Na světě existují desítky a možná i stovky zajímavých, rychlých nebo praktických automobilů, ovšem co když hledáte ten nejlepší vůz pro klasického řidiče, který si chce vychutnávat radost ze zatáček a nezajímá ho kam složí nákup, kočárek a děti? Na tuhle otázku hledali odpověď redaktoři z MotorTrend
Vybírání to rozhodně nebylo lehké, ostatně v letošním ročníku se o titul nejlepšího řidičského auta proti sobě postavily vozy jako Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE a Corvette Grand Sport Z07, Lexus LC 500, Mazda Mx-5 RF, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R NISMO, nebo Porsche 718 a Porsche 911 Turbo S.
Vítěz ovšem mohl být jen jeden a pro letošní rok se jím stalo Ferrari 488 GTB, pod jehož kapotou se ukrývá skvostný přeplňovaný motor V8.
Vybrat z této nabídky jen jeden vůz nebylo snadné, ovšem redaktoři MotorTrendu na to šli poctivě a skoro až vědecky. Každý automobil totiž podrobili testování jak na klikatých silnicích v Kalifornii, tak na poměrně náročném okruhu Laguna Seca. U automobilu ovšem nešlo jen o jeho rychlost, ale o každý detail.
To ostatně zdůrazňuje i Ed Loh, šéf-editor Motor Trendu, podle kterého spolupráce mezi motorem, převodovkou a šasi 488 GTB jasně ukazuje, jak dobře Ferrari svým výkonným vozům rozumí a jak dokáže využívat své zkušenosti získané desítkami let výroby silničních i závodních strojů.
Pro Ferrari se jedná teprve o druhý úspěch v této anketě, prvním výhercem byl model s atmosferickým motorem 458 Italia. Minulý rok zvítězil McLaren 570S a předním Mercedes-AMG GT. Celkově nejvíc úspěchů na kontě má ovšem automobilka Porsche, jejíž model 911 v různých modifikacích uspěl minimálně 4x.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.