Toužíte se po testovací jízdě v novém BMW X3 ve sportovní specifikaci M40i, ale nechce se vám opouštět teplo vašeho domova? Pak pro vás máme dobrou zprávu, díky novému 360° videu od BMW si budete moci užít projížďku tímto vozem dokonce až po Marsu.
Jako reklama zajímavý koncept, nicméně v reálném životě by mohl malý problém představovat nedostatek kyslíku, bez kterého spalovací motory zkrátka nefungují - a výjimkou není ani 3.0 litrový turbem přeplňovaný agregát pod kapotou X3. V budoucnu by se však situace mohla do jisté míry změnit, neboť se kolem roku 2020 očekává čistě elektrická verze tohoto SUV.
Pokud se ale přestaneme vrtat v technických detailech a vrátíme se k reklamě, BMW našlo nový a poměrně neokoukaný způsob, jak propagovat svůj prozatím nejsilnější model X3, který díky řadovému šestiválci disponuje výkonem 335 koní a točivým momentem 500 Nm. Dřív nebo později však bude model M40i z trůnu sesazen prvním modelem X3 M, který je v současnosti ve vývoji a některé snímky naznačují jeho testy na Nurburgringu.
Nápad s 360° videem je rozhodě zajímavý, nicméně je škoda, že BMW nešlo ještě dál a nespustilo například interaktivní hru / aplikaci, díky které by mohl člověk lépe prozkoumat interiér a nastavení vozu. Z pouhého propagačního materiálu by se pak mohl stát i interaktivní konfigurátor, který by ostatní automobilky mohly jen tiše závidět.
Co se ale týče samotného nápadu posílat auto do vesmíru, zatímco BMW se uchýlilo pouze k virtuálnímu dobývání Marsu, Audi skutečně poslala své vozítko Lunar Quattro na měsíc. Svého zástupce na měsíci bude mít zřejmě i Suzuki, které se podílelo na vývoji měsíčního vozítka Hakuto. Obě společnosti se totiž podílejí na soutěži Google Lunar XPRIZE, díky které mohou získat výhru až 30 milionů dolarů a zároveň otestují svou techniku v nejextrémnějších podmínkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.