Na světě existují desítky a možná i stovky zajímavých, rychlých nebo praktických automobilů, ovšem co když hledáte ten nejlepší vůz pro klasického řidiče, který si chce vychutnávat radost ze zatáček a nezajímá ho kam složí nákup, kočárek a děti? Na tuhle otázku hledali odpověď redaktoři z MotorTrend
Vybírání to rozhodně nebylo lehké, ostatně v letošním ročníku se o titul nejlepšího řidičského auta proti sobě postavily vozy jako Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE a Corvette Grand Sport Z07, Lexus LC 500, Mazda Mx-5 RF, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R NISMO, nebo Porsche 718 a Porsche 911 Turbo S.
Vítěz ovšem mohl být jen jeden a pro letošní rok se jím stalo Ferrari 488 GTB, pod jehož kapotou se ukrývá skvostný přeplňovaný motor V8.
Vybrat z této nabídky jen jeden vůz nebylo snadné, ovšem redaktoři MotorTrendu na to šli poctivě a skoro až vědecky. Každý automobil totiž podrobili testování jak na klikatých silnicích v Kalifornii, tak na poměrně náročném okruhu Laguna Seca. U automobilu ovšem nešlo jen o jeho rychlost, ale o každý detail.
To ostatně zdůrazňuje i Ed Loh, šéf-editor Motor Trendu, podle kterého spolupráce mezi motorem, převodovkou a šasi 488 GTB jasně ukazuje, jak dobře Ferrari svým výkonným vozům rozumí a jak dokáže využívat své zkušenosti získané desítkami let výroby silničních i závodních strojů.
Pro Ferrari se jedná teprve o druhý úspěch v této anketě, prvním výhercem byl model s atmosferickým motorem 458 Italia. Minulý rok zvítězil McLaren 570S a předním Mercedes-AMG GT. Celkově nejvíc úspěchů na kontě má ovšem automobilka Porsche, jejíž model 911 v různých modifikacích uspěl minimálně 4x.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).