Kdykoliv se objeví nový sportovní automobil, jen jen otázkou času kdy ho výrobce postaví na legendární Nürburgring, kde by měl urvat nejrychlejší čas na kolo. První příčku si sice stále a sveřepě drží elektromobil Nio EP9, nicméně na druhou se posunulo Porsche 911 GT2 RS, které tak zadupalo do země okruhový Radical SR8LM i Lamborghini Huracan Performante.
Nejen že je nové Porsche 911 GT2 RS nejrychlejším modelem 911 jaký byl kdy vyroben, ale stal se také nejrychlejším produkčním vozem se spalovacím motorem na Nurburgringu, čehož dosáhl s časem 6 minut a 47.3 sekundy. GT2 RS je navíc čistokrevná zadokolka, což Porsche přináší i titul nejrychlejšího vozu s náhonem zadních kol na ringu.
Se svým časem se Porsche umístilo jen o pouhých 1.4 sekundy za elektrickým supersportem NextEV Nio EP9, který dlouho působil jako absolutně neporazitelný. V celkové tabulce je tak Porsche na druhém místě, zatímco třetí příčku drží okruhový Radical SR8LM a na bramborovou pozici odpadlo Lamborghini Huracan Performante.
K úspěchu se vyjádřil i Frank-Steffen Walliser, viceprezident Porsche Motorsport a vozů GT, podle jehož slov si na začátku vývoje nové GT2 RS dali technici za cíl pokořit na ringu čas 7 minut a 5 sekund. Tento cíl ovšem pokořili o dalších 17.7 sekundy, za což Walliser děkoval hlavně vývojovým inženýrům, kteří předvedly výjimečnou práci.
K překonání rekordu byly na start postaveny dva vozy 911 GT2 RS, za jejichž volant usedl Lars Kern a Nick Tandy. Nový rekord se pak podařilo stanovit druhému jmenovanému 20. září v 19:11, kdy byly podle automobilky zcela ideální venkovní podmínky. Jeho průměrná rychlost během zběsilé jízdy po slavném okruhu dosahovala hodnoty 184.11 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.