Toužíte se po testovací jízdě v novém BMW X3 ve sportovní specifikaci M40i, ale nechce se vám opouštět teplo vašeho domova? Pak pro vás máme dobrou zprávu, díky novému 360° videu od BMW si budete moci užít projížďku tímto vozem dokonce až po Marsu.
Jako reklama zajímavý koncept, nicméně v reálném životě by mohl malý problém představovat nedostatek kyslíku, bez kterého spalovací motory zkrátka nefungují - a výjimkou není ani 3.0 litrový turbem přeplňovaný agregát pod kapotou X3. V budoucnu by se však situace mohla do jisté míry změnit, neboť se kolem roku 2020 očekává čistě elektrická verze tohoto SUV.
Pokud se ale přestaneme vrtat v technických detailech a vrátíme se k reklamě, BMW našlo nový a poměrně neokoukaný způsob, jak propagovat svůj prozatím nejsilnější model X3, který díky řadovému šestiválci disponuje výkonem 335 koní a točivým momentem 500 Nm. Dřív nebo později však bude model M40i z trůnu sesazen prvním modelem X3 M, který je v současnosti ve vývoji a některé snímky naznačují jeho testy na Nurburgringu.
Nápad s 360° videem je rozhodě zajímavý, nicméně je škoda, že BMW nešlo ještě dál a nespustilo například interaktivní hru / aplikaci, díky které by mohl člověk lépe prozkoumat interiér a nastavení vozu. Z pouhého propagačního materiálu by se pak mohl stát i interaktivní konfigurátor, který by ostatní automobilky mohly jen tiše závidět.
Co se ale týče samotného nápadu posílat auto do vesmíru, zatímco BMW se uchýlilo pouze k virtuálnímu dobývání Marsu, Audi skutečně poslala své vozítko Lunar Quattro na měsíc. Svého zástupce na měsíci bude mít zřejmě i Suzuki, které se podílelo na vývoji měsíčního vozítka Hakuto. Obě společnosti se totiž podílejí na soutěži Google Lunar XPRIZE, díky které mohou získat výhru až 30 milionů dolarů a zároveň otestují svou techniku v nejextrémnějších podmínkách.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.