Ze světoznámých závodních tratí Royal Purple Raceway a Texas World Speedway se pomalu začínají stávat největší vrakoviště v Texasu. Během uplynulých tří týdnů od úderu ničivého hurikánu Harvey sem lidé navozili statisíce automobilů určených k likvidaci.
Hurikán Harvey, který před několika týdny tvrdě zasáhl americký stát Texas, si vyžádal zhruba osm desítek obětí na životech a způsobil škody, které se vyšplhají do miliard. Velkou položkou se pak stanou automobily, které poškodily hurikánem způsobené záplavy.
První odhady mluvily zhruba o půl milionu poškozených vozů, ovšem podle posledních odhadů bude potřeba sešrotovat zhruba milion zaplavených či jinak zničených automobilů. Ty už navíc jejich majitelé začínají svážet na vybraná místa, kterými se mimo jiné staly i tyto dva světoznámé okruhy.
Jen na okruh Royal Purple Raceway přivezli lidé během minulého týdne zhruba 40,000 automobilů, které správci areálu umístily jak na závodní trať, tak na parkoviště i přilehlá pole. Podobně se situace vyvíjí i na Texas World Speedway.
Some of the estimated 500,000 cars flooded out by Harvey. Vehicles are being brought here to await being totaled by the insurance companies. #harvey #flood #hurricaneharvey #houston #texas #htx #dji #djispark #djigo4 #drone #dronephotography #viewfromabove
Snímky těchto míst pořízené z dronů pak v posledních dnech začínají prosakovat na svět jak z Facebooku, tak z Instagramu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.