Na světě existují desítky a možná i stovky zajímavých, rychlých nebo praktických automobilů, ovšem co když hledáte ten nejlepší vůz pro klasického řidiče, který si chce vychutnávat radost ze zatáček a nezajímá ho kam složí nákup, kočárek a děti? Na tuhle otázku hledali odpověď redaktoři z MotorTrend
Vybírání to rozhodně nebylo lehké, ostatně v letošním ročníku se o titul nejlepšího řidičského auta proti sobě postavily vozy jako Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE a Corvette Grand Sport Z07, Lexus LC 500, Mazda Mx-5 RF, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R NISMO, nebo Porsche 718 a Porsche 911 Turbo S.
Vítěz ovšem mohl být jen jeden a pro letošní rok se jím stalo Ferrari 488 GTB, pod jehož kapotou se ukrývá skvostný přeplňovaný motor V8.
Vybrat z této nabídky jen jeden vůz nebylo snadné, ovšem redaktoři MotorTrendu na to šli poctivě a skoro až vědecky. Každý automobil totiž podrobili testování jak na klikatých silnicích v Kalifornii, tak na poměrně náročném okruhu Laguna Seca. U automobilu ovšem nešlo jen o jeho rychlost, ale o každý detail.
To ostatně zdůrazňuje i Ed Loh, šéf-editor Motor Trendu, podle kterého spolupráce mezi motorem, převodovkou a šasi 488 GTB jasně ukazuje, jak dobře Ferrari svým výkonným vozům rozumí a jak dokáže využívat své zkušenosti získané desítkami let výroby silničních i závodních strojů.
Pro Ferrari se jedná teprve o druhý úspěch v této anketě, prvním výhercem byl model s atmosferickým motorem 458 Italia. Minulý rok zvítězil McLaren 570S a předním Mercedes-AMG GT. Celkově nejvíc úspěchů na kontě má ovšem automobilka Porsche, jejíž model 911 v různých modifikacích uspěl minimálně 4x.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?