Kdykoliv se objeví nový sportovní automobil, jen jen otázkou času kdy ho výrobce postaví na legendární Nürburgring, kde by měl urvat nejrychlejší čas na kolo. První příčku si sice stále a sveřepě drží elektromobil Nio EP9, nicméně na druhou se posunulo Porsche 911 GT2 RS, které tak zadupalo do země okruhový Radical SR8LM i Lamborghini Huracan Performante.
Nejen že je nové Porsche 911 GT2 RS nejrychlejším modelem 911 jaký byl kdy vyroben, ale stal se také nejrychlejším produkčním vozem se spalovacím motorem na Nurburgringu, čehož dosáhl s časem 6 minut a 47.3 sekundy. GT2 RS je navíc čistokrevná zadokolka, což Porsche přináší i titul nejrychlejšího vozu s náhonem zadních kol na ringu.
Se svým časem se Porsche umístilo jen o pouhých 1.4 sekundy za elektrickým supersportem NextEV Nio EP9, který dlouho působil jako absolutně neporazitelný. V celkové tabulce je tak Porsche na druhém místě, zatímco třetí příčku drží okruhový Radical SR8LM a na bramborovou pozici odpadlo Lamborghini Huracan Performante.
K úspěchu se vyjádřil i Frank-Steffen Walliser, viceprezident Porsche Motorsport a vozů GT, podle jehož slov si na začátku vývoje nové GT2 RS dali technici za cíl pokořit na ringu čas 7 minut a 5 sekund. Tento cíl ovšem pokořili o dalších 17.7 sekundy, za což Walliser děkoval hlavně vývojovým inženýrům, kteří předvedly výjimečnou práci.
K překonání rekordu byly na start postaveny dva vozy 911 GT2 RS, za jejichž volant usedl Lars Kern a Nick Tandy. Nový rekord se pak podařilo stanovit druhému jmenovanému 20. září v 19:11, kdy byly podle automobilky zcela ideální venkovní podmínky. Jeho průměrná rychlost během zběsilé jízdy po slavném okruhu dosahovala hodnoty 184.11 km/h.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.