Na světě existují desítky a možná i stovky zajímavých, rychlých nebo praktických automobilů, ovšem co když hledáte ten nejlepší vůz pro klasického řidiče, který si chce vychutnávat radost ze zatáček a nezajímá ho kam složí nákup, kočárek a děti? Na tuhle otázku hledali odpověď redaktoři z MotorTrend
Vybírání to rozhodně nebylo lehké, ostatně v letošním ročníku se o titul nejlepšího řidičského auta proti sobě postavily vozy jako Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE a Corvette Grand Sport Z07, Lexus LC 500, Mazda Mx-5 RF, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R NISMO, nebo Porsche 718 a Porsche 911 Turbo S.
Vítěz ovšem mohl být jen jeden a pro letošní rok se jím stalo Ferrari 488 GTB, pod jehož kapotou se ukrývá skvostný přeplňovaný motor V8.
Vybrat z této nabídky jen jeden vůz nebylo snadné, ovšem redaktoři MotorTrendu na to šli poctivě a skoro až vědecky. Každý automobil totiž podrobili testování jak na klikatých silnicích v Kalifornii, tak na poměrně náročném okruhu Laguna Seca. U automobilu ovšem nešlo jen o jeho rychlost, ale o každý detail.
To ostatně zdůrazňuje i Ed Loh, šéf-editor Motor Trendu, podle kterého spolupráce mezi motorem, převodovkou a šasi 488 GTB jasně ukazuje, jak dobře Ferrari svým výkonným vozům rozumí a jak dokáže využívat své zkušenosti získané desítkami let výroby silničních i závodních strojů.
Pro Ferrari se jedná teprve o druhý úspěch v této anketě, prvním výhercem byl model s atmosferickým motorem 458 Italia. Minulý rok zvítězil McLaren 570S a předním Mercedes-AMG GT. Celkově nejvíc úspěchů na kontě má ovšem automobilka Porsche, jejíž model 911 v různých modifikacích uspěl minimálně 4x.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?