Toužíte se po testovací jízdě v novém BMW X3 ve sportovní specifikaci M40i, ale nechce se vám opouštět teplo vašeho domova? Pak pro vás máme dobrou zprávu, díky novému 360° videu od BMW si budete moci užít projížďku tímto vozem dokonce až po Marsu.
Jako reklama zajímavý koncept, nicméně v reálném životě by mohl malý problém představovat nedostatek kyslíku, bez kterého spalovací motory zkrátka nefungují - a výjimkou není ani 3.0 litrový turbem přeplňovaný agregát pod kapotou X3. V budoucnu by se však situace mohla do jisté míry změnit, neboť se kolem roku 2020 očekává čistě elektrická verze tohoto SUV.
Pokud se ale přestaneme vrtat v technických detailech a vrátíme se k reklamě, BMW našlo nový a poměrně neokoukaný způsob, jak propagovat svůj prozatím nejsilnější model X3, který díky řadovému šestiválci disponuje výkonem 335 koní a točivým momentem 500 Nm. Dřív nebo později však bude model M40i z trůnu sesazen prvním modelem X3 M, který je v současnosti ve vývoji a některé snímky naznačují jeho testy na Nurburgringu.
Nápad s 360° videem je rozhodě zajímavý, nicméně je škoda, že BMW nešlo ještě dál a nespustilo například interaktivní hru / aplikaci, díky které by mohl člověk lépe prozkoumat interiér a nastavení vozu. Z pouhého propagačního materiálu by se pak mohl stát i interaktivní konfigurátor, který by ostatní automobilky mohly jen tiše závidět.
Co se ale týče samotného nápadu posílat auto do vesmíru, zatímco BMW se uchýlilo pouze k virtuálnímu dobývání Marsu, Audi skutečně poslala své vozítko Lunar Quattro na měsíc. Svého zástupce na měsíci bude mít zřejmě i Suzuki, které se podílelo na vývoji měsíčního vozítka Hakuto. Obě společnosti se totiž podílejí na soutěži Google Lunar XPRIZE, díky které mohou získat výhru až 30 milionů dolarů a zároveň otestují svou techniku v nejextrémnějších podmínkách.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?