela ideální venkovní podmínky. Jeho průměrná rychlost během zběsilé jízdy po slavném okruhu dosahovala hodnoty 184.11 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?