Toužíte se po testovací jízdě v novém BMW X3 ve sportovní specifikaci M40i, ale nechce se vám opouštět teplo vašeho domova? Pak pro vás máme dobrou zprávu, díky novému 360° videu od BMW si budete moci užít projížďku tímto vozem dokonce až po Marsu.
Jako reklama zajímavý koncept, nicméně v reálném životě by mohl malý problém představovat nedostatek kyslíku, bez kterého spalovací motory zkrátka nefungují - a výjimkou není ani 3.0 litrový turbem přeplňovaný agregát pod kapotou X3. V budoucnu by se však situace mohla do jisté míry změnit, neboť se kolem roku 2020 očekává čistě elektrická verze tohoto SUV.
Pokud se ale přestaneme vrtat v technických detailech a vrátíme se k reklamě, BMW našlo nový a poměrně neokoukaný způsob, jak propagovat svůj prozatím nejsilnější model X3, který díky řadovému šestiválci disponuje výkonem 335 koní a točivým momentem 500 Nm. Dřív nebo později však bude model M40i z trůnu sesazen prvním modelem X3 M, který je v současnosti ve vývoji a některé snímky naznačují jeho testy na Nurburgringu.
Nápad s 360° videem je rozhodě zajímavý, nicméně je škoda, že BMW nešlo ještě dál a nespustilo například interaktivní hru / aplikaci, díky které by mohl člověk lépe prozkoumat interiér a nastavení vozu. Z pouhého propagačního materiálu by se pak mohl stát i interaktivní konfigurátor, který by ostatní automobilky mohly jen tiše závidět.
Co se ale týče samotného nápadu posílat auto do vesmíru, zatímco BMW se uchýlilo pouze k virtuálnímu dobývání Marsu, Audi skutečně poslala své vozítko Lunar Quattro na měsíc. Svého zástupce na měsíci bude mít zřejmě i Suzuki, které se podílelo na vývoji měsíčního vozítka Hakuto. Obě společnosti se totiž podílejí na soutěži Google Lunar XPRIZE, díky které mohou získat výhru až 30 milionů dolarů a zároveň otestují svou techniku v nejextrémnějších podmínkách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.